fallback

Двигатели на новите Mercedes-и GLE и GLS отказват, а педалите падат

Германският производител организира две сервизни акции за моделите в САЩ

Съображения за безопасност предизвикаха две отделни сервизни акции на SUV автомобили от марката Mercedes-Benz. Първата се отнася до трансмисията в някои модели GLE и GLS. Втората, засягащо по-малък брой автомобили, създава риск от повреда на спирачния педал и касае собствениците на GLE, моделна година 2024.

Проблемът с трансмисията засяга автомобили от моделните години 2020-2023, оборудвани с шестцилиндров двигател и деветстепенна автоматична скоростна кутия. Към момента са открити общо 105 071 проблемни автомобила - 32 308 GLE 450 и 72 763 GLS 450.

Mercedes-Benz за първи път разбра за проблема през март 2022 г., опитвайки се да идентифицира сериозността му до май 2023 г., след като събра данни от голям брой превозни средства. Сложността на проблема, причинена от различни фактори, в крайна сметка беше свързана със софтуера на трансмисията на SUV-моделите.

Разследването на автомобилния производител разкри, че проблемът възниква, когато колата превключи от седма на шеста предавка. Ако по време на такова превключване на по-ниска предавка GLE или GLS се опитат да прекъснат превключването, докато температурата на трансмисионната течност е ниска, то 48V стартер-алтернатор се опитва да се възстанови работата. Този проблем води до факта, че двигателят може да спре.

Компанията казва, че е разработила софтуер, който предотвратява спирането на превозни средства при такива обстоятелства. От 16 април Mercedes-Benz ще се свърже със собствениците и ще ги помоли да закарат своите GLE и GLS при най-близкия дилър, където новият софтуер ще бъде инсталиран безплатно.

Вторият проблем е свързан с педалния блок в 2024 GLE350, GLE450, а също и в AMG GLE53 (както в стандартната каросерия, така и в купе версията). Само 466 автомобила подлежат на изтегляне. Поради проблеми със заваряването от страна на доставчика, педалите на газта и спирачката могат да се счупят. По време на кампанията за изтегляне проблемните заварки ще бъдат подсилени.

fallback
  • #7
    ПоКУРко ( преди 3 седмици )
    Китайското нашествие в мерца се усеща вече Осезателно и за Всичко! Важното е баламите да повтарят изтърканата отдавна мантра, че имало две марки коли: Мерцедес и всички останали! За ел. тролеите им въобще да не отварям дума! Честито на печелившите!
  • #6
    Дедо Искрен ( преди 2 месеца )
    Такъв тип проблеми са валидни за всички при този глобален пазар ! Радвайте се на телефоните си, докато в Азия не са си вдигнали заплатите и не са прехвърлили производството в Африка.
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мерцедес през последните години ги правят в Китай, или ги внасят сглобени или в кашони и го сглобяват из Европа.
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Биклюци сър. Последните години за нищо не стават. Развалиха даже и 2.2 дизела, който им беше един от най-здравите мотори. Да се чудиш как успяха
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    това не е проблем за нас, просто нямаме кеш за тия каруци:))
  • #2
    Счупен педал ( преди 2 месеца )
    на спирачката? На AMG? Това сериозно ли? Ако се случи на някоя китайска марка ще я забранят в ЕС и САЩ форевър и вовеки.
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "в крайна сметка беше свързана със софтуера на трансмисията" => "Прекрасно" - е, затова не искам автомат; лост, зъбни колела, синхронизатори и валове - край (проста механика) и аз да казвам кога с какво предвателно число да се извършва движението, а не от някакво недоспало IT да ми зависи удоволствието от шофирането, че даже и самото придвижване ("Този проблем води до факта, че двигателят може да спре." - смешници). :-(
fallback
Последни