fallback

Бивш дизайнер на Jaguar пусна първия си собствен автомобил

Callum Skye ще се предлага и в офроуд версия, а цената е между 80 000 и 110 000 паунда

Британската компания Callum, основана през 2019 година от бившия главен дизайнер на Jaguar Иън Калъм, се готви да пусне на пазара първия модел собствена разработка - електрическото крос-купе Skye с 2+2 седалки. Интериорът на автомобила, щедро облицован с висококачествена кожа от прочутата британска марка Bridge of Weir, вече е напълно разкрит.

Callum анонсира крос-купето Skye под формата на рендери през ноември миналата година. През май тази година прототипът беше представен на живо на събитието Concours on Savile Row в Лондон и тогава започнаха предварителните поръчки. Моделът ще струва между 80 000 и 110 000 паунда в зависимост от оборудването, а производството започва през 2026 година.

Callum Skye ще се предлага в две версии - за шосе и за офроуд. Първата ще има напълно затворена каросерия и аристократичен интериор, в който повечето повърхности са тапицирани с кожа на Bridge of Weir. Вътрешните дръжки на вратите и дръжката за отваряне на жабката представляват кожени панти, а долната спица и централната част на волана са в същия тон.

Арматурното табло разполага с два големи класически циферблата, а вдясно от него, над тясната централна конзола, има малък мултимедиен екран, който поддържа интерфейсите за смартфони Apple CarPlay и Android Auto. Двете задни седалки са направени под формата на пейка без подглавници - предполага се, че вместо пътници там ще бъдат превозвани предимно чанти, като в Porsche 911.

По отношение на вътрешния обем Callum Skye също е близък с Porsche 911, но за разлика от германския спортен автомобил има доста просторен заден багажник, в който може да се транспортирате голямо спортно оборудване - например два велосипеда. Интериорът на офроуд версията на Callum Skye ще бъде разкрит догодина, но се знае, че ще получи по-грубо и по-устойчиво на износване покритие, което няма да е страшно да се намокри и да се изцапа - съдейки по новите рендери офроуд версията няма да има врати.

Callum Skye е изграден върху пространствена рама, изработена от стомана и въглеродни влакна, а компанията е направила външните панели от биокомпозит на базата на ленени влакна. Дължината на автомобила е 4047 мм, а широчината - 1900 мм. Крос-купето ще има идеално разпределение на теглото (50/50) и собствена маса от 1150 кг.

Ниското тегло се обяснява със скромния капацитет на батерията - едва 42 kWh, като пробегът с едно зареждане е около 270 км. От компанията обясниха ,че не са искали да използват по-голяма батерия, а да направят Skye лек и пъргав, като батерията да може да бъде напълно заредена само за 10 минути.

Характеристиките на системата още не са обявени официално, но според британското списание Autocar, моделът ще има два електромотора (по един на всяка ос) с максимална комбинирана мощност от 250 к.с. и 300 Нм, достатъчно за да осигури на лекия спортен автомобил ускорение до 100 км/ч за около 4 сек.

Callum ще купува електромоторите и батерии от друга компания, но все още не е назовала доставчика. Планираното производство на модела е между  50 и 250 бройки годишно, в зависимост от търсенето.

Още снимки на модела - в галерията:

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 11 минути )
    Те англичаните от край време си обичат да имат такива "гаражни" производители. Морган и Кейтръм май са най-известните, ама всяка година се пръкват по няколко подобни, и по същия начин всяка година няколко такива престават да съществуват. С две думи, нищо ново под Слънцето.
  • #5
    Хаха ( преди 21 минути )
    До 4, даже е 4,047м демек, малко над 4м.
  • #4
    анонимен ( преди 2 часа )
    Нещо като нищо. Нито е модерно, за интересно да не говорим, нито има характеристики. 4 метра и 47 см за толкова пари...
  • #3
    анонимен ( преди 2 часа )
    Японците избиха рибата на SUV пазарa още от 90-те години и сега продължават да са номер 1 по продажби. На Европейците и Американците им трябваха 20 години за да се усетят че това са най търсените коли. Някой даже още не са загрели. Например франсетата и италианците още си кютат на хечбеци и седанчета.
  • #2
    анонимен ( преди 2 часа )
    Много форма, малко функция. И висока цена. Няма да се хареса на клиентите. Сега такива коли не са модерни. Хората търсят универсални, функционални и практични коли. Затова SUV и кросоувърите станаха толкова популярни щото са най удобното нещо за ежедневието. Хората не се интересуват от разхода. Искат да им е удобно и да се чувстват сигурни на пътя. Щом дори Ламбо и Ферари решиха най накрая да влязат в този сегмент и направиха кросоувъри какво повече да говорим. Всички разбраха че това се търси.
  • #1
    илиян ( преди 3 часа )
    Моделът ще струва между 80 000 и 110 000 паунда :) Този човек си е повярвал прекалено много, мисля.
fallback
Последни