IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eто какво да очакваме от Porsche

Един от шефовете на марката разкрива близките планове на производителя

Eто какво да очакваме от Porsche

Тази година за Porsche е година на премиерите. В Шанхай германският производител показа фейслифт на Panamera, а през есента на „домашното” изложение във Франкфурт ще се състои дебюта на суперколата Porsche 918 Spyder. Месец по-късно ще видим и кросовърът Macan. Какво друго да очакваме от германския производител, разкрива един от шефовете на компанията – Волфганг Хатц. Той е член на съвета на директорите на Porsche AG, като отговаря за изследванията и новите модели. Хатц говори пред журналисти на изложението в Шанхай.
Eто какво да очакваме от Porsche
- При фейслифта на Porsche Panamera видяхме новият 6-цилиндров битурбо мотор, който заменя досегашния атмосферен V8. Ще се появи ли този двигател и на обновения Cayenne?


- Засега не мога да потвърдя подобно нещо, но не мога и да го отрека, така че нека почакаме.

- Ще  бъде ли засегната марката Porsche от тенденцията за даунсайзинг на двигателите? И трябва ли да очакваме и масово използване на нови компактни турбо-мотори?


- Аз не харесвам думата „даунсайзинг”. Най-вече нейната първа част – „намаляване”. Какво е това? Разбира се, че имаме стратегия за повишаване на ефективността на агрегатите, използвани от нашите коли. И един от способите за подобряване разхода на гориво е именно намаляването на обема на двигателите. Това е обща тенденция при всички производители и ние не можем да я подминем. Що се касае до даунсайзинга, аз бих го заменил с друга дума – „райтсайзинг” (игра на думи – правилен размер).

- Добре тогава – какво е бъдещето на атмосферните V8 мотори? Отказвате ли се от тях?


- Разбира се, че не. Нали имаме модификации GTS при Cayenne и Panamera, които са с такива мотори. И ние, и нашите клиенти сме много доволни от тях. Самият аз обичам тези двигатели.

- А има ли шанс да видим по-мощни дизели от Porsche?

- Нещата тук не са толкова прости. Спомням си, че преди 10 години си казвахме: „Дизелово Porsche – това е невъзможно”. Сега ситуацията се промени, но и ние сериозно поработихме върху това. Ето какво имам предвид - Cayenne Diesel S V8 е с двигател, чиято базова версия е произведена от Volkswagen, но характерът му е наше дело, за да може да отговаря на спортен автомобил с марката Porsche. Така че на моделите Panamera и Cayenne ще използваме дизели, но те ще бъдат доработени от нашите инженери.

- Значи да очакваме и версия на Panamera S с дизелов V8?

- Ако говорим за настоящето поколение, то такава версия няма да има. Нещата са много прости – този двигател не може да се приспособи към системата 4x4. Проблемът е чисто конструкторски, но не е изключено следващото поколение на Panamera да има такъв двигател.

- Какви ще са бъдещите спортни модели на Porsche – електромобили? Или пък може би хибридни суперколи?


- Не знам какво ни очаква, но засега съм убеден, че няма нищо по-добро от традиционните, високоефективни двигатели с вътрешно горене. Разбира се, ще пуснем хибридната суперкола 918 Spyder, но тя ще бъде по-скоро демонстрация на техническите ни възможности, а не масов автомобил. Това ще е най-сложният и най-технологичен модел на Porsche. И някои от технологиите при него ще бъдат използвани за следващи наши модели.

- Какъв ще е следващият ви нов модел? Масов автомобил или напълно нова суперкола?


- Първо ще покажем Macan. За него гарантирам, че ще бъде доста интересен автомобил. Но пък имаме и още много проекти, върху които работим. Като цяло ще продължим да работим най-вече върху спортни коли. Аз съм направо влюбен в тях. Служебният ми автомобил е Porsche Carrera 4S, но планирам съвсем скоро да го сменя с 911 Turbo. В гаража си имам и 911 GT3 RS 4.0, а жена ми кара 911 Convertible. Така че очаквайте новини именно в тази насока.

Снимка: Porsche

0 от 500