Роботизираните скоростни кутии са по-евтини от класическите автомати и поради тази причина се използват от много от автомобилните производители. Повечето от тях се смятат за надеждни единици, но имат няколко компонента, които се чупят най-често.
Основната цел на роботизираната трансмисия е да направи шофирането възможно най-лесно. Водачът не трябва сам да превключва скоростите, защото работата се извършва от контролния блок. В допълнение към комфорта, производителите на автоматични трансмисии се стремят да направят продуктите си по-евтини. Към днешна дата роботът е най-бюджетният тип скоростна кутия след механиката, но не осигурява такъв комфорт при шофиране като вариатор и особено като пълноценен хидротрансформаторен автоматик или кутия с два съединителя.
Удар или неправилна употреба може да повреди превключващия механизъм, както и задвижващите механизми. Те отговарят за включването и изключването на съединителя и смяната на скоростите.
Също така, хидравличните цилиндри, отговорни за превключването на скоростите в "роботите", могат да загубят своята подвижност и да блокират. И поради износване или прегряване, хидравличната помпа може да се повреди.
Агресивният стил на шофиране увеличава натоварването на всяка трансмисия и ускорява износването на нейните компоненти. Но повишеното износване на съединителите се получава и при бавно шофиране, със скорост до 6 км в час.
При такива скорости има постоянно приплъзване на допълнителните съединители (елементи, които изпълняват функцията на съединител между предавките) и те могат бързо да се повредят и да изкарат роботизираната трансмисия от строя.