IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan Qashqai получи двигател, разработен съвместно с Mercedes

Кросоувърът ще се предлага с мотор 1.3 DIG-T и с нова скоростна кутия

Nissan Qashqai получи двигател, разработен съвместно с Mercedes

Японският производител Nissan стартира продажби в Европа на кросоувъра си Qashqai с нов бензинов турбомотор - 1.3 DIG-T. Агрегат е разработен съвместно с германската компания Mercedes-Benz.

Nissan Qashqai получи двигател, разработен съвместно с Mercedes

Клиентите на бестселъра в сегмента ще могат да избират между два варианта на мощност при двигателя – 140 или 160 к.с. Първият ще се съчетава само с 6-степенна механична скоростна кутия, за вторият ще бъде достъпен и 7-степенна роботизирана. При по-слабия вариант върнящият момент е 240 Нм, а при по-мощния – 260 Нм (с механични скорости) и 270 Нм (при роботизирана трансмисия).

Всъщност версията на Qashqai с 1,3-литровият турбомотор е първият Nissan, оборудван със 7-степенен „робот” с два съединителя. Досега моделите на японците с напречно разположен двигател бяха комплектовани с вариаторна трансмисия.

Новият мотор ще замести в гамата сегашните двигатели с обем 1,2 литра (115 к.с.) и с 1,6 литра (163 к.с.). Дизеловият агрегат – 1,6-литров със 130 к.с., ще продължи да се предлага.

Освен на Qashqai новият двигател ще се поставя още на Renault Scenic, Renault Kadjar и на Mercedes-Benz A-Class. Агрегатът ще се произвежда във Валядолид (Исп) за моделите на Renault и Nissan, и в Кьолн – за Mercedes.

Снимка: Nissan
 

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    По принцип турбо моторите са предразположени към детонации. Повечето производители го решават с боагата горивна смес при по-големи натоварвания - и оттам получаваме големите разлики между обещан и реален разход. Ако караш леко са икономични но натиснеш ли започват да гълтат здраво. Нв помня кой производител се опитваше с радиатор на егр-а да вкарва охладени газовете да бори проблема
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Аз съм с 1,4 - 150 кс. Има мощност на доста ниски обороти. Проблема на турбо моторите е LSPI, има много информация по въпроса. От там се случва някой да сменят мотор на 20 хил. км. Това е заради детонация, която е съсипала бутало, клапан или главата. За да се избегне това е препоръчително при ускорение, да се минава на по-ниска предавка, или автоматик за "по-мързеливите" като мен.
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    И аз съм с Октавия 1.2 (предвид километрите предполагам че тоята е 2-ка), моята е 3-ка макар и на доста по-малко км и на истина върви изненадващо добрею. Но тези двигатели работят на много ниски обороти. Като дизел са до 2500-3000 оборота имаш всичко което предлагат. Атмосверка да върви толкова при такъв обем трябва да е на 4000+ постоянно.
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Иван ( преди 5 години )
    Едно време имах Пежо 405 1.9 което беше с атмосферен дизел 65 коня. В днешно време от 1.9 с турбина се вадят поне 150 коня и колата изкарва 500 000 км, със смяна евентуално на турбина.Имам за пример Октавия с 1.2 мотор 110 коня, който е на почти 300 000 км вече и колата си е пушка. Върви, кара се и се подържа. И с 4 човека с багаж си върви юнашки
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Аз специално говоря за малък мотор от който се вадят много коне. При големите проблема не е толкова голям. Там всичко в двигателя е по-голямо и може да понесе високите натоварвания. При малкият мотор обаче нещата не стоят точно така и заради това хората с право се притесняват колко ще издържи той. Още повече, че е сложен ня голяма и тежка машина и непрекъснато ще бъде под високи натоварвания. А екипа инженери вади това, което му кажат групата икономисти, стоящи над тях в йерархията. Сети ли се?
  • #4
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Като екип инжинери извади 120 коня на литър се запова то това 100хил км ще оживее ли, то ***, то това. Ама половината тук карате дизел на 300+ хил км и не знаен майстор му сложил чип да вади 100+ коня на литър и е ок
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    За каква технология от гт-р говориш че са ползвали?Ти остави 1.2 мотора. И аз не си падам по миксери, но този е още по-голям миксер, ако трябва да сме честни. На малък мотор да му вадиш душата с такава мощност не е много добре.Чудя се само защо спират 1.6 мотора? Той си е ок и има потенциал за още коне отгоре.
  • #2
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Смех ( преди 5 години )
    Като цяло, 1.2 миксера постоянно правеше проблеми - добре, че му сложиха кръста. Имаше случай с 3 заминали двигателя за 18 месеца.Гледам са ползвали технология от ГТ-Р, така че не е ясно колко МБ има в мотора на косачката - дано да е по-здрав, освен, че е по-икономичен.
  • #1
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Увреденият от каране на Рено екземпляр да чете хубаво, за да не каже после, че и този двигател го е направил Рено!