fallback

Продажбите на Taycan са катастрофа, но Cayenne спасява положението

Големият проблем за Porsche е сривът на китайския пазар

Електрическият Taycan създава големи главоболия на екипа по продажбите на Porsche. Глобалните доставки на задвижвания на ток седан през първите девет месеца на 2024 г. са били половината от съответния период на 2023 г. Само в САЩ, който вече е най-големият пазар на марката, спадът е с цели 35%, показват нови данни на автомобилния производител.

Една от причините за това е, че Porsche разкри обновения Taycan през пролетта, като моделът предлага малки промени, но значително подобрени производителност и пробег. И вероятно вместо това някои клиенти са си поръчали новия Macan Electric. По-големият проблем за Porsche, както и за всяка друга западна марка, работеща в Далечния изток, обаче е сривът на китайския пазар.

Световни продажби на Porsche през 2024 г:

911 - 39 744 единици (+2%)

718 - 18 048 единици (+10%)

Taycan - 14 042 единици (-50%)

Panamera - 21 506 единици (-20%)

Cayenne - 77 686 единици (+21%)

Macan - 55 000 единици (+20%)

Общо - 226 026 единици -7%

Глобалното производство на Porsche за първите 9 месеца на година е спаднало със 7% - от 226 026 на 242 722 единици, а на пазар номер едно - Северна Америка, спадът е с 5% - до 61 471, докато в Европа се отчита ръст от 1%.

В същото време доставките в Китай намаляха с цели 29% - до едва 43 280 единици. Страната, която доскоро беше най-големият пазар на Porsche, сега е на трето място след САЩ и Европа и има опасност да падне на четвърто.

Статистиката на продажбите показва, че само 14 042 купувачи на Porsche са избрали Taycan през първите девет месеца, което го прави най-малко популярният модел на марката, като той отстъпва дори на остарялата серия 718.

„Братовчедът“ с ДВГ - Panamera, също преживява тежки време за първите 3 тримесечия на годината, като продажбите му падат с 20% - до 21 056 бройки. И тук причините са смяната на модела и тежката ситуация в Китай.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 минути )
    Не съм 1, но аз не само съм виждал, но дори и сядал 19х съм и не ми беше комфортно отпред, а орзад не мога да вляза. Собственика работи в Порше, и думите му бяха: ако я карам като Порше на 200км трябва да зареждам. Ако я карам пенсионерската, 300 евентуално. Но кой взима Порше ако няма да го кара". .
  • #2
    до предния ( преди 1 час )
    Ее, ти пак ги знаеш нещата?! Обзалагам се, че не си виждал на живо нито една от посочените от тебе!
  • #1
    анонимен ( преди 2 часа )
    Клиентите не са глупави. Първо, моделът не е конкYрентен. Тежък, по-бавен от съперниците. Второ, има много неясно позициониране. Не е нито чисто спортен модел като 911 или 718, нито е голям пътнически модел като Панамера. Има и положителни страни, разбира се, като пътното поведение, но не може да скрие факта, че тежи с 400 кг. повече от Model 3 Performance, който има по-голям пробег, по-широк е вътре при чувствително по-ниска дължина, и е също толкова бърз.
fallback
Последни