fallback

Skoda възроди легендарно купе със задно предаване

110 R e един от най-важните модели в историята на марката

Интерпретации на коли от миналото е едно от любимите занимания на автомобилните производители в наши дни. За съжаление, някои от тях си остават само на чертожната дъска или се превръщат в концепции, които не стигат до серийно производство. В случая Skoda съживява кола от една отминала епоха - 110 R.

Оригиналният автомобил е е пуснат през 1970 и струва около 40 месечни заплати в бившата Чехословакия. Въпреки цената от 78 000 крони, той има голям успех – за 10 години производство са продадени 57 085 бройки. Последната слиза от конвейера през декември 1980, а сега, 45 години по-късно, купето със задно предаване се завръща, макар и само като цифров чертеж.

За да бъде в тон със съвременните автомобили, оригиналният 1,1-литров двигател с 4 цилиндъра отзад е заменен от електромотор. Вместо да разчита на ретро стил, дизайнерът на Skoda - Ричард Век, залага на новия дизайнерски език на компанията - "Modern Solid", като купето е всичко друго, но не и класическо.

Черната лента отпред прикрива всички възможни сензори и по този начин изчиства дизайна. Страничните камери и липсата на конвенционални дръжки на вратите изглаждат профила, който е в синхрон с изчистени повърхности. Като цяло, всичко е стила на моделите от най-новата поредица "Icons Get a Makeover".

Техническите данни все още не са известни, може да се предположи, че дизайнерът е искал да направи 110 R възможно най-лек. Предишният модел тежеше едва 880 кг, но това не го правеше особено бърз, тъй като двигателят осигуряваше едва 52 к.с. Той се съчетава с 4-степенна механична скоростна кутия, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема цели 19 секунди. Разпределението на теглото е 43:57, като колата има два багажника – един под предния капак и един зад задните седалки.

За съжаление, Skoda едва ли ще убеди VW Group, че такава кола може да има смисъл в наши дни. Въпреки че електрическото задвижване би направило подобно купе много привлекателно, чехите нямат имиджа на марка, която да привлече купувачи на спортни автомобили, така че подобен проект да бъде осъществен.

В същото време Audi с Concept C и Porsche със следващия Boxster/Cayman имат по-големи шансове да заемат тази ниша. Двата модела на спортната марка ще бъде с ДВГ, докато подобното на ТТ купе ще бъде изцяло електрически автомобил.

Още снимки на оригиналния модел и на най-новата му интерпретация - вижте в галерията:

fallback
  • #9
    до долния ( преди 2 месеца )
    Шкода са боклутсите на съвррменното автостроене.
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Един познат имаше 120 и 25 години по-късно вратите се затваряха от раз, за разлика от тези на жигула.
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Чехите правеха и Татра , доста луксозен автомобил за времето сиА тази Шкода беше мн яка!
  • #6
    Реален човек ( преди 2 месеца )
    Аз притежавам Шкода 120L 1985г.от октомври 1985 г.Колата е в движение и в много добро състояние.Не сме се разделяли с нея близо 40 години.Тя навърши 40 години,а аз скоро ще навърша 80.
  • #5
    Ламарин Тенекеджиев ( преди 2 месеца )
    Е, па нищо общо нема с магията на старата
  • #4
    Rossitto ( преди 2 месеца )
    Манджа с грозде.
  • #3
    Скъсани боксерки ( преди 2 месеца )
    Почти набори сме със 110. Като малък, през 70те се зарекох, че като порасна, ще си купя такава, защото адски много ми приличаше на Порше 911, но в България при развития соц. нямаше как да имаш Порше.
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    като хлапе много исках да имаме такава в крайна сметка татко каза че ще ми купи ама друг път че сега няма пари обаче си купи кола лада със жълти фарове
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Решили да не е в ретро стил, щото технически бил съвсем различен. Направили таратор без кисело млеко, щото нямали краставици.
fallback
Последни