Вход   Регистрация

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години
 

Твърди го изследване, поръчано от шведското транспортно министерство

Ефектът на електромобили като Tesla в борбата с глобалното затопляне е силно преувеличен, сочат резултатите от проучване на шведския Институт за екологични изследвания (IVL), направено по поръчка на транспортното министерство и агенцията за околната среда в скандинавската държава.

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години
Tesla използва в автомобилите си батерии по технология на Panasonic. Подмяната на целия комплект батерии за Model S струва в каталога на компанията болезнената сума от 40 000 долара

Изследването, което компилира най-различни други проучвания, цели да измери колко въглероден диоксид и други вредни емисии се отделят при производството на най-важния компонент в електромобилите - литиево-йонната им батерия.

Резултатите на IVL показват, че при производството на батерия с капацитет 30 кВт/ч, каквато се използва в Nissan Leaf например, се отделят средно 5.3 тона въглероден диоксид. За създаването на 100-киловатчасовите батерии на Tesla Model S отиват 17.5 тона от парниковия газ.

За сравнение един нормален автомобил с двулитров бензинов мотор, ако изминава средно по 15 000 км годишно, ще отдели тези емисии за около 8 години, посочват авторите на изследването Лизбет Дальоф и Миа Ромаре. При пътуването на един самолетен пътник от Европа до САЩ се отделят средно 600 кг въглероден диоксид, напомнят те. 

Те все пак отбелязват, че производството на батерии би могло да бъде и доста по-чисто, ако в него се използва енергия от възобновяеми източници. За момента обаче повечето производители на батерии не го правят.

Изненадващо от изследването излиза, че добивът на литий и останалите елементи, използвани за батериите, не е толкова замърсяващ - на него се падат между 10 и 18% от общите парникови емисии, изпускани при производството им.



 

Реклама  


Купи Nissan

Виж всички обяви

Коментари ( 38 )

Напиши коментар Влез

от: GP ( преди 4 месеца )

Послепис: Моля само компетентни хора да пишат тук!!! Това не ви е БГ мама, да пишете коя прахосмукачка ви навърта по-малко ток!!!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: GP ( преди 4 месеца )

Но не ме разбирайте погрешно... Tesla има един огромен плюс и той е старта... Никоя друга кола не ускорява толкова бързо...2,4 секунди до сто и 1,5G при тръгване от място... Това са космически стойности.
Просто както знаем, прекаленият светец и Богу не е драг. Нито ДВГтата са перфектни, нито електромобилите... Като се тегли чертата обаче +совете на ДВГ са повече... Един чудесен вариант е хибрид, но както се досещате, страната на хибридите е една... Няма да я споменавам, за да няма спам
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: GP ( преди 4 месеца )

Това което искам да добавя е, че eмисиите не спират дотук...защото на теслата дръжката се зарежда, а за производството на електричество също се отделят вредни емисии във въздуха. Плюс това максималната мощност е налична до 9700 оборота, а тъй като предавката е една след достигането на тези обороти(при около 170км/ч) колата е значително по-мудна. Отделно да не забравяме, че системата работи на пълна мощност само ако батерията е заредена на 94 или повече процента...
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Веселин Марков ( преди 4 месеца )

Бих помолил всички разумни хора, които биха се подвели да си губят времето, опитвайки се да обяснят предимствата на електромобилите: не забравяйте какви гигантски интереси се бранят от"защитниците"на ДВГ. Знаете, нали?..
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Един ( преди 4 месеца )

Няма нищо глупаво в статията! Сравнението е за производството на батериите, което е еквивалента на използваното гориво от конвенционален автомобил! Не се сравняват производствените разходи на купето.
Ако трябва да отправим критика тя е че всъщност не се калулира енергията която Електричката ще ползва - почти невъзможно е да зарежда само 100% чиста еко енерги - т.е. с всяко зареждане емисиите на Електриката ще се покачват!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Никъде в статията не се споменава за акомулираните емисии при производството на един автомобил с двг . Глупава статия и глупаво сравнение
Отговори
 
+11
 

Положителни: 14  Отрицателни: 3

от: Продължение ( преди 4 месеца )

Както писах през тези три часа можеше да разглеждаш. Дори да не разглеждаш, щеше да спестиш поне по 100 лв на час от цената на горивото. За 100 лв на час лично аз бих си "изгубил времето" да изпия някое кафе.

Следващите 7 дни Пак ли ще изминеш 3700 километра, по следващите?

За веднъж, два пъти годишно ходене на почивка, спокойно можеш да си наемеш луксозна лимузина и пак годишния бюджет за транспорт щеше да ти е по-малък.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Батерии и екология...
Магаре и Космос...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: Какво ти пречеше ( преди 4 месеца )

Какво ти пречеше да зареждаш, докато разглеждаш? Така или иначе колата не ти е трябвала докато разглеждаш. Къде си паркира автомобила и колко ти струваше? С електромобила може да влизаш в центъра на градовете и да паркираш безплатно, в повечето случаи дори да зареждаш безплатно.

