Японският производител Nissan води преговори с подразделението Ampere EV на партньора си Renault за разработването на EV от „А-сегмент“, базиран на платформата Ampr Small, която е в основата на предстоящото Twingo, както и на по-големите Renault 4 и 5. Новият модел ще бъде предназначен за пазара в Европа, като ще струва под 20 000 евро.
В обръщение към медиите главният изпълнителен директор на Nissan - Макото Учида, разкри, че компанията има планове да навлезе отново в сегмента на европейските градски автомобили, използвайки основите, предоставени от френския партньор.
„Nissan вече е готов да разкрие електрически наследник на суперминито Micra на платформата Ampr Small. Този автомобил ще излезе през 2025 г.", обясни Учида, като добави, че компанията му иска да запази „положителната инерция“ на техническото сътрудничество на двете фирми с втори модел.
Шефът на Nissan не разкри подробности за това как ще изглежда този нов модел, кога ще пристигне или колко ще струва, но подчерта, че ключова причина за сътрудничество с Ampere са намалените разходи за разработка и срокове, които идват от използването на предварително разработена платформа .
Именно скоростта е основен принцип на програмите за развитие на Ampere - превръщането на Twingo от концепция в сериен модел отне едва 9 седмица. Целта е той да бъде пуснат в производство в рамките на две години, като това е опит да се отговори на бързото развитие цикли на китайски конкуренти.
Renault вече се ангажира да пусне Twingo на пазара на цена под 20 000 евро, като близнакът му от Nissan също трябва да струва толкова. Според Учида, новият EV ще осигури удобството и усъвършенстваната функционалност, които клиентите търсят, но в малък размер и на атрактивна и достъпна цена.
Nissan не е продавал в Европа кола, разположена под Micra, откакто се от отказа от Pixo преди повече от десетилетие, като през следващите години се фокусира върху кросоувърите и електромобилите. Догодина японската марка ще пусне нов Leaf, но вече като кросоуър, а до края на десетилетието ще предложи електрически алтернативи на най-продаваните Juke и Qashqai. И трите автомобила ще се произвеждат в Съндърланд.