Като глобална компания Renault мисли глобално - след лансирането на пазара в Европа, където новата Dacia Duster вече може да се поръча, търговският фокус на новото поколение модела е се насочва към развиващите се пазари. Вече беше съобщено, че Duster ще се появи с лого на Renault в Южна Америка, а сега стават ясно как популярността на модела ще бъде използвана и на други пазари.
В Индия, например, местното подразделение на Renault само преди часове потвърди пускането на модела. Достъпният SUV ще излезе на пазара там между края на тази година и началото на 2025 г., като ще получи и няколко други иновации.
В публикуван тийзър Renault разкри няколко подробности за автомобила и обяви, че новото поколение Duster ще дойде в Индия със свои собствени дизайнерски елементи. В сравнение с версията на Dacia, продавана в Европа, моделът на снимката показва нова графика на фаровете, нова радиаторна решетка и с по-здрава броня.
Що се отнася до размера, новият Duster ще бъде с еднакъв и за двата региона. Това означава дължина от 4343 мм, широчина - 1810 мм, височина 0 1656 мм и междуосие - 2657 мм. Багажникът ще побере до 472 литра. Платформата CMF-D също ще бъде същата, но ще трябва да претърпи някои корекции и опростявания, за да се произвежда в Индия на по-конкурентни цени.
По-интересното обаче е, че от популярността на Duster ще се възползва и партньорът на Renault - Nissan. Японската компания ще предложи собствена версия на модела, която ще има за задача да замени остарелия Terrano.
Въпреки пряката техническа връзка, моделът на Nissan ще има собствен дизайн, с взаимосвързани светодиоди отпред, различна броня и джанти с нов дизайн.
Освен Duster и наследника на Terrano, Renault и Nissan подготвят още два SUV-а за Индия. И двата ще излязат на пазара на по-късна дата, като имат същата техническа база като оригиналните модели. Разликата е в размера, пространството за до седем пътника и разположението. На практика се следва същата стратегия като тази, която Hyundai вече използва с моделите Creta и Alcazar.