IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това е най-бързият електромобил на планетата

Моделът на Detroit Electric ускорява от 0 до 100 км/ч за 3.7 секунди

Това е най-бързият електромобил на планетата

Възродената компанията Detroit Electric организира специална презентация в щаб-квартирата си в Детройт, на която показа своя модел SP:01. По данни на производителя, това е най-бързият електромобил в света. От 0 до 100 км/ч моделът ускорява за 3.7 секунди, а максималната му скорост е 249 км/ч.
Това е най-бързият електромобил на планетата
Според изданието Car and Driver машината е построена на платформата на купето Lotus Exige. Въпреки приликите между английския и американския модели, компанията-производител не потвърди това. Съобщено бе само, че новият модел е върху алуминиево шаси, а цялата каросерия на SP:01 е от карбон. Благодарение на това електромобилът тежи едва 1070 кг.

Електродвигателят на купето е разположен между двете оси. Мощността на мотора е 204 к.с., а максималният въртящ момент 225 Нм. Той се захранва от литиево-полимерни акумулатори с капацитет 37 кВт/ч. Батериите се зареждат от електропреносимата мрежа за 10 часа. Ако се използва устройството 360 Powerback, което е собствена разработка на Detroit Electric, за зареждане са нужни 4 часа и половина. Автономният пробег достига 306 километра.

В стандартното си оборудване SP:01 разчита на 4-степенна ръчна скоростна кутия, а срещу доплащане може да се поръча автоматична с две степени. Базови за машината са още системата ESP, както и система за рекуперацията на кинетична енергия при спиране.

В базовата си версия моделът има още мултимедийна система SAMI, с чиято помощ може да се регулира аудиосистемата, нивото на осветление в салона, а също така да се следи и нивото на заряд в батериите и оставащото време до зареждане. В системата може да се включи смартфон, който да следи процеса за зареждане на акумулаторите с помощта на GPS и по дистанционен път да управлява климатичната инсталация.

Електрическото купе ще се произведе в тираж от 999 бройки, като началната му цена е 135 000 долара. Моделът ще бъде показан на автосалона в Шанхай през април, а ще се продава от август. До края на 2014 г. компанията Detroit Electric предвижда пускането на още два спортни модела на електричество.

Снимки: Detroit Electric
 

Тагове: detroit electric sp:01
0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    trex ( преди 11 години )
    И какво става когато отиваш с най-бързия електромобил до морето. Ами нищо особенно, просто става най-бавната кола на планетата, защото трбява да прекараш ноща в Стара Загора за да си заредиш батерийките. Голям майтап. А да дадеш 130 хилки само за градска кола това се превръща в порнография. За тия пари Panamera S e-Hybrid хем ще те закара с още трима приятели + багаж за по-малко от 3 часа до морето, хем там ще може да си джиткаш из плажовете и заведенийцата само на батерийки.
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Бугати Вейрон трябва да мине в класацията за най-неудачни изобретения.Нещо като фирмата, вложила милиони да подобри магнитната лента, докато по същото време излезли CD-тата и тя фалирала.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Опааа, Вейрончето пи вода.W12 ли не беше, W13 ли не беше, смяяяях, смяяяяях...:))))
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Goshen ( преди 11 години )
    май ви е любим начин да озаглавявате всички статии с "Това е...новото порше, москвич, волга, мерцедес, шкода и т .н."Еми така е, като сте трупали стаж пишейки коментари в замунда и арена, така става..
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до: Audi fan ( преди 11 години )
    Това Порше харчи толкова само на книга и във фантазиите на някой фен,като теб.В действителност нали знаеш...Пак повтарям,че СРЕДЕН разход на Порше под 15/100 НЯМА.Говоря за ДЕЙСТВИТЕЛЕН,а не разход само на книга.
  • #5
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Audi fan ( преди 11 години )
    Има и това е Порше 918 770 коня и харчи 3/100
  • #4
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Мога да се обзаложа с всеки който иска,че Поршето със заредени батерии не може да докара разход по-нисък от 5л/100км.Просто няма как да стане.Да речем,че първите 20-30 км ще кара с нулев разход,а после.После нали разхода скача над 15/100.И нека никой да не ми казва,че има Порше,което харчи под 15/100,защото няма.Имам доста опит с тази марка и колите им наистина си харчат доста,но и вървят доста.Няма измислен още автомобил,който да е спортен с ДВГ и да няма висок разход.
  • #3
    17 rate up comment 4 rate down comment
    nick_bps ( преди 11 години )
    Тея 3.1л/100км ще ги гледаш само първите 100 км демек ще изхабиш напълно батерията и след това ще пуснеш двигателя, след тва пак в тавана отива разхода ....И предпоследното изречение ти е грешно ,имал си предвид ,когато Фолксваген груп направят най-добрата кола, много време ще мине ...
  • #2
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    С асфалт или без асфалт ще ти дава 9 лв. разход? А да вярно,забравих,че ВАГонетките нямат пластмаса,а ги асфалтират.Като те чета май днес си карал немската бракма и си се надишал,като лепиларче от Лъвов мост и сега си малко неадекватен.Изчакай 24 часа да пооветряш и тогава пиши!
  • #1
    17 rate up comment 1 rate down comment
    ток ( преди 11 години )
    Дали пък панамерата, която споменаваш не е plug-in хибрид а?