fallback

Кой продаде най-много нови коли в Европа през 2024?

Бензинът е най-търсеното задвижване, но лидерството му е застрашено

Европейският автомобилен пазар, включващ ЕС, страните от ЕАСТ и Великобритания, приключва 2024 с общо 12 963 614 нови автомобила, регистрирани през годината, което е леко увеличение с 0,9% в сравнение с 12 847 929 единици през 2023. Ръстът беше постигнат благодарение на продажбите през декември – 1 091 131 единици, което е с 4,1% повече от същия месец на предишната година.

Повечето от основните пазари на континента обаче са на минус, сочат данните от продажбите като цяло. Единствено Испания (+7,1%) и Великобритания (+2,1%) записват ръст, докато Франция (-3,2%), Германия (-1%) и Италия (-0,5%) се движат в обратна посока. На шесто място е Полша с увеличение от цели 16,1%.

Що се отнася до задвижванията, електрическите превозни средства запазват трета позиция с пазарен дял от 15,3%, но в същото време отбелязват спад на продажбите от 1,3%. Свиването на регистрациите на EV в Германия е особено силно (-27,4%), докато във Франция и Италия спадът е по-малък съответно -2,6% и -1,0%. От друга страна, продажбите на електромобили нарастват в Испания (+11,2%) и Великобритания (+21,4%).        

ТОП 10, ПРОИЗВОДИТЕЛИ
VW Group - 26,3% Stellantis - 15,2% Renault Group - 9,9% Hyundai Group - 8,2% Toyota Group - 7,8% BMW Group - 7,1% Mercedes-Benz - 5,4% Ford  - 3,3% Volvo - 2,9% Tesla - 2,5%

Продажбите на plug-in хибридните автомобили също са намалели с 3,9% за цялата година, като техният пазарен дял е 7,3%. Най-значимият ръст на PHEV се отчита във Великобритания (+18,3%) и Германия (+9,2%), докато в Италия те са намалели с 24,4%.

Бензинът все още е най-продаваното гориво с почти 33% пазарен дял в Европа, но през миналата година той пада с 6,8%. Хибридните автомобили (пълни и леки) отчитат ръст от 19,6% и вече са много близо до бензиновите, като общият им дял е 31,3%. Пазарът на дизелите продължава да се свива – с 11,8% на годишна база и вече е 10,4%. Останалите горива (пропан-бутан, метан, биоетанол и водород) леко се увеличават (+1,4%) и дял от 2,5%.

Сред големите автомобилни групи единствената, която отбелязва силен растеж, е Toyota с +13,1% през 2024 и с пазарен дял, който нараства с почти един процентен пункт. Европейските регистрации на Renault (+3,2%) и Volkswagen Group (+2,5%) също се увеличават, докато при Ford (-17,0%), Tesla (-10,8%) и Stellantis (-7,3%) са намалели значително. Сред другите групи се откроява отличното представяне на Volvo (+28,4%), Suzuki (+8,1%) и Mitsubishi, което въпреки малките продажби се завръща в Европа с +42,2%.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Ясно се вижда положителната роля на ЕС. Автопроизводителите могат да правят много по-евтини електромобили, но не искат, защото все още газоотделящите им правят по-големи печалби. Ако не е ЕС да ги натисне по врата, няма да преминат напред. Тази година ще видим първите им напъни да вкарат ел. моделите си в по големи серии, за да намалят цените, както и да предложат по-малки и по-достъпни модели, което пазарът чака с нетърпение.
  • #4
    do 4 ( преди 10 месеца )
    Какви тротинетки, какво казали? Именно антиелектришката армия, бидейки от най-бедната прослойка на населението, точи лиги за евтини китайски коли и си мислят, защото са необразовани, че тук могат да се продават за същите пари като в Китай. Не съм чул интелигентен човек (каквито са поддръжниците на електромобили) да мечтаят за китайско.
  • #3
    До 3 ( преди 10 месеца )
    В Китай са китайските коли. Както и пръчиците за ядене на ориз или интернет търсачката Байду. Изобщо електрическата тротинетка и посестримите му живеят с някаква представа, че щом нещо се харесва и харчи в Китай значи ще се харесва и харчи и по света, щото се предполага, че е по-евтино от т.нар. му западни аналози.
  • #2
    До 1 ( преди 10 месеца )
    Сега ще ти обясни, че под нямат бъдеще има предвид за другото или по-другото десетилетие само дето до тогава я камилата я камиларя и има предостатъчно време за инвестиции
  • #1
    Hvaliprats ( преди 10 месеца )
    Тойота +13%, Тесла -10%, ама те хибридите нямали бъдеще според форумния клоун-врачка-тротинетка. Ха-ха-ха! А пък Акио Тойода нищо не разбирал от технологии и автомобили, пък и патологичен лъжец бил, нали така беше мантрата?
fallback
Последни