Смятаме, че Opel е сред най-смелите компании в последно време. С Astra Twin Top германците така и не успяха да създадат адекватен конкурент на Volkswagen Golf Cabrio, но въпреки това вместо да се откажат, те излязоха на пазара с нова идея. Тя се казва Cascada и мисията й е още по-сложна, защото се е прицелила в горния клас кабриолети. Където имиджът е всичко. А нека признаем, Opel не е най-имиджовата компания на пазара.
Opel Cascada е пряк наследник на споменатата Astra Twin Top, но отхвърля всичко старо. Например концепцията за твърд сгъваем покрив. Течението се появи в средата на миналото десетилетие, когато човечеството прецени, че е твърде удачно да комбинираш сигурността на ламаринения таван с примамливата показност на неговата липса.
Същото това човечество впоследствие осъзна, че да пренасяш със себе си скъпо, тежко и сложно парче метал, е най-малкото неефективно. И на мода отново дойдоха меките гюруци.
Учудващо е как парче високотехнологичен плат може да те изолира от слънцето и шума наоколо. В Opel също са го осъзнали и са използвали технологията в Cascada. Дори в сериозните летни горещини, вътрешната част на покрива не се нагрява, което моментално изтрива всички асоциации с това, че се намираш в палатка или парник. Нещо, което често се случваше при старите кабриолети с мек покрив.
Операцията по отварянето или затварянето на покрива отнема на механизма само 17 секунди, и то при скорости до 50 км/ч. Това означава, че съвсем спокойно можете да се движите с градското ограничение, а когато небето започне да почернява, напомняйки ви за премиерата на новия филм от поредицата “Властелинът на пръстените”, можете да си осигурите сигурен подслон, без да ви се налага да спирате. Звучи лесно, но малко кабриолети позволяват такива своеволия.
Имиджът си е имидж, но покупките от магазина някой трябва да ги пренесе. Cascada разполага с приличен багажник, чийто обем варира от 280 до 350 литра в зависимост от това дали покривът е отворен или затворен. Пространството е абсолютно достатъчно за всичко необходимо, но само ако в интериора се возят двама. Така или иначе, на задните седалки духа много, а мястото е оскъдно.
Едно от неудобствата, свързани с багажника, е наличието на специално сгъваемо отделение, в което се прибира отвореният покрив. Когато не държите косата ви да се вее от есенния вятър, просто дърпате един ремък и “кутията” в багажника се прибира, освобождавайки допълнително място. Проблемът е, че когато решите да се повозите без покрив, трябва да слезете, да отворите багажника и да дръпнете отново този ремък, като чак след това натискате бутона и покрива се отваря.
Opel Cascada е красив автомобил, няма две мнения. Всъщност, германците уверяват, че при изграждането на купето, не са използвали нито един външен панел от друг модел в гамата си. Но каква е цената на всичко това? На първо място, клатушкащо се по завоите купе, което е предизвикано от липсата на покрив. Това води след себе си и задължително усилване на платформата, както и спохождащото я увеличено тегло. Дългата близо пет метра Cascada тежи около 1660 кг. Ние карахме версията с 2.0-литров CDTi дизелов агрегат със 165 к.с., като дори неговите 380 Нм не успяваха да осигурят нещо повече от начин за безпроблемно придвижване в пространството.
Всичко това е изключително нормално за автомобил, който е ориентиран към хора с добре загащена риза и стриктно поддържана прическа. Те получават стил, всички неободими екстри, както и ново име, с което да впечатлят приятелите си. Дали такива хора някога ще се сетят да пилят гуми и да поставят рекорди по планински отсечки? Със сигурност не. По-скоро биха излезли на магистралата и биха отпращили към някое голф игрище. С Cascada няма да сбъркат.
В България цените започват от 44 400 лева за версията с 1.4-литров турбо двигател с мощност 120 к.с.
Снимки: Opel