fallback

Знаете ли какво означава този символ на таблото?

В миналото тази функция беше известна на всеки шофьор

В наши дни стартирането на автомобила се свежда до натискане на съединителя или спирачката и завъртане на ключа или натискане на съответния бутон. В миналото (но не толкова отдавна) тази дейност беше малко по-сложна, тъй като преди да завъртите ключа, трябваше да направите още едно действие.

Понякога, за да стартирате двигателя в кола или мотоциклет през зимата, трябва да работите усилено. Функция, наречена „смукач’’, която се среща главно в двигатели, оборудвани с карбуратор, се оказва много полезна. В агрегати, оборудвани с по-модерни механизми за подаване на гориво в горивната камера, вече се използват по-автоматизирани решения.

Каква е целта на „смукача’’ в автомобила?

Засмукването е начин на подаване на по-богата горивно-въздушна смес към студен двигател, т.е. повече бензин спрямо въздуха. При студен двигател изпарението на бензина в сместа е толкова ниско, че искрата не е в състояние да го запали, тъй като съдържанието на пари е под долната граница на запалване.

Следователно „лекарството’’ е да се увеличи съдържанието на бензин във въздуха, така че въпреки ниската температура концентрацията да се окаже достатъчна за запалване. За да направите това, режимът на засмукване се активираше ръчно.

В кои автомобили трябва да включите тази функция?

При по-старите автомобили обикновено имаше лостче до стартера, което трябваше да бъде издърпано. По този начин беше възможно да стартирате засмукването и едва по-късно да се опитате да стартирате двигателя.

След няколко минути работа на двигателя в режим на засмукване, температурата в цилиндъра се повишава толкова много, че концентрацията на пари с такъв излишък от течен бензин е по-висока от оптималната. Колкото по-близо се приближава до горната граница на запалване, толкова по-трудно е горенето и отделните работни цикли падат.

Трябва ли да изключите „смукача’’?

При започване на неравномерна работа в цилиндъра се натрупва все повече неизгорял бензин. Концентрацията на пари се увеличава много бързо и в крайна сметка двигателят може да се задави. Ето защо трябва да изключите засмукването в точното време.

Когато двигателят е горещ, сместа може вече да е изчерпана, така че е необходимо да изключите „смукача’’, защото в противен случай свещите могат да бъдат наводнени с гориво и масленият филм може да се отмие от цилиндърната втулка, което съкрати живота на двигателя. Това обикновено се правеше няколко минути след стартиране.

Кога не е необходимо да използвате тази функция?

След като двигателят загрее, следващото му стартиране не изисква помощта на включено засмукване. В някои случаи външните условия (температура, влажност) са толкова оптимални, че старите карбураторни двигатели стартираха, без да е необходимо да включват „смукача’’. От друга страна, включването на засмукването в много горещ двигател може да попречи на стартирането му.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 6,задавяха го некадърниците. Та тогава за тях е леле мале,иначе си беше страхотна продобивка. нашата кола бе с автоматичен смукач,натискаш 2-3 пъти pedaла на газта и после без да даваш газ завърташ ключа и пали от раз. Но на роднини колите бяха със смукач и не са имали проблеми.
  • #7
    анонимен ( преди 3 седмици )
    До 6,задавяха го некадърниците. Та тогава за тях е леле мале,иначе си беше страхотна продобивка. нашата кола бе с автоматичен смукач,натискаш 2-3 пъти *** на газта и после без да даваш газ завърташ ключа и пали от раз. Но на роднини колите бяха със смукач и не са имали проблеми.
  • #6
    анонимен ( преди 1 месец )
    Имахме го това на москвича, па като се задави леле мале сега нещата са на съвсем друго ниво.
  • #5
    анонимен ( преди 1 месец )
    Петре, смукач ролята му е да затвори въздушната клапа/и/ в карбуратора за да намали приход на въздух към студената горивна смес, за да стартира мотора.
  • #4
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 2,коли с ръчен смукач се произвеждаха до 1994-95г. Не пиши простотии и безмозъчни драсканици.
  • #3
    анонимен ( преди 1 месец )
    На борката ми от 1967г.,БулгарРено 8е с карбуратор, но с автоматичен смукач. Единственото, което се прави преди първото запалване е да се натисне 1 или 2 пъти pedала на газта за да се затвори въздушната клапа в карбуратора и след това палиш и тръгваш. Като си загрее достатъчно сама се отваря и мотора влиза в нормален режим на работа. Технология проста и лесна за ползване без да търсиш смукач къде е и кога да го върнеш после. Така но чрез електроника а не механика на следващите ми коли се палеха.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Те, колите със смукач вече нямат живи набори! И най-старите коли отдавна са инжекцион, който има много предимства! И при мотоциклетите е същото - първото ми Сузуки беше карбуратор, но следващите ми мотори с инжекцион бяха много по-добре. Просто - в 21-ви век не можем да говорим за карбураторни двигатели , освен ако не са музейни експонати
  • #1
    Брани ( преди 1 месец )
    Смукача не подкача :)
fallback
Последни