Концернът Fiat разкри плановете си за пускането на пазара на кросовър с марката Alfa Romeo. Новият модел трябва да се появи след 2 години, като целта е да популяризиране бранда най-вече на пазара в САЩ. Като основен конкурент италианците определиха германската марка Audi.
Агенция Bloomberg се позовава на три свои източника, според които само година след излизането на кросовъра, Alfa Romeo вече ще разполага с цели 9 напълно нови модела, като целта е годишните продажби да стигнат около 300 000 бройки.
За завръщането си на световните пазари италианците планират да похарчат около 1 млрд. евро. Първата крачка ще бъде направена още тази година с пускането на спортно купе 4С. След нето ще излезе средноразмерен седан на базата на новото Maserati Ghibli. Следват седан и комби Giulia и, разбира се, роудстър, който ще е съвместна разработка с Mazda.
Колкото до новия кросовър, той ще използва технологии и компоненти от Dodge Dart. Автомобилът ще се произвежда в завода на Fiat в Делфи, съвсем близо до щаб-квартирата на концерна, която се намира в Торино. Големият му проблем обаче е огромният избор в сегмента, където само до преди няколко години имаше съвсем малко предложения, докато сега в него участват почти всички производители.
Въпреки това във Fiat са ентусиазирани, като твърдят, че Alfa Romeo може да се измъкне от тежкото положение, в което се намира. И най-вече да излезе на пазарите извън Европа. През миналата година 87% от продукцията на марката е продадена на Стария континент, а загубите достигнаха 300 млн. евро.
„Alfa Romeo е единствената марка, която може да повиши приходите на групата Fiat. Тя може да стане аналог на Apple в автомобилната индустрия. Нужен ни е само еквивалент на iPhone” - нескромно заяви собственикът на дилърския център на Fiat Роберто Ферари.
Снимка: Fiat