fallback

Peugeot показа как ще изглежда следващото 208

Концепцията Polygon е предвестник на новото поколение на модела

Новият концептуален автомобил на Peugeot, наречен Polygon, се описва като модел с „котешки футуристичен дизайн“ и фокус върху представянето на технологии от следващо поколение, които ще се появят в серийните автомобили на френската марка.

        Само една снимка беше разкрита преди официалното представяне в сряда, но вече е ясно колко радикално различно ще бъде третото поколение на 208 от днешния модел.

Макар че концепцията ще бъде леко променена за серийното производство, монолитният ѝ силует, и отличителната аеродинамична повърхност се очаква да бъдат определящи елементи на серийния автомобил. Това ще даде тон на нова ера в дизайна на Peugeot.

Концепцията ще покаже и бъдещето на интериора на френската марка, като ще представи версия, близка до серийното производство — правоъгълния волан Hypersquare на Peugeot. Радикалният дизайн беше представен за първи път в концепцията Inception от 2023, която очевидно е повлияла на този най-нов модел.

Hypersquare ще използва система за управление, при която механичната връзка между волана и колелата се премахва и се заменя изцяло с електронна. Това е първият случай, в който автомобил на Stellantis използва тази технология.

      

Изпълнителният директор на Peugeot, Ален Фавей, заяви, че това ще бъде „следващата стъпка в сагата на i-Cockpit“ – отличителният интериорен дизайн на марката, при който малкият волан е разположен значително по-ниско от таблото.

Новата конфигурация, която се очаква да бъде възприета в цялата гама след въвеждането ѝ в модела 208, е предназначена за по-добра маневреност и ще придаде на бъдещите модели на Peugeot уникално усещане при шофиране, добави Фавей.

Той също така уточни, че Polygon ще разполага с 21-инчов „плаващ“ дисплей, който вероятно ще бъде същият извит инфоразвлекателен модул като в 3008. Това подсказва, че интериорът на концепцията ще бъде близък до производствените спецификации.

Polygon следва подобна линия като Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo – спортният електрически концепт с мощност 789 к.с., представен през август, който дава представа за следващото поколение на Corsa, близнак на 208.

Подобно на тази концепция, Polygon се очаква да бъде позициониран върху новата платформа STLA Small на Stellantis. Макар новата платформа да може да се използва както за хибридни, така и за електрически задвижващи системи, изпълнителният директор на Opel, Флориан Хютл, наскоро потвърди, че следващото поколение Corsa ще бъде изцяло електрическо – което предполага, че същото ще важи и за следващото поколение 208.

Настоящото второ поколение 208, базирано на обща модулна платформа, вероятно ще остане в производство заедно с новия 208, като се има предвид непредсказуемостта на пазара на електромобили.

Фавей не потвърди това категорично, а заяви, че Peugeot е „ангажирана с BEV“, но също така и с „мултиенергийно предлагане“. Той добави: „Нашата стратегия е да оставим на клиента избора коя енергия иска да използва.“

Новият 208, чието пускане на пазара е предвидено за края на следващата година, се очаква да бъде първият автомобил, базиран на платформата STLA Small, следван от новата Corsa. И двата модела ще продължат да се произвеждат в завода на Stellantis в Сарагоса, Испания.      

fallback
  • #2
    Скъсани боксерки ( преди 3 седмици )
    Със сигурност няма да изглежда като на фотото.
  • #1
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Палеонтолозите от бъдещето със сигурност ще предположат, че автомобила е бил примитивен вид, който с течение на времето губи способността си да се движи и се превръща в телевизор.
fallback
Последни