fallback

Ще изгори ли бензиновата помпа при каране „на червено“

Това е един от най-разпространените митове сред шофьорите

Механиците в сервизите често измислят извинения, за да откажат на собствениците на автомобили гаранционен ремонт. Въображаемите нарушения на експлоатацията се считат за причина за неизпълнение на задълженията. Но дори в много от обикновените сервизи могат да бъдат чути различни митове за повреди, сред които са и историите за горивна. Един от тях е свързан с това дали тя работи добре, когато нивото на горивото е ниско и какво ще се случи, ако бензинът свърши.

Шофиране с ниско ниво на гориво

Едно от разпространените сред шофьорите мнение, че опасността от каране „на червено“ е реална. Така се нарича движението, когато в резервоара е останал само резерв от гориво, който е около 7-10 литра. Тогава на таблото светла предупредителна лампа, на която човекът зад волана не обръща внимание, тъй като пътува на кратко разстояние.

Опитните шофьори твърдя, че подобни пътувания са опасни за горивната помпа, тъй като тя е не е напълно потопена в бензина и съответно не се охлажда достатъчно, което води до опасност от прегряване.

Факт е, че при съвременните леки автомобили бензиновата помпа се намира вътре в резервоара, а гърлото й се спуска до дъното в специална вдлъбнатина, за да събере останалото гориво. На корпуса има пластмасова чаша, спираща изливането, като в нея са монтирани „патрон“ на горивната помпа и сензор за нивото на горивото.

На пръв поглед проблемът с прегряването на помпата изглежда съвсем реален. Това обаче не е съвсем вярно, тъй като електрическият мотор се охлажда не от външно гориво, а чрез изпомпване на бензин през самата помпа. Потапянето на тялото в студен бензин не играе никаква роля в процеса на охлаждане.

В този случай, дори при ниско ниво на гориво в резервоара, условията на работа на помпата не се променят. Те остават същите като при пълен резервоар. Той продължава да изпомпва гориво през себе си с постоянна консумация на енергия и номинална производителност. В същото време излишният бензин циркулира в обратна посока и се източва в резервоара.

Помпите, разбира се, отказват рано или късно. Това обаче се случва главно поради вода и мръсотия в резервоара и от естествено износване на детайлите на самата помпа. Въпреки това, колкото по-малко бензин има в резервоара, толкова по-голяма става концентрацията на различни видове примеси и мръсна утайка. Затова е по-добре резервоарът да бъде пълен.

Как да разберете кога е време за смяна на горивната помпа?

Необходимостта от смяна на горивната помпа става очевидна, когато налягането на горивото в системата намалее. Започват прекъсвания в образуването на сместа, горивото се изчерпва и количеството енергия, отделена по време на горенето, рязко намалява. В резултат на това динамиката на автомобила намалява. Той реагира слабо на натискане на педала на газта и може да спре при натоварване.

Важен признак за предстояща повреда на помпата е колко лесно се стартира отново вече загрял двигател. Ако устройството е дефектно, стартерът може да завърти вала на двигателя дълго време без мигане.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Точно невежият Петърчо искам да ми каже, доказал се със стотици статии с тоталната си некомпетентност и мърлявщина.
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "Ако устройството е дефектно, стартерът може да завърти вала на двигателя дълго време без мигане." Стахотен превод, продължавай все така, ръб.
fallback
Последни