Няма да е преувеличено да се каже, че пистата Indianapolis Motor Speedway е американският Ватикан на скоростта. И когато такова свещено място реши да продаде на търг част от музейната си колекция, колите ставата реликви.
По-точно 11 произведения на автомобилното изкуство ще бъдат разпределени в три различни аукциона на RM Sotheby's, започващи през февруари следващата година в Щутгарт. Това е невероятно широко разтегната във времето колекция от състезателни машини, като най-старата е Itala 120 HP от 1907 година. Съхранява се в музея от почти 6 десетилетия. Твърди се, че е един от трите оцелели бройки на модела, като се очаква да донесе между 2 и 3 милиона долара.
Ако не се интересувате особено от пистовите състезания, пак има какво за видите. Става дума за най-бързата кола в света през 1965 година - Spirit of America Sonic 1. Крейг Брийдлав успя да вдигне тогава невероятните 966,573 километра в час. В онези времена нищо не изглеждаше невъзможно, дори мечтата за кацане на Луната.
Други редки попадения включват Bugatti Type 35 от 1930 година с компресор, няколко класики от Mercedes отпреди Първата световна война (единият от които има 17,3-литров състезателен двигател). Също и Ford GT40, който участва през 1966 година в 24-те часа на Льо Ман.
С очаквани стойности, приближаващи или дори надвишаващи осем цифри, е и зашеметяващ Chevrolet Corvette SS XP-64 от 1957 година. Това е машина за състезанията по издръжливост, с тръбна рамка и магнезиево тяло, проектирана от легендарния Зора Аркус-Дунтов, за да се бори с подобните му Jaguar D-тип. Състезава се само веднъж.
И все пак музеят IMS предлага нещо, което ще надхвърли дори това постижение. Говорим за Mercedes-Benz W 196 R Streamliner от 1954 година. Една от митичните "Сребърни стрели", управляван от фигури като сър Стърлинг Мос и Хуан Мануел Фанджо. Очаква се някоя да плати два пъти в сравнение със споменатото Ferrari. Да, над 60 милиона долара!
Явно търговете ще посъберат пари като за годишен бюджет на малка африканска държава. Всеки долар, изцеден от тази колекция, отива обратно в управлението на музея, който е отворен за посещения в сърцето на една наистина емблематична писта.