За този пробег при скорост от 120км/ч с климатик, са ти били необходими около 10 часа зареждане. 7 от зарежданията спокойно биха могли да са докато спиш. Щеше да изгубиш само три часа повече.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Jimo ( преди 4 месеца )

Всички явно се надяват,че като колите им един ден ще са на ток и ще започнат голямото пестене на пари и ще скопосат,а хич не си давате сметка,че цените на тока ще ръстат на горе заради високата консумация(освен ако си нямате къща на Бояна и фотопанели и така....),цените на лития с увеличаването на търсенето ще падат ли,да ама не,тея батерии ако се запалят давате ли си сметка ,че и 2 пожарни не могат да ги загасят(имало е случаи вече) и други неща,но..оставям на Вас
Отговори
 
+9
 

Положителни: 12  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Всичко звучи много хубаво

За последните 7 дни изминах над 3700 км по Европа.

С електричка нямаше да видя нищо, само бягане от зареждачка до следващата

За мен са неприложими в близкото обозримо бъдеще. Когато могат да минат над 1000 км без зареждане съм ок. Бих си взел с удоволствие...
Отговори
 
+1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 5

от: до тъй тъй ( преди 4 месеца )

Напълно прав си за използването на нефт навсякъде в производството. И точно защото може да се използва за нещо полезно, не е добре да го горим и да правим сажди от него.

След като свърши службата на една батерия на електромобил, тепърва започва същинската и работа. За негодна се счита батерия което е достигнала 80% от капацитета си. Това обаче е идеална батерия за домашно съхранение на енергия от фотоволтаици. Така батерията продължава да спестява въглеродни емисии, до рециклирането и в нова.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: тъй-тъй ( преди 4 месеца )

И това не е всичко - при рециклирането на подобни акумулаторни батерии също започва един цирк...
Да не говорим, че както се казваше в един филм - електрическата кола цялата е направена от нефт - пластмаси, кабели, боя, електроника... Нефт се използва и при металообработката и т.н.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

"Ако е ВЕИ или АЕЦ какво ще е замърсяването?"

И са кво? Викаш АЕЦ-а не замърсява! Само дето ядрените отпадъци се разпадат около 100г. Скъпо съхранение и тн. Опасност от аварии няма никаква предполагам, справка Припят и Фокушима
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

При американците всичко е цирк и параван, Парадират колко са еко а всъщност за най-голям замърсител на земята. Говорят за човешки права а сеят военни конфликти по света, Сочат Тесла и казват вижте колко са еко а всъщност производството на батериите им замърсяват колкото автомобил с ДВГ, Спретнаха ДИЗЕЛГЕЙТ и наказаха ФВ за няколко грама повече вредни емисии, защото държали на природата и наказват, който я замърсява а всички знаете, че само САЩ, Сирия и Никарагуа не признават и не приемат Парижкото споразумение за намаляване на вредните емисии, останалите 170 държави по света са го подписали. ТА много може да се говори и коментира за американското лицемерие.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 17  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Пълните глупости. За производството на стоманата и другите елементи в един двигател, какво се генерира ?
Кислород сигурно?
Като сметнеш ДПФ,Катализатор,Блока, маслата и т.н. и ще се окаже, че производството на батериите на тесла е мнооого по-ниско емисионно отколкото нормалното производство на частите на един автомобил.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 16  Отрицателни: 5

от: bmw435i ( преди 4 месеца )

Покажи Коментара
Tova ako e istina 6te anuliram pora4kata si na model 3
Отговори
 
 -11
 

Положителни: 1  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Свиквайте!
Бъдещето е на хибриди, електромобили и водородни автомобили.!
Останалите, колкото и да ви е мъчно ще изчезнат, както парните локомотиви. Може да запазят някой екземпляр за демонстрации пред децата, които ще се чудят как е можело да сме били толкова много изостанали и така жестоко да сме се тровили сами.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 19  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Самолети, кораби, ТЕЦ са корпоративни основно. Бизнес. Автомобилите основно са лични. Е?
Но вече много от големите петролни играчи имат паралелен бизнес, разлшчен от добива на нефт и газ. Рано или късно сондите ще ръждясат.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: до: Жоро ( преди 4 месеца )

