fallback

Електрическата G-Class се провали, но Mercedes подготвя нова версия

Всъдеходът получава по-мощна батерия, която да осигури до 600 км пробег

Първата електрическа версия на легендарната G-Class се оказа провал за Mercedes-Benz. Моделът G 580 EQ Technology продаде само 1450 единици в Европа, докато от бензиновите и дизеловите „кубчета“ бяха реализирани 9700 единици за същия период.

Повечето електрически модели не са клиентски автомобили, а демонстрационни мостри. Настоящата версия има четири електрически мотора (по един на колело), 587 к.с., 1164 Нм въртящ момент и батерия от 116 kWh, което осигурява пробег до 456 км WLTP. Ускорението до 100 км/ч е 4,7 секунди.

Всичко това не убеди купувачите от премиум сегмента. Сред основните недостатъци на електрическия всъдеход са високата цена, ограниченият резерв на мощност и тясното предназначение на модела.

Mercedes обаче не се отказва от електрическия вариант. През 2026 ще се появи актуализирана версия с батерия от 140 kWh, което е с 40% повече от сега. Обещаният пробег е до 600 км, благодарение на новите клетки на компанията Sila Nanotechnologies със силициев анод и плътност 800 Wh/L.

В компанията са убедени, че потенциалът на електрическия всъдеход е огромен, като се разчита основно на легендарния имидж на G-Class, която може да се превърне във флагман на марката в новата ела на електрификация на автомобилната индустрия.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Сега с новите харчлъци за отбрана, знаете ли колко бързо ще ги лъзнат на армиите и ще усвоят. В края 70-те години ги направиха за армията на Иран, ама ги префасонираха на цивилки, сега ще направят обратното. Тъй че може и да спечелят, и то много.
  • #4
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    #2, четене трябва, не напъване: "Повечето електрически модели не са клиентски автомобили, а демонстрационни мостри".
  • #3
    10LD-ДiN0-ДртiйМЕН! ( преди 3 месеца )
    Пешk.o., Пешk.o., ти самият отдавна не разбра - като Арлекинното на Емчо Димитров, че тия - прословутия джъррмански уж-премиум бара4ки още от началото на настоящия век са си пълен ПРО-вал и такъв ке си останат, след като не предприемат нищо съществено за да са в крак с модерните и водещи техни съперници в авто-надпреварата кой-К0Г0!
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    13% от всички продажби били ел., но били провал?! Най-обичаме на хайтим, нали, редакцийке? Иначе Мерцедес са се усетили. Не можеш да правиш премиум автомобил с батерии ширпотреба. На пазара има клетки с двоен капацитет на килограм. Ако ще си купувам кола за 250 000 евро, ще очаквам най-доброто. Със същата маса могат да постигнат 200 кВтч в тази кола.
  • #1
    Антиелектрика ( преди 3 месеца )
    Вижда се категорично, че хората не желаят абсурдни миксери, въпреки субсидиите и забраните. Не знам какъв болен мозък трябва да си, за да си купиш над 3 тона миксер, който след 10 години ще е загубил почти напълно стойността си и ще струва по-малко от 40 годишен дизелов вариант - неща които противоречат на концепцията на този клас.
fallback
Последни