IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel завърши годината с равен резултат

Компанията обаче успя да увеличи пазарния си дял

Opel завърши годината с равен резултат

Opel завърши годината с равен резултат
Mokka е сред най-успешните модели на Opel през 2013 г. Снимка: Opel

Германската автомобилна марка Opel реализира на пазарите през 2013 година 1.064 милиона автомобила, става ясно от статистиката за глобалните продажби на GM. Резултатът е равен с този от година преди това, но представлява успех за Opel.

Производителят със седалище Рюселсхайм, Германия продължава да бъде втората по големина марка на General Motors, като през 2013 година затвърди позицията си на трета по големина марка леки автомобили в Европа съгласно предварителните данни за продажбите.

В затруднените пазарни условия компанията Opel, заедно с посестримата марка Vauxhall във Великобритания, постигна пазарен дял от 5.61 процента на целия европейски пазар. Увеличението е минимално - едва 0.02%, но представлява първият от 14 години ръст на пазарния дял на марката.

"Новите ни модели ADAM, Cascada и особено Mokka допринесоха за това подобрение, което се случи въпреки трудните пазарни условия. Ние получихме вече 62 000 поръчки за ADAM и 177 000 за Mokka”, отбеляза Петер Кристиян Кюсперт, член на борда на директорите, отговорен за продажбите и следпродажбената дейност.

Този резултат има широка основа - Opel/Vauxhall успяха да увеличат пазарния си дял в единадесет страни в сравнение с предходната година, сред които са Германия, Великобритания и Испания, както и растящите пазари на Турция и Русия. Съгласно данните на Kraftfahrtbundesamt (Федералното бюро за моторни превозни средства) на пазара на леки коли в Германия Opel е увеличил пазарния си дял на 7.0 процента в сравнение с предходната година, когато достигна 6.9 процента.

Най-продаваните модели на марката - Astra и Corsa, се наредиха на седма и осма позиция по продажби в своите класове през 2013 г. Малкият SUV Mokka зае второто място, а новата Insignia стана номер две в своя сегмент (без да се броят премиум марките).

Във Великобритания - най-големият пазар на Opel/Vauxhall, Insignia и Zafira финишираха на първо място, а Corsa, Astra и Mokka застанаха на второ място в съответните си сегменти.

На родния на Opel пазар Германия Meriva финишира като лидер по продажби в класа на компактните MPV модели, а Corsa и Astra заеха вторите места в сегментите си.

Opel продължава да бъде най-успешната марка в Унгария, където поведе пазара на леки коли за трета поредна година. До трето място марката достигна в Австрия и Гърция, а в Испания регистрира най-големия си пазарен дял от шест години насам - 6.98 процента.

0 от 500