fallback

Aston Martin представи новия Vanquish

Суперколата получава каросерия от въглерод и V12 с 824 конски сили

Британският производител Aston Martin продължава да вярва във V12 двигатели, а доказателството е възраждането на едно от най-великите имена в света на суперколите с такъв мотор - Vanquish.

След 6-годишно отсъствие от сцената моделът се връща към корените, като това е голяма, мощна, луксозна GT кола, под чийто капак е поставен 5,2-литров туин-турбо V12, произвеждащ 824 к.с. и позволяващ достигането на 345 км/ч. Aston Martin планира да произвежда не повече от 1000 бройки на година, като базовата цена е около 400 000 евро.

Двигателят споделя основните си размери с предишния V12 на марката, но е силно преработен в сравнение с предшественика си. За увеличаване както на мощността, така и на въртящия момент (чудовищните 1000 Нм), както и за да отговаря на емисиите, моторът получава нов блок, глави, портове, разпределителни валове, биели, турбокомпресори, горивни инжектори и преместени запалителни свещи.

Както при старата DBS Superleggera, двигателят е съчетан с монтирана отзад осемстепенна автоматична скоростна кутия, въпреки че подобно на новите Vantage и DB12, той получава електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване. Моторът има и нова функция, наречена Boost Reserve, която може да увеличи налягането на форсиране над това, което е необходимо при частична газ, така че когато иска повече мощност, шофьорът я има на разположение. И съответно времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 3,2 секунди.

Както всички съвременни коли на марката, новият Vanquish има свързано и екструдирано алуминиево монококово шаси, но за разлика от DB12 и Vantage, той получава предимно каросерия от въглеродни влакна. Чистото тегло на колата е 1773 кг, но с всички с всички течности, необходими за шофиране, то ще надхвърли 1810 кг.

Гумите са поръчков комплект Pirelli P-Zeroes с размери 275/35 отпред и 325/30 отзад. Стандартно колата е оборудвана с лети джанти и въглеродно-керамични спирачки, които помагат да се поддържа теглото без пружини под контрол.

Има и всякакви фантастични технологии за шасито. Vanquish използва амортисьори Bilstein DTX като новия Vantage и DB12, а също така получава шестосен инерционен измервателен уред, който помага да се осигури по-прецизен контрол на амортисьорите, електронния диференциал и системите за контрол на сцеплението/стабилността. Има и нова система, наречена Corner Braking, която помага да се осигури стабилност на задната част при спиране в завой.

Интериорът на Vanquish изглежда много като други настоящи модели на Aston Martin, допълнени с нова централна конзола, пълна с физически контроли, и специално разработена информационно-развлекателна система

В сравнение с DB12, Vanquish е по-дълъг, по-широк и по-нисък. На външен вид той определено изглежда като Aston, макар и с по-скулптурен преден капак и по-големи гърбици отзад. Опашката обаче е вдъхновена от серия автомобили, с които компанията се състезава в Льо Ман през 60-те години на миналия век - DP212, DP214 и DP215. Има и нещо от лимитираното издание Valor в профила и задната част, което само по себе си препраща към масивните GT-та на Aston от 70-те години.

Още снимки на суперколата - вижте в галерията:

fallback
  • #1
    анонимен ( преди 3 месеца )
    https://m.youtube.com/watch?v=SGO2mBLFh04много подробно ревю от mrJWW
fallback
Последни