fallback

Какви са признаците на липса на масло в автоматична скоростна кутия

Повечето симптоми са лесно забележими, но все пак шофьорът трябва да внимава за тяхната поява

Маслото за автоматична трансмисия е много важен елемент в хидравличната система на автомобила. То осигурява стабилна работа на компонентите на задвижващата система и предаване на въртящия момент. Тази течност обаче има специални изисквания, които трябва да се знаят от шофьорите.

Смяната на маслото може да не е включена в официалния график за поддръжка на съвременните автомобили, предоставян от повечето автомобилни производители. Предполага се, че маслото се пълни при производството на превозното средства, като трябва да стигне за целия експлоатационен живот на автомобила. Това обикновено означава, че скоростната кутия е проектирана да изкара около 300 000 км.

Въпреки това е много важно нивата му да се наблюдава внимателно, тъй като то пряко засяга редица функции на автомобили. Недостатъчното смазване може да ускори износването на компонентите, което води до повреда. Течът е основният симптом за ниски нива на масло, като той най-лесно се открива по следите под автомобили след паркиране.

Ниските нива на масло понякога се усещат при превключване на предавките, когато се появяват шумове и вибрации. Слуховите сигнали могат да включват бръмчене или свирене. Недостатъчното количество на масло в скоростната кутия може да доведе до спонтанно превключване на предавките в трансмисията. Заслужава да се отбележи и друг проблем - отказът на автомобила да премине в режим Drive, когато педалът на спирачката е освободен.

Автомобилни механици отбелязват, че ниското ниво на масло в скоростната кутия е много сериозен проблем, който може да доведе до бързо износване на компонентите на трансмисията и съответно влошаване на нейната работа. И затова шофьорите трябва да бъдат внимателни и да реагират своевременно на предупредителните знаци, както и да спазват интервалите за обслужване на трансмисиите от производителя (ако има такива). А ако няма такива, е добре маслото да се сменя на около 40 000-60 000 км, независимо от типа на агрегата.

fallback
  • #5
    Любчо ( преди 1 месец )
    Хмм, карайте ги до откат па после си чупете главите.50 000 максимален пробег при нормално каране!
  • #4
    Анонимен ( преди 1 месец )
    2014 си купих чисто нов ФВ с ДСГ, по предписание маслото се сменя на 60х км. Продадох го 10г по-късно на 155х км без никакви проблеми в скоростите. Сега карам БМВ 530 от 23г. Според предписанията масло на скорости не се сменя ;) все пак в дилъра ми казаха -добре е на 250х км да се смени ;)
  • #3
    Онзи ( преди 1 месец )
    Максимално до 60.000 км. трябва да се смени маслото на кутията, за смесен цикъл на шофиране.
  • #2
    анонимен ( преди 1 месец )
    Масло на двигателя сменям на 5-6 х.км., а на скоростната кутия на 25-30 х.км. Това е така, защото постоянно съм в адски трафик и правя много мото часове, а ск. кутия е постоянно на първа-втора и рядко на трета. Като сложим и 35 градусовата жега, става мазало!
  • #1
    777 ( преди 1 месец )
    Тези със сервизите, ако има начин, и на 10000км ще кажат, че трябва да се сменя маслото на скоростната кутия. Нали трябва да лапат.
fallback
Последни