Дори и неопитните шофьори знаят, че ангренажният ремък трябва да се сменя периодично, за да не доведе до тежки щети за двигателя. Мнозина обаче подценяват риска от скъсване на пистовия ремък, и пренебрегват издаваното от него свистене, особено при старт сутрин. Това свистене обаче съвсем не е безобидно: пистовият ремък също може да се превърне в убиец на двигателя.
Ако автомобилът е с ангренажна верига, скъсаният пистов ремък може да мине под обтегача и да повреди семеринга на коляновия вал. Ако колата е с ангренажен ремък, откъснатите нишки от пистовия могат да предизвикат неговото скъсване. И в двата случая резултатът е скъп ремонт, а във втория може да се стигне до основен ремонт на двигателя или дори до бракуването му.
Понякога пистовият ремък се износва доста преди обичайния срок - ако обтегачът не е изряден, ако семерингите не са центрирани или по тях има сериозна корозия. Помнете също, че попадането на всякакви течности върху ремъка - масло, антифриз и дори обикновена вода - чувствително намалява ресурса му.
Груба грешка, която обаче все още се случва в доста български сервизи, е да се замени пистовият ремък с друг с по-малък брой канали. Проследете, ако оригиналният ви ремък е, примерно 6РК, да не ви сложат 5РК - това би довело до нежелателно изместване на ремъка при движение. Препоръчително е заедно с ремъка да се замени и ролката на обтегача.