IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Двоен скок в продажбите на електромобили в Европа

През първите три месеца на годината в България са регистрирани 10 нови електромобила и 47 хибрида

Двоен скок в продажбите на електромобили в Европа

Продажбите на електромобили в Европейския съюз (ЕС) са отбелязали ръст от близо 118% през първото тримесечие на 2015 г. спрямо същия период година по-рано, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA). В страните членки през първите три месеца на годината са регистрирани 24 630 нови електромобила спрямо 11 304 единици година по-рано.
Двоен скок в продажбите на електромобили в Европа
Снимка: Ройтерс

Увеличението е факт въпреки критиките, че няма достатъчно пунктове за зареждане и въпреки че някои правителства не осигуриха финансови стимули за купувачите на електромобили с нулеви вредни емисии.

Като цяло общите продажби на автомобили с алтернативно задвижване (като тук са включени освен електромобилите и хибридните коли и автомобилите на пропан-бутан и природен газ) набират все повече популярност сред европейските потребители.

Общите продажби на автомобили с алтернативно задвижване през първото тримесечие на 2015 г. в ЕС са отбелязали значителен ръст от 28,8%, възлизайки на 144 421.

Продажбите им все пак изглеждат скромни в сравнение с всички новопродадени в Евросъюза леки коли - 3,527 млн. през първите три месеца на годината.

Търсенето на нови хибридни автомобили също се е увеличило с 21%, като през периода са били продадени 56 704 единици. При автомобилите на пропан-бутан и природен газ ръстът на годишна база е 16,5% до 63 087 единици.

Сред по-големите европейски пазари най-силен ръст на продажбите на автомобили с алтернативно задвижване е отчетен във Великобритания (+64,2%), следвана от Франция (+33,9%), Италия (+18,1%) и Германия (+11,3%).

В България през първото тримесечие са продадени най-малко автомобили с алтернативно задвижване сред страните членки на ЕС – само 57 (10 електромобила и 47 хибрида) спрямо 45 година по-рано, което е ръст от 26,7%. Под 100 са продадените автомобили само още в Румъния – 65, и Латвия – 77.

Към края на 2014 година в България са регистрирани общо 497 електромобила и 1031 хибрида, стана ясно от доклада за изпълнение на Националния план за действие за насърчаване на производството и навлизането на екологични превозни средства в страната.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Чуиек, баси гуемите ръки.....В Норвегия вече имат проблем с тия електрички. Ще им вдигат данъка и спирали субсидията, продали 50 000бр. и вече проблем. Цепим си с баварецо 3.0 дизел с чип и без дпф над 300кс. Звучи приятно и като видя някое модерно програмисче давам гас та да поизпуша хахахахах
  • #9
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Achtung ( преди 8 години )
    Не защитавам немските дизели. Прочети малко за начина на производство на батериите и тогава пак смятай.
  • #8
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    вари го, печи го , от 10 кладенеца, вода ще ти докара, за да теубеди как електромобилите и хибридите нищо не струват, докато немските *** са върха. гроздето май е кисело....
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Aбе ахтунг, наистина ли си толкова зле, че вярваш на немските партенки, които периодично ги пущат в медиите и облъчват! Даже дизелите са най-чисти и безвредни забрави да споменеш. Колкото до партенката с батериите се осведоми първо как се рециклират 100% и няма нищо вредно. За циклите на батериите също си далеч от истината. Това не ти е телефон да ги смяташ така нещата. Дори и да сметнем, че на 3-400 000 км. ще смениш батерията, то до тогава поне 1 турбо и дюзи ще смениш на двойна цена.
  • #6
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Achtung ( преди 8 години )
    Съвременните батерии имат живот 1500-2000 цикъла на зареждане, след което трябва да се смени с нов, произведен по също толкова вреден начин. Може да се окаже далеч по-екологично карането на кола с гас от колкото на хибрид или такава на ток. За ВЕИ мощности ще споря само с компетентни хора. Казах
  • #5
    9 rate up comment 11 rate down comment
    Achtung ( преди 8 години )
    От докладите които съм чел, производството на електрически и хибридни автомобили е много замърсяващо, благодарение на литиево-йонната батерия. Като вклчим и производството на колите, обикновената кола с бензинов двигател от същия клас, има по-малко общо изхвърлени вредни газове до пробег 300 000км, тоест производството на хибрид замърсява колкото производството на стандартна кола + бензина за 300 000 км. Ако на нормалната кола е сложена газ пробега до изравняване се отделечава още повече.
  • #4
    16 rate up comment 4 rate down comment
    до: Ясно е ( преди 8 години )
    Така е, но как да го обясниш това на простия селянин, който робува все още на приказката;От немското по-здраво и убаво нема и си трака със старата дизелова кошница с махнат катализатор и филтър за твърди частици, пуеи, дими и хич не го интересува, че всички (включително и той) гълтат канцерогенните финни частици. Дори и да не ги гълта в момента те се натрупват в почвата, листата и водите. Подпочвените води се замърсяват и всичко пак го поемаме всички ние. Как да му обясниш, че е ***! Как!
  • #3
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Оправданието на простака, ченямало как с 350евро да се карат хибриди. Интересно как със същата тази средна заплата масово се карат Мерцедеси, БМВ-та и Аудита. Защо ли има пари за скъпи немски талиги, а няма за съвременни, модерни и икономични хибриди и електромобили. Няма начин да си любител на чалгата, да миришеш на чесън и овце и да не тракаш с немски дизел. Високите технологии са за умните хора.
  • #2
    17 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ти като си умен, хибрид ли караш или само такъв пред компа. Няма как със средна заплата от 350Е да се карат хибриди
  • #1
    20 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Извидът е ясен - *** народ = ниски продажби на хибриди и електромобил.