Lamborghini ще търси "втори Китай", опитвайки се да реагира на сриналите се продажби в най-бързо развиващата се икономика в света, пише Finance Yahoo.
Един от възможните такива пазари според ръководството на Lamborghini е този на Индия. Друго възможно спасение е САЩ, където компанията се надява да изпревари прогнозните резултати за тази година, като по този начин да неутрализира загубите в Китай.
"За съжаление зад ъгъла няма много пазари, като този в Китай. Именно там откриваме най-голямото си предизвикателство в момента. Това е вторият по големина пазар за нас, но мисля, че много добре знаете каква е държавната политика в страната. В момента на хората им е трудно да си купят луксозна стока, каквото всяко Lamborghini e," коментира изпълнителният директор на Lamborghini Щефан Винкелман пред журналисти в Ню Делхи.
През последните години продажбите на Lambоrghini в Китай растяха устойчиво до 230 продадени единици през 2012 г. По-добър годишен резултат италианците реализират единствено в САЩ.
В последно време обаче скъпите спортни автомобили в страната сe асоциират с корупция и мошеничество, като техните собственици са подложени на постоянни проверки от властите. Именно това кара клиентите да насочат избора си към по-скромни автомобили.
Индия, от друга страна, е третата най-голяма икономика в Азия. В страната се предлагат все повече луксозни автомобили, като Jaguar F-Type, например, чиято цена е около 14 милиона рупии или 226 000 долара. За сравнение базовият модел на Lamborghini в Индия струва 370 000 долара. През миналата година италианците са пласирали само 17 автомобила в страната, а през тази се надяват бройката да надхвърли 20.
Експерти смятат, че на Lamborghini няма да й е никак лесно във втората по популация страна в света, където данъкът за луксозен автомобил надхвърля 100%. Другият основен проблем са осеяните с дупки пътища, както и задръстените големи градове.
Снимка: Reuters