fallback

5 проблема, които нискокачественото гориво причинява

Или как лошият бензин разяжда автомобила ви отвътре

Въпросът за качеството на горивото често остава на заден план, но в действителност той е жизненоважен за здравето и дълголетието на всеки двигател. Използването на нискокачествено гориво – за съжаление, често срещана реалност по нашите пътища, може да отключи цяла каскада от неизправности, вариращи от леки дразнения до сериозни и скъпоструващи аварии. Експерти от големи вериги за ремонт на автомобили редовно установяват един и същ виновник зад редица посещения в сервизите.

Пътят на разрушението започва от филтъра

Един от най-често срещаните проблеми, които механиците виждат, е пряко свързан със запушването. Примесите и твърдите частици в некачествения бензин или дизел бързо се натрупват, като блокират горивните филтри и инжекторите. Тази тиха атака срещу системата за подаване на гориво води до:

Прекъсване на запалването на двигателя, драстична загуба на мощност при ускорение, ускорен преход към "авариен режим" на работа. В допълнение, горивната помпа е подложена на непосилно натоварване, докато се опитва да изпомпва замърсеното гориво. Това може да доведе до прегряване и фатално увреждане на самата помпа – а нейната подмяна никак не е евтина.

Отделен, но изключително опасен проблем е свързан с използването на нискооктанов бензин или гориво с нарушен октанов индекс. Това предизвиква т.нар. детонация на двигателя. Детонацията представлява неправилно и неконтролируемо запалване на гориво-въздушната смес, което генерира ударни натоварвания върху буталния механизъм. Представете си чук, който удря вътрешните части на мотора – това ускорява износването многократно и може да доведе до сериозна повреда на главата на цилиндъра.

Лошото горене, комбинирано с вредни добавки, води до образуването на въглеродни отлагания (т.нар. нагар). Тези твърди пластове се натрупват по стените на цилиндрите и най-вече върху запалителните свещи, което: намалява ефективността на горенето. увеличава разхода на гориво и влошава цялостната динамика и работа на автомобила.

За капак, нискокачественото гориво често съдържа вода, която е смъртен враг на металните части. Водата провокира корозия в цялата горивна система. Това, от своя страна, неминуемо засяга и изпускателната система, като ускорява износването на скъпия каталитичен конвертор и кислородния сензор (ламбда сондата).

Поради тези причини шофьорите трябва да бъдат бдителни: потрепване при ускорение и необичайно оцветен дим от ауспуха са ясни предупредителни знаци, че е време да смените бензиностанцията.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Зимата си има вода, затова добавки останалото са приказки, също не зареждайте когато има дъжд или рано сутрин висока влажност, също не карайте на празен резервоар, иначе аз бях на една от най-евтините бензиностанции в София, зареждаше я цистерна Insa Oil.
  • #1
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тя вода може да се появи и от конденз в резервоара. За съжаление ДВГ технологията си има доста несъвършенства, които в процеса на експлоатация могат да ти вгорчат живота, колкото и да я поддържаш.
fallback
Последни