fallback

Защо екстра в Nissan се оказа напълно ненужна

Понякога производителите на автомобили са прекалено креативни

В свят, доминиран от адаптивен круиз-контрол, дигитални табла и системи за автоматично паркиране, някои автомобилни производители експериментират с функции, които излизат извън рамките на общоприетото. Понякога тези иновации се оказват успешни, но в други случаи остават в историята като странни или напълно безполезни. Една от най-известните и объркващи екстри е "екранът за паркиране на заден ход" в моделите на Infiniti и Nissan.

 

Екранът за паркиране: Гениалност или объркване?

През 2004 година Nissan представи система, която вместо да улесни паркирането на заден ход, го превърна в истинско предизвикателство. Вместо стандартното изображение от задната камера, на екрана на таблото се прожектираше едновременно реалната картина от камерата и триизмерна графика на автомобила, движещ се в симулирана среда. За да бъде объркването пълно, графиките често бяха неточни, а самото изображение от камерата беше нискокачествено.

Идеята зад тази система беше да се предостави на водача по-добра представа за размерите и ъглите на автомобила спрямо околната среда. На практика обаче, резултатът беше точно обратният. Шофьорите се объркваха от комбинацията между реалност и графика. Вместо да разчитат на един ясен образ, те трябваше да се ориентират по несъвършена триизмерна проекция. Повечето водачи просто игнорираха тази функция или се връщаха към класическото паркиране, разчитайки на огледалата за обратно виждане.

Провалът на тази екстра се крие в нейната сложност и липса на интуитивност. Nissan опита да реши проблем, който вече имаше по-просто и ефективно решение – обикновената камера за задно виждане с насочващи линии. Вместо да усъвършенстват съществуващата технология, те се опитаха да я превърнат в нещо футуристично, но напълно непрактично. Това доказва, че не всяка технологична иновация е полезна. Понякога най-добрите решения са тези, които са най-прости и лесни за употреба.

В крайна сметка, екранът за паркиране на Nissan  остана като забавен, но показателен пример за това как желанието за уникалност и технологично превъзходство може да доведе до създаването на напълно ненужни и дори вредни функции. Той напомня, че най-важната цел на всяка автомобилна екстра е да направи шофирането по-лесно, по-безопасно и по-комфортно, а не да обърква водача.

fallback
  • #8
    Сепуко харакири ( преди 3 месеца )
    Самият полуфабрикат Нисан е непотребен.
  • #7
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Пълна глупост е тази статия!Системата работи перфектно!
  • #6
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Идеално си работи и на 20 г. Нисани , който има излишни пари да кара новите ,моя не се продава ...
  • #5
    С бенвето има същото ( преди 3 месеца )
    Системата работи, какви са тея неверни глупости? Автора да не мрази групата Нисан?
  • #4
    Любомир ( преди 3 месеца )
    Много си е хубав екрана даже. Вижда се добре
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Имам усещането че в момента голяма част от новите автомобили залагат на тази система. 360-градусов изглед на автомобила наложен върху околната среда за да паркираш лесно. Единствената "грешка" на нисан е че преди 20 години са нямали достатъчно качествени компоненти.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Японци, сър!
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    И защо ни занимавате с нещо от преди 20 години!?!?
fallback
Последни