Най-голямата витрина в света за автомобилните производители отдавна не са изложенията Футболът върти милиарди и именно там големите компании искат да участват. Сред тях вече е и китайската BYD, която е официален спонсор на стартиращото в Германия след малко повече от две седмици европейското първенство по футбол.
Това означава, че основните модели на BYD ще бъдат разположени по стадионите в Германия, а името на китайската марка ще бъде поставена на рекламните пана край терените. Тя успя да стане спонсор на шампионата, след като даде най-голямата оферта и по този начин се присъедини към производители като Ford, Volkswagen, Hyundai, Kia или Nissan, които са спонсорирали предишни първенства.
За мнозина е учудващо как китайска марка може да бъде спонсор на първенство по футбол, провеждано в Германия. Това е един от пазарите в Европа, към които BYD се е насочил, без да се притеснява, че това е и домът на Volkswagen. Най-големият местен производител обаче не пожела да участва, като се оправда със своята програма за строги икономии на средствата. Нещо повече - Volkswagen няма да продължи договора си като спонсор на Германския футболен съюз, които изтича през лятото.
Медиите в Германия се опитват да омаловажат спонсорството на BYD, като посочват, че сумата, която ще плати на УЕФА китайският производител, е „нищо в сравнение с предишните спонсорства“. Ползата за BYD обаче е огромна, тъй като нейните автомобили ще бъдат и основен превозвач на всички официални лица и на делегациите, в това число и на германската.