типично журналисческият дебилен трик минава много добре сред дeбилиTe фенове на немското и на дизелите. Тях всичко, което не е произведено в Германия и което не е пушещ дизел не ги интересува и веднага са готови да му скочат и да го оплюят.
Това са най-жалките индивиди. Всеки ден ги гледам по пътищата с техните изпълнения. Ако се направи статистика, сигурно над 90% от всички катастрофи са предизвикани от шофЕри с немски талиги. Комплекси ли, какво ли имат да избиват не знам вече, но ми писна.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 16  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Докато има фенове на пушещите нафтови печки ще има и подобни „статии“ партенки, които да заблуждават глyпавите и 0граничени умствено хора с промити мозъчета от немската пропаганда за Clean diesel.
Не случайно феновете на немското драпат да си карат сегашните талиги с крадена нафта, защото нямат семейства и деца и не ги интересува след себе си какви л@.на оставят. Те са безродни и без поколение и ги интересува сега и в момента да бълват пушеци, да ръмжат кюнците и да бълват облъци сажди!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 10  Отрицателни: 9

от: Жоро ( преди 4 месеца )

Да не говорим за типично журналисческият дебилен трик за подвеждащо заглавие - "Една Tesla давала емисии колкото..." Самата Тесла емисии няма, става дума за производството на батерии, които както някой каза по долу са на хиляди километри от града ти... Очевидно е, че става дума за твърде елементарен опит за манипулация на общественото мнение
Отговори
 
+11
 

Положителни: 15  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Да де, ама след производството си не продължава да бълва сажди.Разни глупаци се напъват да обясняват глупости и да казват на бялото черно.
Отговори
 
+14
 

Положителни: 18  Отрицателни: 4

от: zoom in ( преди 4 месеца )

... всичко на едно място. Така само първичните суровини ще пътуват до фабриката и т.нар. карбън фуутпринт ще намалее сериозно. Ето тогава вече, теслите и тяхното производство ще са екологични. Ако и токът за батериите по време на цялата им експлоатация идва от ВЕИ - 100% екологични.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 12  Отрицателни: 2

от: zoom in ( преди 4 месеца )

В момента производството на Тесла не е никак екологично. Но точно заради това правят и гигафабриката. Енергията е само един от проблемите (вече решен със слънчевите панели). Другият и то по-големият проблем е, че повечето компоненти на теслите изминават огромни разстояния, докато стигнат до фабриката. Много повече от всеки друг "старомоден" автомобилен производител. По тази причина, един Ленд Роувър дори е с по-екологично производство. Но когато е 100% завършена гигафабриката ще произвежда всичк
Отговори
 
+10
 

Положителни: 12  Отрицателни: 2

от: Да ама не ( преди 4 месеца )

Това с пробега за 8 години също е манипулация. Много по информативно щеше да е да кажат за 120 000км. Това обаче е за автомобил последно поколение. Колко процента са те? Един средностатистически автомобил, ще избълва това количество за 30-40 хил. км. - 2 години и ще продължи да бълва и следващите.

Пропуска се обаче най-важният момент - КЪДЕ ЩЕ ИЗБЪЛВА ТЕЗИ ГАДОСТИ. Това ще стане където живеят най-много хора и ще нанесе най-много вреди.

При производството на батерии, това не е така.
Отговори
 
+16
 

Положителни: 20  Отрицателни: 4

от: Фермера ( преди 4 месеца )

Когато пресичаш на кръстовището,изчакваш да мине кораба и да прелетят самолетите.Пред теб е ТЕЦ а зад теб Фабрика.Къде е това кръстовище.Трабва да си много наивен за вярваш че това което виждаш да излиза от ауспуха пред теб не те трови а описаните замърсители на 400 км от теб.
Отговори
 
+6
 

Положителни: 10  Отрицателни: 4

от: Да ама не ( преди 4 месеца )

Опитали са се да хванат последния влак с пропагандата. От този месец, Тесла започна производство на батерии в Гигафабриката, която сама си произвежда необходимата енергия с фотоволтаици на покрива. Производството на самите електромобили също става с тази енергия.

Именно затова, са си измили ръцете като са добавили изреченията за ВЕИ. Малко са хората които знаят как се произвеждат батериите, затова повечето хора ще си направят грешни изводи от статията и изследването.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 15  Отрицателни: 5

от: none ( преди 4 месеца )

Като общо за Германия най-вероятно е вярно това което сте написали, но в тази статистика влизат и автомобилите които стоят по автокъщите ;). Средностатистическите ми приятели германци, ходещи активно на работа, правят поне по 40К на година, а някой и по повече. Не може просто да се изкарат един числа от статистиката и да се правят генерални изводи в статията. Също съм съгласен, че производството и поддръжката на ДВГ колата не са включени в изследването, което го изкривява допълнително.
Отговори
 
 -4
 

Положителни: 4  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 4 месеца )

Интересно скоро имаше серия рекламни статии тук твърдяща обратното. Дори са добавили линк към една от тях. Последно на кои спонсори да вярваме.
Тази е поръчана от Шведите които са силно про-ел и хибридни коли, от друга страна си признават че са се уляли със субсидиите за ел коли и може би сега си търсят причина да ги спрът.
Отговори
 
 -2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 7

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising