Вход   Регистрация

Петте най-безполезни опции в автомобила

Петте най-безполезни опции в автомобила
 

Някои от тях си имат предимства, но и създават сериозни проблеми

За да накарат клиента да си купи нова кола, производителите добавят какви ли не опции в оборудването. В случая обаче става дума за системи и технологии, които са много популярни и би трябвало да бъдат само от полза на шофьора и пътниците. При по-сериозен поглед върху тях се оказва, че това не е точно така и те са по-скоро безполезни.

1. Система „старт/стоп”


Петте най-безполезни опции в автомобила

Не теория режимът „старт/стоп” действително изглежда впечатляващо. Достигате светофара, спирате на червено и двигателя бързо се изключва, за да пести гориво и да намалява вредните емисии. После пускате спирачката и той се стартира. През цялото време умната система следи за напрежението в електрическата мрежа – изобщо всичко е наред.

Много хора, които ползват тази технология, обаче имат сериозни претенции към нея, най-вече заради забавянето, което се получава при тръгване. Преди няколко години екип на AutoBild тества 15 автомоила със система Start/Stop, за да провери колко време се забавят те след смяна на светлините на светофара. Оказа се, че повечето губят до 1,5 секунди на спиране , което изглежда малко, но ако се натрупа във времето, съвсем не е така.

По-интересно е дали наистина технологията пести гориво. Производителите твърдят, че водачът печели 10% при използване на „старт/стоп”, но реалните измервания при Volkswagen Passat 2.0 TDI показват разлика от 0,1 л/100 км. При тези цени на горивото, това едва ли си заслужава.

Има и още нещо – включването и изключването на двигателя в задръствания и светофари натоварва стартера и най-вече неговата батерия. В някои случаи се получават над 100 стартирания на ден, което е много. Да не говорим, че батерията се зарежда от генератор, който на свой ред взима енергия от бензиновия резервоар. И съответно, макар и малко, вдига разхода.

2. Безключов достъп

Петте най-безполезни опции в автомобила

Приближавате се до колата си и тя се отваря, без да правите нищо. Системата разпознава ключа в джоба и ви улеснява максимална. Безспорно, това е много удобна опция, но въпросът е дали вашият автомобил няма да разпознае още някой? И съответно бързо да се простите с него.

Ако за отмъкване на кола със стандартна ключалка крадецът се нуждае от специални инструменти и съответно подходящо място, при безключовия достъп нещата са далеч по-лесни. Слизате от автомобила си пред магазина и се отправяте към входа. Зад вас върви единият от крадците, който има нужното оборудване. То се състои от ретранслатор, който просто улавя сигнала от вашия ключ и  го препредава на своя съучастник. Когато се отдалечите на безопасно разстояние, вторият крадец отваря колата, стартира двигателя и си тръгва.

Най-страшното е, че няма реална защита срещу подонбо посегателство. Собствениците на автомобили трябва да поставят ключовете си в метални кутийки или да ги увиват във фолио, както и да добавят допълнителна защита от кражба. А всичко това прави тази опция напълно безмислена, след като не може да бъде използвана безопасно.

3. Низкопрофилни гуми


Петте най-безполезни опции в автомобила

Този тип гуми се харесват на някои, тъй като придават по-агресивен вид на автомобила. И създават усещане, че той върви повече. Спор няма – по-твърдата гума се върти по-добре, като не губи енергия за деформация, както се случва с по-тесните гуми. Като цяло тя се държи далеч по-спортно, но това не е цялата истина в случая..

Първо – забравете за комфорта. Този тип гуми приближават автомобила по-близко до земята, като усещането не е от най-приятните. Всяка по-голяма неравност, да не говорим за дупка, обикновено нанася сериозни щети не само по гумата, но и на джантата. Окачването също е подложено на по-сериозно натоварване, тъй като не е проектирано за такива гуми.

Към това може да се добави и по-силният шум, който се получава. Да не говорим, че с подобен тип гуми може да се кара само на асфалт. Опитът да се мине през тежък терен обикновено завършва неуспешно.

4. Панорамен покрив


Петте най-безполезни опции в автомобила

Главното достойнство на автомобила с панорамен покрив е ефектният външен вид плюк усещането за повече пространство. Със сигурност е приятно да наблюдаваш небето и зведите, но все пак живеем на земята. При отворен покрив в автомобила влизат какви ли не гадости, което прави пътуването доста неприятно.

