fallback

Volvo представи първия в света "умен" предпазен колан

Устройството се адаптира към ситуацията на пътя и осигурява по-добра защита

Volvo винаги е отделяла много време за безопасността. И много от технологиите, с които сме свикнали днес, са разработка на шведския производител. Сега към тях се прибавя още една - първия в света адаптивен предпазен колан, който значително ще подобри безопасността на пътниците в реални условия.

Устройството ще дебютира в изцяло електрическия кросоувър Volvo EX60 през 2026 и ще се превърне във важен елемент от екосистемата за активна и пасивна безопасност на автомобила. Основната характеристика на новата технология е способността на колана да се адаптира към конкретна ситуация на пътя и индивидуални параметри на пътника - като височина, тегло, позиция на седене и дори вида на произшествието. Това става възможно благодарение на използването на данни от външните и вътрешните сензори на автомобила, както и усъвършенстван софтуер.

Новият предпазен колан използва информация от сензори, за да избере незабавно един от единадесетте профила на натоварване, вместо традиционните три, което позволява по-прецизно регулиране на силата върху тялото на водача или пътника по време на сблъсък. Например, при сериозен инцидент системата може да увеличи твърдостта на напрежението за голям човек, за да сведе до минимум риска от нараняване на главата, докато за малък пътник в по-малко опасна ситуация ще се използва мек режим, намаляващ вероятността от фрактури на ребрата. Тази гъвкавост прави колана наистина универсално решение, което отчита разнообразието от обстоятелства при произшествие.

При разработката на новото защитно средство инженерите на Volvo се основават на десетилетия изследвания на безопасността и база данни от повече от 80 000 души, участващи в реални инциденти. Благодарение на това те успяват да създадат уникални алгоритми, които позволяват на системата не само незабавно да реагира на случващото се, но и да се подобрява с течение на времето чрез актуализации на софтуера по въздуха (OTA).

По този начин предпазният колан не остава статично устройство, а се превръща в "жив" елемент, който се учи и адаптира към нови сценарии на произшествия и характеристики на потребителя.

В допълнение, новият колан работи в единна система с въздушни възглавници, системи за разпознаване на пътници и електронни асистенти на водача, осигурявайки цялостна защита. В случай на инцидент системата анализира ъгъла на удара, скоростта, позицията на пътниците и други фактори за части от секундата, избирайки най-ефективния режим на работа.

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 5 месеца )
    на тези китайски мошеници кой им вярва при реален тест топ пилот на затворена писта щеше да бъде задушен от колана от система за преднатягане без да има критична ситуация на пътя ако това се случи на път за обществено ползване при реален трафик не ми се мисли какви биха били последствията
fallback
Последни