fallback

Един от най-мощните съюзи за електромобили в Европа е пред провал

Volkswagen и Renault не могат да се разберат за бъдещия евтин модел на ток

Европа се нуждае от електрически превозни средства, каквито все още не са налични на пазара и, което е по-лошо, ще отнеме време за тяхното създаване. Съюз между два от най-големите производители - Renault и Volkswagen, за който се говори от известно време, може да улесни и ускори този процес, но той е в сериозна опасност, съобщава германското издание Manager Magzine.

Изданието посочва, че пазарът в Европа се е заел да демократизира електрическата мобилност. Това е необходимо и задължително, ако марките искат да изпълнят екологичните цели, поставени от Брюксел. Европейският парламент иска да заличи всички следи от замърсяване, свързано с транспорта. Автомобилите с вътрешно горене ще бъдат забранени, ако нищо не се промени, от 2035 г., но планът за навлизане на електромобили засега не се спазва. Техният дял все още е нисък, а пазарът се забавя и много купувачи все още чакат цените да паднат.

Тук възниква големият проблем за традиционните марки. За производители като Volkswagen или Renault е много трудно да постигнат рентабилност с превозни средства, чието производство струва много и които все още не са много търсени. Tesla показа, че е възможно да се правят пари от електромобили, но е необходим много голям обем, за да се постигне това.

Другият начин е да се намалят разходите, което може да се постигне само чрез споразумения и партньорства. За тази цел в края на миналата година започнаха да се появяват слухове за възможен „брак“ между Renault и Volkswagen с цел съвместно производство на малки и евтини електрически автомобили, струващи около 20 000 евро.

Тези първи контакти бяха потвърдени от главния изпълнителен директор на френската марка Лука де Мео, отчасти под натиск от страна на френското правителство да насърчи електрификацията в Европа и да спре китайската инвазия. Първоначално се считаше, че споразумението щеше да бъде между три страни Renault, Volkswagen и Stellantis, но последните вече дадоха да се разбере, че не са заинтересовани.

Всичко подсказваше, че германците ще се възползват от новата платформа на Renault 5 Small, която е разработена, за да бъде ефективна и евтина, докато французите ще могат да използват парична инжекция от германския производител, за да подобрят бъдещото Renault Twingo.

От подобно споразумение печелят всички - Европа получава още електрически коли, шофьорите се сдобиват с евтини превозни средства на реномирани марки, а производителите увеличават доходите си. Източници от Германия обаче съобщават, че споразумението между Volkswagen и Renault, наречено „Амстердамския проект“, не само не напредва, но е на път да се провали.

Основният проблем е в отговорността за производството. Ръководството на Volkswagen иска автомобилите да се произвеждат в заводите на концерна, тъй като те не са достатъчно натоварени с електромобили (най-вече този в Цвикау). Германците се опасяват, че фабриките им ще останат празни, ако отстъпят производството на французите и затова обмислят сами да разработят свой малък и евтин електромобил - VW ID.1.

Този вариант обаче не удовлетворява цялата управа, тъй като време е малко, а разработката на нов модел ще струва милиарди и няколко години работа. Текущата версия на платформата MEB е безполезна - тя е твърде скъпа за такава цел и вземането на решение за разработка на това ще забави пускането на електромобила и поне до 2029 г.

А дотогава много конкуренти ще избягат напред, включително китайски марки. Споразумението с Renault би съкратило значително сроковете и колата може да бъде готова през 2027 г., така че топката е в полето на Volkswagen. Французите очакват решението, при това възможно най-скоро, докато германците се притесняват и от факта, че за първи път в историята някой конкурент ще отговаря за производството на техни автомобили. А сроковете притискат, така че нещата съвсем скоро ще се изяснят.

fallback
  • #10
    Чук ( преди 6 месеца )
    Лошо за дойче авариен дръгелен, потъването продължава
  • #9
    Гост ( преди 6 месеца )
    Китайците са много силни в материята. Ако ги оставят да се конглокират свободно в Европа и Щатите край . От западните брандове ще останат само имената . Както стана с Gruding, JVC , ,blaupunkt SHARP, LENOVO, Omnitel и други. Първите жертви вече са факт . Stellantis обмислят да продадат LANCIA познайте на кой. А правителството на Апенините преговаря едновременно с няколко китайски производители за ползване на празните заводи в Италия само и само нещо да намажат от цялата бъркотия.
  • #8
    Дошо ( преди 6 месеца )
    Откога казвам, че и двете полудържавни перачници са фейк? Голямата пералня СОЦваген и кретащото джудже рено.
  • #7
    112 ( преди 6 месеца )
    Какво се карате за една дума, аутокoмедия са клоуни и години наред не си оправят проблема ....
  • #6
    112 ( преди 6 месеца )
    Какво се карате за една дума, *** са клоуни и години наред не си оправят проблема ....
  • #5
    До 2 ( преди 6 месеца )
    Хайде като си толкова отворен, напиши правилно думата конкyренти? Пробвай няколко пъти ако желаеш?
  • #4
    До 2 ( преди 6 месеца )
    Хайде като си толкова отворен, напиши правилно думата конглокенти? Пробвай няколко пъти ако желаеш?
  • #3
    До 2 ( преди 6 месеца )
    Човекът си ползва правилната дума, но "умения" коректор на сайта променя думите, които съдържат едно специално трибуквие.
  • #2
    И аз ( преди 6 месеца )
    Като прочета единствения човек, който ползва думата "конглокенти", ми се повръща.
  • #1
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Като чуя за съюз на конглокенти и ми се повръща. То какво ли няма да измислят, смао и само да направят законен картел.
fallback
Последни