IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10 автомобила, символизиращи край на една епоха

Това са модели, каквито едва ли някога отново ще видим

10 автомобила, символизиращи край на една епоха

Всичко рано или късно завършва. Това правило важи с пълна сила за автомобилната индустрия, която има немалко интересни етапи. И всеки един от тях приключва, поне условно, като краят му е отбелязан с излизането на конкретен автомобил. Ето 10 такива машини, които са избрани от изданието Wheels.

Buick Roadmaster Estate


Огромното комби с V8 двигател по едно време дори се превръща в символ на пътищата на Америка. В средата на 90-те години на миналия век обаче автомобилът и подобните на него модели са изместени от минивановете и кросовърите. Всъщност величествените "вагони" на General Motors са последните представители на една измираща порода.

Ferrari 458

Последният спортен модел на Ferrari с атмосферен V8 двигател. Той слага край на епохата на спортните автомобили, които не разчитат на турбо мотори. Естествено, атмосферните агрегати все още съществуват при някои модели, но ако Ferrari и Porsche се ориентират изцяло към турбо двигатели, техният край ще настъпи доста бързо.

Ford Excursion


Сега в САЩ може да се купи Chevy Suburban или Toyota Sequoia, но дори те са далече от този мастодонт. Всъщност Ford Excursion представлява Ford F250 във версия всъдеход и се предлага със 7,3-литров дизелов двигател. Една наистина грамадна машина, която все по-рядко може да бъде видяна.

Jaguar XJ

През 2009 г. в Jaguar сложиха край на моделите си с типичния английски дизайн. След това компанията тръгна по съвсем друг път, като значително осъвремени външния вид на своите автомобили. И ги направи такива, че да се харесват най-вече на китайските клиенти на марката. Това се превръща в сериозен проблем, защото новите модели трудно могат да бъдат различени един от друг.

Cadillac Eldorado

През 50-те години на миналия век Cadillac правеше все по-големи и по-големи тези "плавници", разположени на опашката на своите автомобили. Пикът на това настъпи през 1959 г., след което компанията започна да смекчава дизайна на своите модели. И така постепенно настъпи края на тази ера.

Lamborghini Murcielago

Почти всеки фен на автомобилите е обсъждал темата за това, как Аudi на практика погубва Lamborghini и как Diablo е последният "истински" представител на италианската марка. Това обаче не е точно така - последното Lamborghini от старата школа е Murcielago. Ето защо - то е оборудвано с легендарният двигател Bizzarini V12, чието родословие може да бъде проследено чак до модела 350GT. Добавете и факта, че моделът се предлага с механична скоростна кутия с "открит коридор" и ще разберете защо този модел се превръща в крайъгълен камък за Lamborghini.

Saab 9-5

Милион предани фенове по цял свят видяха края на своята любима марка през 2012 г. За мнозина от тях това се превърна в истинска трагедия, защото, каквото и да се случва, повече такъв автомобил на Saab няма да се появи на бял свят.

Duesenberg Model J


Duesenberg пуска потресаващия модел Model J през 1928 г., но само година по-късно настъпва световната финансова криза. Автомобилът се задържа на пазара до 1937 г., след което постепенно настъпва края на аристократичната американска машина, която е един от символите на 20-те години на миналия век.

Porsche 911 (993)

Това е последното Porsche с въздушно охлаждане и всъщност е последният "олд-скуул" автомобил на марката по редица причини. Той притежава такива качества, които сега не можеш да намериш при редица подобни автомобили, и всъщност е настояща спортна кола. Може би, причината за това е, че този модел не е направен да се харесва на голям брой клиенти.

Citroen C5

Намаляване на разходите, най-вече със съкращения на работна сила и на гамата модели. Именно с това в момента се занимават в Citroen, което естествено доведе и до премахване на култовото хидропневматично окачване. То бе символ на марката в продължение на 60 години, но отива в историята с края на настоящото поколение на модела С5.

Снимки: Производителите

 

0 от 500
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    А.В.Торът ( преди 8 години )
    XJ е последният Jaguar, чийто дизайн приемам без никакви резерви. Съвършен автомобил, който се надявам да си позволя в близко бъдеще, все пак версията Daimler е от 2009-та и се обезценява с всеки ден.
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Автор-Z ( преди 8 години )
    кросовърите - кросоувърите Аре и това оправете не само снимките....
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 8 години )
    по темата имам 2 въпроса:1.защо се опитват да ни пробутат автономното шофиране? това напредък ли е или начин някой някъде да следи всеки твой ход и при нужда да го използва в своя полза!? по правило започват от по-скъпите коли, защото в тях се возят по-интересни за следене хора ;-)2. кога най-после ще настъпи РЕВОЛЮЦИЯТА в автомобилостроенето и то ще спре да разчита на печалбите от остарелите технологии на двигатели с вътрешно горене. Съгласете се, че останалото е твърде екзотично...
  • #7
    14 rate up comment 15 rate down comment
    Рудолф ( преди 8 години )
    Японски *** няма защото те никога не са били епохални. Джапанките само подражават и крадат. Всеки японски кокошарник е дубликат на вече съществуваща германска легенда.
  • #6
    10 rate up comment 11 rate down comment
    doc ( преди 8 години )
    Борбата в автомобилостроенето е като естествения подбор-оцеляват само най-добрите,умните и силните!Който не се реформира-умира!Гърция е пресен пример.
  • #5
    9 rate up comment 8 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    "сте сложили 964"Точно снимка на 993 са сложили.964 има бая разлики с 993,особено отпред.993 ГТ2 ми е любимия модел на Порше,заедно с 959.Но за съжаление едва ли някога ще притежавам един от двата.
  • #4
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Хм, тази калсация. е по-скоро виждането на някой за нещата в автоиндустрията, а не нещо генерално, както се мъчат да ни внушат. Този списък може от всеки да бъде допълнен, както и всеки не би бил съгласен напълно с него. Ршедно би било при такива статии да се казва:според.....(име, фамилия).... 10 автомобила, символизиращи край на една епоха
  • #3
    28 rate up comment 9 rate down comment
    JDM+Mercedes ( преди 8 години )
    Cadillac-а е уникален ! Особено на живо е нещо величествено! Жалко за Citro
  • #2
    4 rate up comment 17 rate down comment
    Automotive ( преди 8 години )
    На снимката на Porsche, сте сложили 964 вместо 993
  • #1
    10 rate up comment 48 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Само Ферарито и Ситроена си заслужават.Всичко друго е за НАДИН.Лично бих потрошил останалите *** особено ВАГените с голям чук.На ламбото даже може и да се изплюя.