Вход   Регистрация

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години
 

Твърди го изследване, поръчано от шведското транспортно министерство

Ефектът на електромобили като Tesla в борбата с глобалното затопляне е силно преувеличен, сочат резултатите от проучване на шведския Институт за екологични изследвания (IVL), направено по поръчка на транспортното министерство и агенцията за околната среда в скандинавската държава.

Една Tesla давала емисии колкото бензинов автомобил за 8 години
Tesla използва в автомобилите си батерии по технология на Panasonic. Подмяната на целия комплект батерии за Model S струва в каталога на компанията болезнената сума от 40 000 долара

Изследването, което компилира най-различни други проучвания, цели да измери колко въглероден диоксид и други вредни емисии се отделят при производството на най-важния компонент в електромобилите - литиево-йонната им батерия.

Резултатите на IVL показват, че при производството на батерия с капацитет 30 кВт/ч, каквато се използва в Nissan Leaf например, се отделят средно 5.3 тона въглероден диоксид. За създаването на 100-киловатчасовите батерии на Tesla Model S отиват 17.5 тона от парниковия газ.

За сравнение един нормален автомобил с двулитров бензинов мотор, ако изминава средно по 15 000 км годишно, ще отдели тези емисии за около 8 години, посочват авторите на изследването Лизбет Дальоф и Миа Ромаре. При пътуването на един самолетен пътник от Европа до САЩ се отделят средно 600 кг въглероден диоксид, напомнят те. 

Те все пак отбелязват, че производството на батерии би могло да бъде и доста по-чисто, ако в него се използва енергия от възобновяеми източници. За момента обаче повечето производители на батерии не го правят.

Изненадващо от изследването излиза, че добивът на литий и останалите елементи, използвани за батериите, не е толкова замърсяващ - на него се падат между 10 и 18% от общите парникови емисии, изпускани при производството им.



 

Реклама  


Купи Nissan

Виж всички обяви

Коментари ( 46 )

Напиши коментар Влез

от: GP ( преди 2 седмици )

Послепис: Моля само компетентни хора да пишат тук!!! Това не ви е БГ мама, да пишете коя прахосмукачка ви навърта по-малко ток!!!
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: GP ( преди 2 седмици )

Но не ме разбирайте погрешно... Tesla има един огромен плюс и той е старта... Никоя друга кола не ускорява толкова бързо...2,4 секунди до сто и 1,5G при тръгване от място... Това са космически стойности.
Просто както знаем, прекаленият светец и Богу не е драг. Нито ДВГтата са перфектни, нито електромобилите... Като се тегли чертата обаче +совете на ДВГ са повече... Един чудесен вариант е хибрид, но както се досещате, страната на хибридите е една... Няма да я споменавам, за да няма спам
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: GP ( преди 2 седмици )

Това което искам да добавя е, че eмисиите не спират дотук...защото на теслата дръжката се зарежда, а за производството на електричество също се отделят вредни емисии във въздуха. Плюс това максималната мощност е налична до 9700 оборота, а тъй като предавката е една след достигането на тези обороти(при около 170км/ч) колата е значително по-мудна. Отделно да не забравяме, че системата работи на пълна мощност само ако батерията е заредена на 94 или повече процента...
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Веселин Марков ( преди 3 седмици )

Бих помолил всички разумни хора, които биха се подвели да си губят времето, опитвайки се да обяснят предимствата на електромобилите: не забравяйте какви гигантски интереси се бранят от"защитниците"на ДВГ. Знаете, нали?..
Отговори
 
  0
 

Положителни: 0  Отрицателни: 0

от: Един ( преди 3 седмици )

Няма нищо глупаво в статията! Сравнението е за производството на батериите, което е еквивалента на използваното гориво от конвенционален автомобил! Не се сравняват производствените разходи на купето.
Ако трябва да отправим критика тя е че всъщност не се калулира енергията която Електричката ще ползва - почти невъзможно е да зарежда само 100% чиста еко енерги - т.е. с всяко зареждане емисиите на Електриката ще се покачват!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 1  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Никъде в статията не се споменава за акомулираните емисии при производството на един автомобил с двг . Глупава статия и глупаво сравнение
Отговори
 
+11
 

Положителни: 14  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

(тея батерии ако се запалят давате ли си сметка ,че и 2 пожарни не могат да ги загасят)Нали знаеш че това че няма новини за запалили се ДВГ не значи че не се запалват и колко пожарни трябват за една запалена кола според теб 3 или повече? (Когато могат да минат над 1000 км без зареждане съм ок.) Няма икономически смисъл от 1000км пробег батерията ще тежи и струва 3 пъти повече от такава за 400км защото и самата тежест на батерията увеличава разхода и забавя ускорението
Отговори
 
+2
 

Положителни: 5  Отрицателни: 3

от: Продължение ( преди 3 седмици )

Както писах през тези три часа можеше да разглеждаш. Дори да не разглеждаш, щеше да спестиш поне по 100 лв на час от цената на горивото. За 100 лв на час лично аз бих си "изгубил времето" да изпия някое кафе.

