fallback

Рядък хот-хеч се продава на цената на ново Ferrari 296 GTB

Peugeot 205 Turbo 16 излиза в тираж от 200 бройки, тази има едва 3216 км пробег

Renault 5 Turbo може да е най-легендарният хот-хеч от 80-те години на миналия век, но точно тогава Peugeot пусна специална версия на 205, за да може да се състезава в група В на световния рали-шампионат (WRC). Произведени само само 200 шосейни бройки от модела и те са сред най-търсените от колекционерите. А една от тях с малък пробег се продава на търг, като цената може да достигне 350 000 долара.

Усилията на Peugeot се отплащат напълно, като 205 T16 печели две световни титли – през 1985 и 1986. Това прави версията за шосе още по-популярна, като всички екземпляри от нея са в един и същи цвят и се предлагат само с ляв волан - избор, който опростява и рационализира ограничения производствен цикъл.

Точно зад купето се намира оригиналният 1,8-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, който доставя 197 к.с. и 255 Нм когато тази кола е била нова. Това може да не звучи много по днешните стандарти за хот-хеч, но мощността се изпращаш към четирите колела чрез петстепенна ръчна скоростна кутия. И което е по-важно – този истински снаряд тежи по-малко от 1000 кг.

Конкретният екземпляр ще бъде продаден на търг от Bonhams, откъдето съобщават, че настоящият собственик е купил колата през 2022 и оттогава е инвестирал сериозно в нея. Последните подобрения включват нова система за окачване, радиатор, съединител, алтернатор и подменена система на охлаждаща течност. Твърди се, че продавачът е похарчил общо 200 000 долара за възстановяване и поддръжка на автомобила.

Въпреки цялата свършена работа, колата е изминала само 3216 км, което без съмнение я прави един от съществуващите 205 Turbo 16 с най-нисък пробег. Експертите на Bonhams очакват, че колата може да бъде продадена за сума, достатъчно за покупката на чисто ново Ferrari 296 GTB.

Още снимки на изложения за продажба хот-хеч - вижте в галерията:

fallback
  • #10
    Любо ( преди 4 месеца )
    Много сериозна бегачка. Преди години съм виждал как такова се дърпаше с едно Порше. На третия светофар остана да виси Поршето.
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 5,колата на снимката е 910 кг. с 200 к.с. и 220 км/ч. Спортаната ранна версия бе 320 к.с и 900 кг.,като при последващите мощността се качи на 470 к.с при EVO2 на същите килограми и ако не бяха спрели група Б бяха подготвили мощност над тази на С1 на Ауди Куатро. С този двигател взеха рекорда тогава на Пайкс Пийк мощността бе 700 к.с.
  • #8
    анонимен ( преди 4 месеца )
    до 4 кво да му аресваш- маслояд пушляк и сторшеняк,доволен ли си.новите коли от опита ми с тях са трошливи петилетки.Имам приятел който до преди 7-8 години караше 205 дизел и бе много доволен от него,но купето изгни и мотора го продаде на един с една лодка на морето.Колата му бе на близо 30 години.Колите правени едно време са такива,че да служат дълги години на хората,а новите са пълен леш на баснословни ценни.
  • #7
    Куру Пурку ( преди 4 месеца )
    Имал съм 2о5 1.6 GTI нищо впечатляващо
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    4-ти, ами да и жените бяха по истински. Сега незнаеш какво е точно ;-). Ами какво да му харесам на хибрида 2.1т тухла и се усеща, че дори и 200кц двигателя малко се задъхва. Приборния панел (таблото) дизайна на графиките е грозен та дрънка, навсякъде или плоски копчета или сензорни. Седи ужасно лигаво спрямо Г30. В тази кола, в интериора не е останала капка елегантност и стил, има повече кич и странни дизайнерски решения. Махнали са отварянето на само на люка на комбито ..
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    3-ти, база за сравнение имаш ли? Колите последните 3-4г се превърнаха във всичко друго но е и коли. Мултимедии, сензорни екрани, глупости на търкалета.. наблъскани с електорника, 80% от която е ненужна. Софтуера лигав та дрънка.. то на плейстейшън изглежда по добре. Това 205 е 900кг!! (да спорнто) то и стандартната версия е там някъде, А колкотежи 208 днес? 1.2т!
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    тук стана пенсионерски клуб едно време какви жени имаше разкажи какво не му хареса на беенвето
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Какво само повтаряте като папагали, че едно време инженерите са правили колите?! Чули и недоразбрали нещо. Колите се проектират според наличните технологии към момента, разходите и прогнозната цена. Автомобилите от 2025 г. са в друго измерение при цялото ми уважение към инженерите отпреди 40-50 години. Тогава са правили най-доброто възможно, но сега най-доброто е съвсем друго. След още 50 г. пак ще има философи, които ще твърдят, че колите от 2025 са много по-добри. Пежото е супер.
  • #2
    анонимен ( преди 4 месеца )
    1-ви, като я гледам тази кола и донякъде с умилене се сещам за времената, котио инжинерите правеха колите, WRC и Ф1 бяха състезния за мъже и ги гледах с кеф. Колите бяха коли. Сегашните модели са направо отвртителни. Точно върнах една БМВ 5 от тест и съм направо без думи. Това трудно бих нарекъл БМВ, още по малко кола. На фона на Г30/31 е подигравка.
  • #1
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Това е едно от страшилищата на ралитата от 1984г,кето наред с Ланча Делта С4 и Ауди Куатро С1 летяха по отсечките на световния рали шампионат с ускорения като в ракета. Мощността на този модел във вариант ЕVO2 бе над 500к.с.,ускорението отнемаше 2,4 сек.
fallback
Последни