Европейската версия на всъдехода Toyota Land Cruiser за първи път получи хибридна технология. Под капака на автомобила познатият 2,8-литров дизелов двигател с мощност малко над 200 конски сили вече работи в тандем с 48-волтова мека хибридна система и 8-степенна автоматична трансмисия Direct Shift. Хибридният 48V силов агрегат беше представен наскоро и в новия Toyota Hilux.
Дизеловият двигател е допълнен с малък електрически мотор-генератор и компактна батерия. Електромоторът е способен да произвежда до 16 к.с. и 65 Нм и може да помогне при потегляне или преодоляване на препятствия извън пътя. Освен това, той осигурява работата на системата за рекуперация, благодарение на която спирането става по-плавно, и функцията старт-стоп. Електрическата надстройка се захранва от батерия с капацитет 4,3 ампер-часа и тегло 7,6 килограма, разположена под пода на багажника.
Японската компания специално отбелязва, че електрификацията няма да повлияе на офроуд възможностите на Land Cruiser. Например, дори превърнат в хибрид, всъдеходът е способен да преминава бродове с дълбочина до 700 милиметра. Новите компоненти са разположени по такъв начин, че да не пречат на движението по неравен терен.
На офроуд повърхности мотор-генераторът допринася за способността на Land Cruiser да се справя с препятствия. Работното състояние се показва на многофункционалния информационен дисплей на водача с индикатор CHG, ECO или PWR.
Доставките на първия мек хибрид Toyota Land Cruiser в Европа ще започнат към края на годината, а неелектрифицираната версия най-вероятно ще бъде изтеглена от пазара.