Тестовете на първите електрически прототипи на Suzuki започват през октомври, официално потвърди японската компания. Изпитанията ще стартират в Индия – изключително важен за Suzuki пазар, където японците искат да увеличат присъствието си в нови сегменти.
През 2017 година на индийския пазар са били продадени 3,28 милиона леки коли, като половината от пазара се държи точно от Suzuki. Тестовете започват с 50 прототипи, базирани на конвенционалния Suzuki Wagon R, а лансирането на серийни електромобили на местния пазар се очаква към 2020 година.
Плановете на Suzuki за влизане в групата на производителите на електромобили са малко по-различни от тези на другите компании. Японците планират да лансират субкомпактни и по-малки модели с електрическо задвижване и по-късно да започнат да разширяват гамата си с по-големи електромобили.
През ноември миналата година Suzuki и Toyota сключиха съюз за по-бързото лансиране на електромобилите на пазара в Индия. Toyota ще предостави техническа и технологична помощ на Suzuki, а Suzuki ще произвежда колите за местния пазар, като част от производството ще се предлага под марката на Toyota. Suzuki вече има и съвместни предприятия с Toshiba и Denso за производството на батерии.
В момента пазарът в Индия е №1 за Suzuki, тъй като има огромен потенциал за растеж. Анализите на японците показват, че ако пазарът там расте с по 9% на година, то до 2030 година продажбите в Индия ще достигнат 10 милиона коли.