IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota рестартира проектите си за заводи в Мексико и Китай

Компанията ще инвестира близо 1,5 милиарда долара в двата завода

Toyota рестартира проектите си за заводи в Мексико и Китай

Най-големият производител на автомобили в света - Toyota Motor Corp., размразява проектите си за изграждане на заводи в Мексико и Китай, предаде Ройтерс.
Toyota рестартира проектите си за заводи в Мексико и Китай
Снимка: архив Ройтерс

След въвеждането на новата глобална платформа на Toyota (TNGA) първият завод на компанията, който ще работи по новите спецификации, ще бъде в Гуанахуато в Мексико.

Първоначалните инвестиции по проекта ще бъдат с около 40% по-малко от предвижданите през 2008 г. и ще възлизат на 1 млрд. долара. Заводът, който ще бъде компактен и няма да има висящи транспортьори, характерни за автомобилните заводи, ще се превърне в пример за останалите заводи. В същото време с построяването му компанията ще създаде 2000 нови работни места.

За да повиши ефективността в региона, Toyota възнамерява да премести и част от производството на модела Corolla от Онтарио в Мисисипи. Заводът в Онтарио ще се фокусира върху по-висок клас автомобили заедно с фабриките в Кентъки и Индиана.

От друга страна, в Китай компанията ще инвестира около 440 млн. долара, за да добави ново съоръжение и трета поточна линия в завода в Гуанджоу, Китай, обща собственост с автомобилната група Guangzhou. Конвейерът, който ще бъде завършен до края на 2017 г., ще започне производство още тази година, ако това е необходимо.

Новата линия ще има производствен капацитет от около 100 000 автомобила на година и може да бъде разширена при нужда. Намеренията на Toyota са да направи вече съществуващите линии в Гуанджоу по-ефективни, включително чрез повече автоматизация на дейността. Нови работни места обаче няма да бъдат разкривани, тъй като излишната работна ръка ще бъде разпределяна по новата линия.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    хаха ( преди 9 години )
    Това е Трошльота....
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Смотани, смотани... а фалит?
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Как е наречал швабите маймуни бре? И са го изтърпяли две години тва? Бреее тия са били много смотани бре.
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    Браво за линка, анонимен, не знаех че им толкова подровен превод на български.
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    А Порше, понеже са си плагиати по днк, направиха Porsche Consulting Gmbh и преподават производствените принципи на Тойота на клиенти като Airbus, SAP и т.н. Разбира се, срещу нескромно заплащане.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Който има интерес и иска да научи някой неща за производството е желателно да прочете следното:http://tuj.asenevtsi.com/Lean/L045.htm
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    "намаляха печалбите нещо и почнаха да копират от Фолцфаген."Тойота се радва на умерен ръст на печалбите, за разлика от Фолцваген, та за какво копиране става въпрос?
  • #5
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Леберкньодл ( преди 9 години )
    Ценител, Тойота са водещи в опримизация на производствените системи още от 60-те. Те са създатели на т.нар. Lean Manufacturing. През 90-те я въвеждат при Порше за да ги спасят от фалит, има много интересна статия в Independent със заглавие Shock therapy for Porsche. Там Чихиро Накао прави яко вурстовете за смях, нарича инжинерите на Порше маймуни които подскачат по стелажите.. Но след 2 години японски мениджърски диктат, Порше се изправя на крака и сега е най-печелившия автомобилен бранд.
  • #4
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Cenitell ( преди 9 години )
    Освен в двигателостроенето,в дизайна Тойота стават и водещи в технологията на самото автомобилостроене.Конглокенцията да побърза да види и да обяви, как те са го били измислили преди 100 г. при производството на буркани с капачки, докато японците по това време само точили мечовете си.:)
  • #3
    5 rate up comment 11 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 9 години )
    А,ко става ся?Уж нямаше да се напъват,уж качеството ще гонят,а сега изведнъж-заводче в Мехико и друго в Китай.Зор голям,намаляха печалбите нещо и почнаха да копират от Фолцфаген.Така се прави,ако искаш да си мощен,мачкаш навсякъде,ако не искаш ей там при бат Сержо Маркионе,чудиш се на кого да си продадеш компанията,защото никой не ще да ти купува ***.