Mercedes-Benz разчита на иновациите в автомобилното осветление и откри нов център за тестване на фарове в Имендинген (Германия). Построяването му е отнело две години и 10,5 милиона евро, но резултатът е впечатляващ - най-голямата лаборатория в Европа ви позволява да симулирате всякакви нощни условия на шофиране в напълно контролирана среда.
Сградата е дълга 135 метра и висока 8 метра и побира цял „път’’, създаден за тестове с реално покритие и маркировка. Тук инженерите могат да инспектират до пет автомобила наведнъж, възпроизвеждайки дъжд, мъгла, насрещни светлини или дори неочакваната поява на пешеходец. Това ви позволява да изработите работата на DIGITAL LIGHT системи с микросветодиоди и ултра дълги светлини с максимална точност.
Центърът е станал част от гигантския полигон Mercedes, покриващ 520 хектара и повече от 80 км пътища с имитации на магистрали от различни страни, планински серпентини и дори „изкуствено слънце’’. 80% от всички тестове вече се извършват тук, спестявайки време и намалявайки емисиите. В зависимост от вида на превозното средство, изпитваните превозни средства трябва да изминат до 6000 км по тази писта, което се равнява на 300 000 км шофиране на клиента.
Това означава, че един километър по пистата за издръжливост на Heide се равнява на 150 км по изключително лош път, осеян с дълбоки дупки, наред с други неща. Тестовият модул е кръстен на много предизвикателна пътека по неравен път в Люнебург Хит, датираща от 50-те години на миналия век.
Особено внимание се обръща на „цифровия близнак‘ - всяка писта и лаборатория се дублират във виртуален модел, което позволява да бъдат тествани хиляди сценарии, преди прототипът да тръгне на път. По-конкретно това означава, че например при настройката на шасито за всяка нова моделна серия повече от 100 различни варианта се тестват цифрово.
След това само най-подходящите варианти се монтират в прототип и се тестват физически в Имендинген. Едно от най-големите предимства на полигона е именно това: почти всички изисквания за изпитване за тестване в реалния живот - с изключение на снега, леда и екстремните горещини - са консолидирани на едно място.
От германския производител са категорични, че съвременните фарове вече не са просто осветление, а пълноценни системи за безопасност. Те знаят как да избегнат заслепяването на насрещните шофьори, да осветяват пешеходците и да проектират маркировка директно върху асфалта. Новият център гарантира, че тези функции работят безупречно, а нощното шофиране става по-безопасно и удобно.