Повечето автомобилни производители използват Фестивала на скоростта в Гудууд, за да покажат най-новите си продукти. Вместо това обаче, Audi реши да пътува назад във времето. През 30-те години на миналия век предшественикът на Audi, Auto Union, доминира в състезанията за Гран При със своите легендарни "сребърни стрели" и започва да планира версия, разрешена за движение по пътищата, задвижвана от същия 16-цилиндров двигател. Превозното средство, наречено Type 52, никога не се материализира, но сега, почти век по-късно, Audi успя да построи колата от нулата въз основа на исторически документи.
Колосът е дълъг 5.38 метра, с аеродинамичен корпус със заоблени калници, форма на сълза и голяма решетка. За разлика от състезателните автомобили, той има покрив, фарове и багажник, заедно с място за две резервни гуми. Type 52 побира трима пътници, като седалката на водача е в средата, а пътниците отзад са леко изместени встрани, подобно на McLaren F1.
Двигателят и петстепенната скоростна кутия са заимствани от състезателния автомобил Grand Prix, но инженерите са избрали различна настройка на окачването. Вместо напречни листови пружини и фрикционни амортисьори, Type 52 разполага с надлъжно окачване с торсионни пружини и хидравлични амортисьори. Резервоарът за гориво е под седалките. Спирачките и на четирите колела са барабанни.
Използвайки архивните документи, Audi възложи на специалистите по исторически състезателни автомобили Crosthwaite и Gardiner най-накрая да построят Schnellsportwagen. Няма снимки на оригиналния прототип на модел Type 52, тъй като много файлове и снимки са изгубени по време на Втората световна война. Инженерите освен това се отклониха малко от заданието, що се отнася до двигателя - вместо оригиналния по проект 4.4-литров, те използваха 6,0-литровия 16-цилиндров двигател от Auto Union Type C с цели 512 конски сили. Това означава, че двигателят трябва да пие специална смес от метанол вместо стандартен бензин. Крайният продукт се оказа и малко по-тежък, отколкото предвиждат чертежите. Но това не му пречи да се изкачи триумфално по прословутия хълм в Гудууд, с деветкратния победител в Льо Ман Том Кристенсен и двукратния победител в Льо Ман Ханс-Йоахим Щук зад волана.