Китайският бизнес не е единственият, който се подготвя за последствията от митата за внос на автомобили, които Доналд Тръмп може да въведе по време на своето президентство. Германските автомобилни производители трябва да са готови да загубят повече от 10 процента от текущите си оперативни печалби, предупреждават експерти, цитирани от германското издание Handelsblatt.
Въпреки че Тръмп дори още не е встъпил в длъжност (съответно все още няма и мита), той вече говори сериозно по темата и чуждестранните производители на автомобили приемат сериозно заплахите му. В момента германските марки изнасят 583 000 коли от Европа за САЩ всяка година, а още 343 000 се внасят от Мексико, сочат данните на компанията Marklines.
Повечето от тези близо 1 млн. превозни средства имат високи цени, така че рязкото увеличение на митата от сегашните 2,5% до около 12,5% ще бъде сериозен удар. Анализатор на инвестиционната банка Stifel Europe прогнозира, че германските производители на автомобили могат да претърпят спад в печалбите между 11 и 15%.
Водещите германски производители BMW, Mercedes и VW засега не показват притеснения, тъй като имат производствените мощности в САЩ. Митата обаче ще засегнат колите, които внасят и това вероятно ще ги принуди да направят промяна. Те ще трябва да увеличат местното производство, като отворят нови производствени линии, а това ще струва допълнителни разходи.
Перспективите през другите марки обаче не изглеждат добре. Всяко едно Porsche, продадено в САЩ, се изнася от Европа, а най-продаваният модел на Audi в Америка е произведеният в Мексико Q5, който представлява една трета от продажбите на марката. Тръмп има огромен проблем с Мексико, като вече предложи да се приложат 200-процентови мита върху колите, които се вкарват оттам. BMW и VW също произвеждат автомобили в Мексико (както и Toyota, GM и Ford), но за разлика от тези марки Audi и Porsche нямат завод в САЩ.
Както отбелязва Handelsblatt, тази несигурност в САЩ не можеше да дойде в по-лош момент. Години наред Америка и Китай бяха най-големите експортни пазари за превозни средства от германски марки и тъй като продажбите в Китай сега намаляват, последното нещо, от което VW, BMW и Mercedes се нуждаят, е спад на пазара в САЩ.