fallback

Audi възкреси 16-цилиндрово чудовище

С 89 години закъснение, проектираният от Фердинанд Порше Auto Union Type 52 най-после стана факт

Повечето автомобилни производители използват Фестивала на скоростта в Гудууд, за да покажат най-новите си продукти. Вместо това обаче, Audi реши да пътува назад във времето. През 30-те години на миналия век предшественикът на Audi, Auto Union, доминира в състезанията за Гран При със своите легендарни "сребърни стрели" и започва да планира версия, разрешена за движение по пътищата, задвижвана от същия 16-цилиндров двигател. Превозното средство, наречено Type 52, никога не се материализира, но сега, почти век по-късно, Audi успя да построи колата от нулата въз основа на исторически документи.                Auto Union се създава през 1932 г., когато Audi, DKW, Horch и Wanderer се сливат. На следващата година автомобилният производител моли Фердинанд Порше - бащата на VW Beetle и основателя на Porsche - да проектира състезателна кола за новия правилник на Гран При. Auto Union Type A от 1934 г. става първият автомобил от Гран при, който разполага двигателя зад водача, а после "сребърните стрели" стават водеща сила в европейските състезания.                По същото време Auto Union и дизайнерското бюро на Фердинанд Порше започват да разработват цивилна версия на състезателната кола. Auto Union Type 52, наричан още Schnellsportwagen, е замислен за клиенти, които искат да се състезават в състезания като Mille Miglia или 24-те часа на Льо Ман. Първите скици са завършени през 1933, но тестовата кола в пълен мащаб така и не се реализира и проектът е изоставен през 1935. Чертежите и развойната работа обаче остават в архивите, което позволява на Audi да създаде колата сега.                Type 52 е проектиран да споделя много от своите механични компоненти със състезателните автомобили Silver Arrow. Неговото шаси със стълбовидна рама носи средно монтиран двигател. Този 4,4-литров 16-цилиндров гигант, споделен с Type A, трябва да произвежда 197 конски сили. В сравнение с колите за Гран при, компресията е намалена, за да може Type 52 да работи с обикновен бензин.

Колосът е дълъг 5.38 метра, с аеродинамичен корпус със заоблени калници, форма на сълза и голяма решетка. За разлика от състезателните автомобили, той има покрив, фарове и багажник, заедно с място за две резервни гуми. Type 52 побира трима пътници, като седалката на водача е в средата, а пътниците отзад са леко изместени встрани, подобно на McLaren F1.      

Двигателят и петстепенната скоростна кутия са заимствани от състезателния автомобил Grand Prix, но инженерите са избрали различна настройка на окачването. Вместо напречни листови пружини и фрикционни амортисьори, Type 52 разполага с надлъжно окачване с торсионни пружини и хидравлични амортисьори. Резервоарът за гориво е под седалките. Спирачките и на четирите колела са барабанни.       

Използвайки архивните документи, Audi възложи на специалистите по исторически състезателни автомобили Crosthwaite и Gardiner най-накрая да построят Schnellsportwagen. Няма снимки на оригиналния прототип на модел Type 52, тъй като много файлове и снимки са изгубени по време на Втората световна война. Инженерите освен това се отклониха малко от заданието, що се отнася до двигателя - вместо оригиналния по проект 4.4-литров, те използваха 6,0-литровия 16-цилиндров двигател от Auto Union Type C с цели 512 конски сили. Това означава, че двигателят трябва да пие специална смес от метанол вместо стандартен бензин. Крайният продукт се оказа и малко по-тежък, отколкото предвиждат чертежите. Но това не му пречи да се изкачи триумфално по прословутия хълм в Гудууд, с деветкратния победител в Льо Ман Том Кристенсен и двукратния победител в Льо Ман Ханс-Йоахим Щук зад волана.

 

fallback
  • #2
    good mood ( преди 5 месеца )
    До#1 Пречи им това, че си уважават историята.
  • #1
    Мхм ( преди 5 месеца )
    И какво им пречи да са направили тия скици сега и да кажат че колата е от 15-ти век
fallback
Последни