fallback

Как Непал се превръща във втора Норвегия

Над 70% от новите автомобили в столицата Катманду са електрически

Катманду - столицата на Непал, и един от най-замърсените градове в света, претърпява екологична трансформация. Благодарение на данъчните облекчения, подкрепата на международните организации и осъзнаването на потребителите, повече от 70% от новите автомобили в града са електрически.

Местните таксиметрови шофьори масово отказват бензиновите автомобили. Те започнаха да сменят колите си през 2024 и сега харчат 2,5 пъти по-малко пари за зареждане, забравяйки за скъпите ремонти и горивото. В същото разходите за обслужване са почти нулеви, а гаранцията, на електрически автомобили, предоставяна от производителите, е валидна до 160 000 км.

За четири години броят на електрическите превозни средства в страната е нараснал от 250 на 13 000, като властите искат да увеличат дела на електрическите превозни средства до 90% за частните и 60% за обществените автопаркове до 2030. Така бедната държава Непал е на път да настигне Норвегия, където над 90% от продажбите на нови автомобили се падат на електрически модели.

Причината за такива драстични стъпки е катастрофалното замърсяване: нивата на PM2.5 (вредни прахови частици) в Катманду са 20-35 пъти по-високи от стандартите на СЗО. Годишната смъртност от замърсяване в столицата на хималайската държава достига 26 000 души.

Непал активно развива инфраструктура за зареждане, обучава персонал и използва потенциала на своята водноелектрическа енергия. Въпреки трудностите с логистиката и квалификацията, страната се превърна в пример как дори бедните региони могат да започнат пътя към чистия въздух. От това се възползват и производителите на електрически превозни средства като Tata, MG, BYD, Hyundai и други, които стъпват все по-сериозно на местния пазар.

fallback
  • #6
    Ванката ( преди 4 месеца )
    Еврогеювите апят нервно джуки отстрани....
  • #5
    до 4 ( преди 4 месеца )
    Питай московските си господари дали в Непал са по-богати от нас.
  • #4
    До 3 ( преди 4 месеца )
    Как да се електрифицират хората като нямат пари? В ЕС електрическите коли са над 50К Евро. Българите масово теглят кредит за да си купят стара кола защото и за нея нямат пари. Колко процента от населението може да си позволи да изплаща нова кола и да я сменя през няколко години? Не повече от 5% от хората имат такива възможности. Повечето живеят ден за ден и парите им стигат колкото да си плащат сметките и да не умрат от глад. Средна заплата 950 Евро срещу 3000 Евро в западна Европа.
  • #3
    анонимен ( преди 4 месеца )
    ГaHьо последен ще се електрифицира и то само ако му го наложат, щото предпочита децата му да дишат газовете на 20 годишни премиум трошляци.
  • #2
    Шок и ужас ( преди 4 месеца )
    А Toyota на тези пазари мислише да си продава хибридите още десетилетия напред! А всичко станало за само четири години. Ето колко време е нужно да се преобърне пазара и всичките ти прогнози да станат на пух и прах.
  • #1
    у нас, не ( преди 4 месеца )
    не ни минават тези номера, друго си е тук да си купиш дизел, да му спреш всички системи и премахнеш всичко против замърсяването и да си караш на спокойствие
fallback
Последни