Следващите 7 дни Пак ли ще изминеш 3700 километра, по следващите?

За веднъж, два пъти годишно ходене на почивка, спокойно можеш да си наемеш луксозна лимузина и пак годишния бюджет за транспорт щеше да ти е по-малък.
Отговори
 
+1
 

Положителни: 4  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Батерии и екология...
Магаре и Космос...
Отговори
 
  0
 

Положителни: 4  Отрицателни: 4

от: Какво ти пречеше ( преди 3 седмици )

Какво ти пречеше да зареждаш, докато разглеждаш? Така или иначе колата не ти е трябвала докато разглеждаш. Къде си паркира автомобила и колко ти струваше? С електромобила може да влизаш в центъра на градовете и да паркираш безплатно, в повечето случаи дори да зареждаш безплатно.

За този пробег при скорост от 120км/ч с климатик, са ти били необходими около 10 часа зареждане. 7 от зарежданията спокойно биха могли да са докато спиш. Щеше да изгубиш само три часа повече.
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 3  Отрицателни: 4

от: Jimo ( преди 3 седмици )

Всички явно се надяват,че като колите им един ден ще са на ток и ще започнат голямото пестене на пари и ще скопосат,а хич не си давате сметка,че цените на тока ще ръстат на горе заради високата консумация(освен ако си нямате къща на Бояна и фотопанели и така....),цените на лития с увеличаването на търсенето ще падат ли,да ама не,тея батерии ако се запалят давате ли си сметка ,че и 2 пожарни не могат да ги загасят(имало е случаи вече) и други неща,но..оставям на Вас
Отговори
 
+9
 

Положителни: 12  Отрицателни: 3

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Всичко звучи много хубаво

За последните 7 дни изминах над 3700 км по Европа.

С електричка нямаше да видя нищо, само бягане от зареждачка до следващата

За мен са неприложими в близкото обозримо бъдеще. Когато могат да минат над 1000 км без зареждане съм ок. Бих си взел с удоволствие...
Отговори
 
+1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

В проучването се говори за CO2 нали?

А има ли проучване за сравнението при азотните окиси, праховите частици.

Няма щото нещата отиват на излагация и то голяма
Отговори
 
+4
 

Положителни: 8  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Моите 50 стинки

В дългосрочен план нефта ще свърши - дали ще са 100, 200 или 300 години - ще свърши. Особено ако го ползваме за ДВГ.

А лития на земята + енергията на слънцето могат да ни подсигурят за десетки хиляди години напред.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 7  Отрицателни: 3

от: до тъй тъй ( преди 3 седмици )

Напълно прав си за използването на нефт навсякъде в производството. И точно защото може да се използва за нещо полезно, не е добре да го горим и да правим сажди от него.

След като свърши службата на една батерия на електромобил, тепърва започва същинската и работа. За негодна се счита батерия което е достигнала 80% от капацитета си. Това обаче е идеална батерия за домашно съхранение на енергия от фотоволтаици. Така батерията продължава да спестява въглеродни емисии, до рециклирането и в нова.
Отговори
 
+3
 

Положителни: 5  Отрицателни: 2

от: Павлин ( преди 3 седмици )

Щом се изследва целия цикъл за производството на батериите, дайте и едно изчислени за целия цикъл на производството на бензин а не само на горенето му.

Искам тия дето много разбират да кажат с какво и в какви количества се замърсява природата от момента на намирането на находише, строеж и експлоатация на сонда, превоз на нефт, преработка на нефт и т.н.

Знам че е сложно но поне ще е съпоставимо. Иначе си чешем езиците само
Отговори
 
+8
 

Положителни: 9  Отрицателни: 1

от: тъй-тъй ( преди 3 седмици )

И това не е всичко - при рециклирането на подобни акумулаторни батерии също започва един цирк...
Да не говорим, че както се казваше в един филм - електрическата кола цялата е направена от нефт - пластмаси, кабели, боя, електроника... Нефт се използва и при металообработката и т.н.
Отговори
 
+4
 

Положителни: 5  Отрицателни: 1

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

"Ако е ВЕИ или АЕЦ какво ще е замърсяването?"

И са кво? Викаш АЕЦ-а не замърсява! Само дето ядрените отпадъци се разпадат около 100г. Скъпо съхранение и тн. Опасност от аварии няма никаква предполагам, справка Припят и Фокушима
Отговори
 
+5
 

Положителни: 5  Отрицателни: 0

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

При американците всичко е цирк и параван, Парадират колко са еко а всъщност за най-голям замърсител на земята. Говорят за човешки права а сеят военни конфликти по света, Сочат Тесла и казват вижте колко са еко а всъщност производството на батериите им замърсяват колкото автомобил с ДВГ, Спретнаха ДИЗЕЛГЕЙТ и наказаха ФВ за няколко грама повече вредни емисии, защото държали на природата и наказват, който я замърсява а всички знаете, че само САЩ, Сирия и Никарагуа не признават и не приемат Парижкото споразумение за намаляване на вредните емисии, останалите 170 държави по света са го подписали. ТА много може да се говори и коментира за американското лицемерие.
Отговори
 