Друг проблем е слънцето, което може да превърне салона на колата в парник. Климатикът също никак не обича панорамния покрив, тъй като през зимата той замръзва, а през лятото се нагорещява. В в двата случая климатичната система се подлага на допълнително натоварване.

5. Светодиоди

Петте най-безполезни опции в автомобила

Някои производители предлагат задни LED-светлини като опция, а често собствениците сами правят подобни „подобрения” по колите си. Целта е машината да изглежда впечатляващо, въпреки че този тип светлини е по-скъп от стандартните. Проблемът обаче не е само в парите, има и други минуси.

Първият може да изглежда несериозно, но е факт – собственикът на колата не вижда как работят тези светлини. Така се оказва, че той е похарчил парите си на вятъра. Освен това задната LED-оптика е прекалена ярка и често дразни останалите шофьори.

Има и друг сериозен проблем – този тип оптика се ремонтира много трудно. Светодиодите, по правило, не се сменят единично, а накуп. Освен това те са свързани към електрическата система не директно, а с помоща на електронен блок, който също може да се повреди. И ако преди ремонтът на задните светлини се е изчерпвал с подмяна на една крушка, сега нещата са далеч по-сериозни.

Нищо лично - просто бизнес!

Има и примери за опции, които се оказват напълно безполезни. При някои автомобили това е навигационната система, която често се оказва неефективна. Или пък управлението с жестове и гласови команди, което може да ви вкара в сериозно приключения. Но пък и производителите са в правото си да предлагат всичко, което считат за полезно. Общо-взето – всеки маркетинг е начин на живот. Или както се казва – нищо лично, просто бизнес!

Реклама  


Купи кола

Виж всички обяви

Коментари ( 68 )

Напиши коментар Влез

от: Бай Пешо ( преди 4 месеца )

Тази статия е с много ниЗко окачване!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: nnn ( преди 4 месеца )

Абе и аз съм фен колата да си има всички глезотийки, ама понякога от екстрите спират основни функции, като за пример са някой имобилайзери дето на каприз понякога не ти позволяват да запалиш собствения си автомобил! Тези ЛЕД светлини са като хималайската сол на 6 млн. години но със срок на годност 2 години, уж вечни, а на половината в София са им игоряли частично или напълно шантава работа!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Аз ти казах, че тракториста повече се е обучавал от теб.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

2 kурcoви, заради автокоректа...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: аз ( преди 4 месеца )

Освен това панорамният покрив, вследствие на спечифичното напрежение, има склонността да се пръсва на парчета сам и това се случва дори при скъпи автомобили. Има много метериали по въпроса ко не ви се вярва
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Елита на Вермахта ( преди 4 месеца )

Чел ми тоя някакви комунистически учебници на 50 години и си мисли, че знае. Поне не се прави на компетентен ако обичаш...
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 1  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Дженди,
в кой точно технически учебник е предавателна кутия?
Дай ми автор и заглавие! Завършил съм ДВГ в Русе и в никой учебник за устройство на автомобила няма предавателна кутия. В старите учебници по машини и апарати има за предавателни кутии, но те се отнасят за металорежещи и металообработващи машини, а не за автомобили!
И да може да се каже предавателна кутия, но никой този термин в техническите среди не го ползва. А между другото една от кУрсовите ми работи беше проект на редуктор.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

А що се отнася до практика и опит само с един въпрос ще те застрелям. Какви инструменти са ти нужни и каква е технологията за регулиране на главното предаване ? Хайде сега си седни на четирибуквието и се осъзнай, че не става само с четене на такива статиики.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Друга причина да се нарича предавателна е, че съдържа съвкупност от предавки (от 1 до 3 са редуктори, 4-та е 1:1 или мултипликатор, 5-та и нагоре ако има са мултипликатори). Ако знаеш изобщо какво означават тези термини.

В техниката се наричат предавки, а общия механизъм - зъбен предавателен механизъм. Когато е поместен в корпусна кутия - предавателна кутия, но няма откъде да знаеш. Скорости има само в твоята шамандура.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 0  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Първо си объркал човека.
Второ тракториста е по-грамотен от теб, защото официално се нарича "предавателна кутия", защото ПРЕДАВА механична енергия чрез въртеливо движение. "Скоростна" е навлязло разговорно. Във всеки учебник ще я срещнеш обаче като предавателна, макар че явно такъв не си чел.
И трето, сравнението беше за да покаже ОТНОВО, че истината е винаги някъде по средата. Кутията обикновено надживява автомобила, но това не застрахова срещу случайна повреда. Но явно толкова си можеш. Дженди
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 0  Отрицателни: 1

от: Елита на Вермахта ( преди 4 месеца )

Пълни глупости. Щом е направено нещо значи има защо.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: fan. ( преди 4 месеца )

Не карам ВАГонетка! Карам Сивик 9 генерация. При активирана старт-стоп система ,двигателя стартира при натискане на съединителя , а не при отпускане на спирачката!Ако искаш питай в Бултрако или отиди и пробвай сам!
Отговори
 
+3
 

Положителни: 4  Отрицателни: 1

от: до: fan. ( преди 4 месеца )

Ако не караше ВАГонетка, сигурно щеше да е нормално, но при теб не е.
Смени марката, за да видиш какво се казва автомобил!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 2

от: до: ВАГи-на-ла ( преди 4 месеца )

Дженди,
по-добре глава си избери, ама гледай да не е празна, като сегашната!
Предавателна кутия само технически неграмотен човек може да го каже. Едно време трактористите на село така викаха на скоростните кутии. И ако имаше поне малко познания и опит щеше да знаеш, че има много трансмисии и двигатели, които надживяват автомобилите. Всичко друго се скапва по колата, но те са здрави! А най-тъпото в твоя случай е, че сравняваш нещо електрическо с механично. Тъпо е, но не повече от теб!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: fan. ( преди 4 месеца )

"Достигате светофара, спирате на червено и двигателя бързо се изключва, за да пести гориво и да намалява вредните емисии. После пускате спирачката и той се стартира." ?!?! Моята явно е повреденаили е с ниЗко качество - стартира с натискане на съединителя , а не с отпускане на спирачката:)))
Отговори
 
 -3
 

Положителни: 1  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Все едно аз да си избера например предавателната кутия, и да започна да твърдя как тя просто надживява автомобила, как при правилната експлоатация и поддръжка било физически невъзможно да се повреди и т.н.

Ако техниката беше вечна както твърдиш, сервизите щяха да пустеят поне 50% от времето. Единствената дейност щеше да е смяна на масло, монтаж на уредба и ремонт след катастрофа. А те извършват и много други ремонти.
Ако досега не си се замислил, няма смисъл да продължава разговора.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 0  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Никой не казва, че ще изгорят за 10 години! Просто всяка техника има своите особености и рискове, с които човек трябва да е наясно! Българина обаче пак си бяга в едната крайност, която си е избрал. В случая "абе спокойно, няма как да се повреди". Ти му обясняваш, то си знае неговото. Малко встрани от темата, но точно заради мисленето от типа "няма какво да се случи" се движат масово автомобили в отвратително техническо състояние. Как не разбра, че истината винаги се движи МЕЖДУ двете крайности ?
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

7-ма година карам автомобил с ЛЕД-светлини.
Абсолютно никакъв проблем до сега. Проблемът е само, че мога да забравя как се сменят лампи. Всъщност не е проблем, защото няма да ми се налага.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 2  Отрицателни: 2

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

по същата логика изобщо не карайте автомобили защото може нещо да се счупи или откаже.
при добре направено диодно осветително тяло то ще надживее автомобила.
факт
а ако се опасявате че може да изгори по добре не излизайте от вкъщи защото по вероятно е саксия да ви падне на главата от някой балкон...
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: до Бъгчо ( преди 4 месеца )

Относно теорията - теоретик може да е човек, който вярва, че техниката няма как да откаже, защото така пише на хартия. Което определено не ме описва.

Карам автомобил с LED фарове и никога не съм имал проблеми с тях. Но съм подменял изгорял модул на чужд автомобил.

Фарове, работили няколко години, но след това физиката си е казала думата. Не става въпрос за конструктивен дефект, а просто случаен отказ в дадена бройка автомобил, от което никой не е застрахован. Опитът е над хартията!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: до Бъгчо ( преди 4 месеца )

Спор няма: LEDs са далеч по-надежден и дълготраен светлоизточник от лампите. Недостатък е по-трудния ремонт АКО се наложи през живота на автомобила и по-високата им цена. Единствено предимство на лампите - ремонтопригодност. На много автомобили се подменят лесно, в полеви условия без инструменти.

