Първата електрическа версия на легендарната G-Class се оказа провал за Mercedes-Benz. Моделът G 580 EQ Technology продаде само 1450 единици в Европа, докато от бензиновите и дизеловите „кубчета“ бяха реализирани 9700 единици за същия период.
Повечето електрически модели не са клиентски автомобили, а демонстрационни мостри. Настоящата версия има четири електрически мотора (по един на колело), 587 к.с., 1164 Нм въртящ момент и батерия от 116 kWh, което осигурява пробег до 456 км WLTP. Ускорението до 100 км/ч е 4,7 секунди.
Всичко това не убеди купувачите от премиум сегмента. Сред основните недостатъци на електрическия всъдеход са високата цена, ограниченият резерв на мощност и тясното предназначение на модела.
Mercedes обаче не се отказва от електрическия вариант. През 2026 ще се появи актуализирана версия с батерия от 140 kWh, което е с 40% повече от сега. Обещаният пробег е до 600 км, благодарение на новите клетки на компанията Sila Nanotechnologies със силициев анод и плътност 800 Wh/L.
В компанията са убедени, че потенциалът на електрическия всъдеход е огромен, като се разчита основно на легендарния имидж на G-Class, която може да се превърне във флагман на марката в новата ела на електрификация на автомобилната индустрия.