+9
 

Положителни: 17  Отрицателни: 8

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Пълните глупости. За производството на стоманата и другите елементи в един двигател, какво се генерира ?
Кислород сигурно?
Като сметнеш ДПФ,Катализатор,Блока, маслата и т.н. и ще се окаже, че производството на батериите на тесла е мнооого по-ниско емисионно отколкото нормалното производство на частите на един автомобил.
Отговори
 
+11
 

Положителни: 16  Отрицателни: 5

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Гигафабриката дори да не може да се захранва напълно от слънчевите панели на покрива си макар че е в пустинен район и има площ 1кв.км. то тока в щата се добива на 3/4 от природен газ и въглищата нямат и 5% дял докато геотермалните централи и тези на слънце заемат около 15%
Отговори
 
+11
 

Положителни: 11  Отрицателни: 0

от: bmw435i ( преди 3 седмици )

Покажи Коментара
Tova ako e istina 6te anuliram pora4kata si na model 3
Отговори
 
 -11
 

Положителни: 1  Отрицателни: 12

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Свиквайте!
Бъдещето е на хибриди, електромобили и водородни автомобили.!
Останалите, колкото и да ви е мъчно ще изчезнат, както парните локомотиви. Може да запазят някой екземпляр за демонстрации пред децата, които ще се чудят как е можело да сме били толкова много изостанали и така жестоко да сме се тровили сами.
Отговори
 
+15
 

Положителни: 19  Отрицателни: 4

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Самолети, кораби, ТЕЦ са корпоративни основно. Бизнес. Автомобилите основно са лични. Е?
Но вече много от големите петролни играчи имат паралелен бизнес, разлшчен от добива на нефт и газ. Рано или късно сондите ще ръждясат.
Отговори
 
+8
 

Положителни: 10  Отрицателни: 2

от: до: Жоро ( преди 3 седмици )

типично журналисческият дебилен трик минава много добре сред дeбилиTe фенове на немското и на дизелите. Тях всичко, което не е произведено в Германия и което не е пушещ дизел не ги интересува и веднага са готови да му скочат и да го оплюят.
Това са най-жалките индивиди. Всеки ден ги гледам по пътищата с техните изпълнения. Ако се направи статистика, сигурно над 90% от всички катастрофи са предизвикани от шофЕри с немски талиги. Комплекси ли, какво ли имат да избиват не знам вече, но ми писна.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 16  Отрицателни: 6

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Докато има фенове на пушещите нафтови печки ще има и подобни „статии“ партенки, които да заблуждават глyпавите и 0граничени умствено хора с промити мозъчета от немската пропаганда за Clean diesel.
Не случайно феновете на немското драпат да си карат сегашните талиги с крадена нафта, защото нямат семейства и деца и не ги интересува след себе си какви л@.на оставят. Те са безродни и без поколение и ги интересува сега и в момента да бълват пушеци, да ръмжат кюнците и да бълват облъци сажди!
Отговори
 
+1
 

Положителни: 10  Отрицателни: 9

от: Жоро ( преди 3 седмици )

Да не говорим за типично журналисческият дебилен трик за подвеждащо заглавие - "Една Tesla давала емисии колкото..." Самата Тесла емисии няма, става дума за производството на батерии, които както някой каза по долу са на хиляди километри от града ти... Очевидно е, че става дума за твърде елементарен опит за манипулация на общественото мнение
Отговори
 
+11
 

Положителни: 15  Отрицателни: 4

от: v-1 ( преди 3 седмици )

Ами това иска да направи Мъск със стартирането на Гигафабрикта, да.
Ама много пропаганда в медиите...като тази новина или от другите, как има катастрофирали заради автопилота на ТЕсла и щели да ги съдят недоволни клиенти, или пък как на Х модела му се отваряли вратите, все едно другите коли на пазара нямат никкви дефекти. Смешна работа, но наивните и неинформираните вярват като рибета на такива "новини".
Отговори
 
 -1
 

Положителни: 6  Отрицателни: 7

от: Анонимен ( преди 3 седмици )

Да де, ама след производството си не продължава да бълва сажди.Разни глупаци се напъват да обясняват глупости и да казват на бялото черно.
Отговори
 
+14
 

Положителни: 18  Отрицателни: 4

от: zoom in ( преди 3 седмици )

... всичко на едно място. Така само първичните суровини ще пътуват до фабриката и т.нар. карбън фуутпринт ще намалее сериозно. Ето тогава вече, теслите и тяхното производство ще са екологични. Ако и токът за батериите по време на цялата им експлоатация идва от ВЕИ - 100% екологични.
Отговори
 
+10
 

Положителни: 12  Отрицателни: 2

Страница: 12
Избери кола


Изгодни оферти




Инвестор.БГ © 2001-2014 Automedia.bg Всички права запазени | Реклама | Пишете ни | Контакти | За сайта | Карта | Условия за ползване
Investor.BG AD © 2001-2014 Automedia.bg All rights reserved. Contact Us | Advertising