НО всяка техника (механика, хидравлика, пневматика, електроника) има заложен живот. Въпроса не е ДАЛИ, а КОГА ще откаже - ако някой си мисли, че има вечна техника, е равносилно да вярва в Дядо Коледа.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: до Бъгчо ( преди 4 месеца )

Уау, за половин ден какъв цирк е станал! Шофьори на таксита, на камони, на какво ли не, дружно се карат, и типично по български са се разделили в двете крайности - едните хулят светодиодите, все едно са най-лошото нещо в автомобила и ги сменят през ден (че им се случило на една бройка автомобил да дефектират за което има причина), другите пък сляпо се кълнат в тях, все едно са с военен клас на сигурност.

Ще направя заключение в няколко думи, защото изглежда не съм бил разбран от някого.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 0  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Стъклото на покрива на автомобила ви има здравина 65 Gpa, докато, ако е от метал здравината е 200 Gpa.
Освен по-малката здравина стъклото при удър абсорбира много по-малко енергия, отколкото метала. Има и още много недостатъци на панорамният покрив на автомобила. По-високо тегло на колата, по-висок център на тежестта, трудно регулиране на температурата в купето, работа на климатика на макс, за да охлади или затопли. Много сериозни минуси има тази „екстра“, за да си давате парите за нея!
Отговори
 
+4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Краденето на кола с физическа ключалка е малко по-време емко но привлича много внимание и вдига риска. При безключовата вършипш всичко подпрян на багажника и на никой няма да му направи впечетление докато за разбиването на ключалката на волана трябват няколко минути да си наврян в таблото.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 2  Отрицателни: 1

от: Бъгчо ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
Стъкления покрив качвал центъра на тежестта? Ала-бала. Качва го, но, незначително. Толкова неща влияят на стабилността на колата, че ако си опрял до стъкления покрив...
Отговори
 
 -5
 

Положителни: 1  Отрицателни: 6

от: Бъгчо ( преди 4 месеца )

Колегата с препоръка да почета за повреди в електрониката: ако намериш кола, в коята ЕДИСТВЕНАТА електроника са LED светлините, ще призная че си прав. Това че има проблем с качеството на електронните елементи (и на всичко друго) не е проблем на LED светлините

Апашите могат да отмъкнат ВСЯКА кола за секунди. Това не е проблем само на колите с безключов достъп. За всяка кола си има чалъм.
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Таксиджията освен че вероятно преувеличава сигурно наистина е патил от диоди - киа сиид (каквито са голяма част от такситата) имат проблем с охлаждането на модула на предните лед блокове и за това горят. Освен на Киите другаде масово изгорели диоди не съм виждал
Отговори
 
+3
 

Положителни: 3  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Автора на статията или е пълен *** или е просто някакъв хейтващ бедняк, който не може да си позволи по-хубава кола. Като не ти харесват тези опции - поръчай си кола без тях, а не ми умувай.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 2  Отрицателни: 6

от: до: шишо-бакшишо ( преди 4 месеца )

А последните години в които работих в DHL камионите основно МАН и Скания и по-малко Волво. Всички бяха с LED светлини. От фирмата специално ги поръчваха така, защото не се спираха буквално камионите. Били сме по двама шофьори на кУрсове и камиона почти непрекъснато е в движение. Е как пък на един не му изгоряха диодните светлини, а само на бакшишкото ти такси горят на 3 г.? Хайде, като вземеш да си фантазираш друг път да е нещо,което повече разбираш и знаеш,че не ти се получи този път с лъжите!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: до: шишо-бакшишо ( преди 4 месеца )

И като си бакшиш от 98-ма да взема да си разплета чорапите ли или да си отпиша децата от училище? Голямо самочувствие извади, че си бачкал, като бакшиш голямо нещо. А и на компетентен се правиш по въпроси, които са много далеч от интелектуалните ти способности. Аз какво да кажа, като 15 г. съм бил шофьор в международни превози!Почнах в СО „МАТ”, ако това име ти говори нещо! после Вили Бетц и накрая в немскате филиали на DHL. Имам над 3 млн.км. из пътищата на Европа и Близкия изток. А ти бакшишо?
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

Страница: 123
Избери кола


Изгодни оферти
Последен Тест Драйв




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising