fallback

Как да решим проблема с чистачките, които размазват мърсотията по стъклото

Особено в студа устройството за почистване губи своята еластичост и причинява неприятности

Калните пръски, летящи върху предното стъкло на автомобил, са неизбежен проблем, както в големите градове, така и по магистралата, където комуналните работници щедро изсипват реагенти върху асфалта. Проблемът е, че дори добрите чистачки за предното стъкло не винаги се справят с преките си отговорности.

Ако перата на чистачките (или едно от тях) започнат да размазват мръсотия по предното стъкло, водачът има силно желание да ги смени с нови. Често обаче има случаи, когато дори инсталирането на нови чистачки не променя ситуацията. Има автомобили при които някаква част от предното стъкло категорично отказва да се почисти, независимо колко пъти се включват чистачките. Това явление се среща особено често през зимата.

Например, в много японски автомобили (дори премиум), дясната стандартна чистачка често не върши добра работа за почистване на мръсотия от стъклото, като използва само  средата на гуменото си перо. Дори когато чистачката е нова. 

В по-голямата част от случаите този проблем е характерен за съвременните безрамкови чистачки. Те наистина са склонни да се "размазват" мръсотията, особено често през зимата. Това е характерно и когато става въпрос за голям модел автомобил, където предното стъкло има висока степен на извиване в краищата. 

Когато са изправени пред задачата за висококачествено почистване на такава повърхност, безрамковите чистачки често се провалят. Защото при зимни условия е необходимо целият почистващ ръб да се притисне по-силно към повърхността. Поради дизайна си „безрамковите” чистачки не могат да осигурят необходимата сила по цялата си дължина.

Освен това в студа гумата на чистачката губи своята еластичност, а в същото време трябва да отстранява повече мръсотия и сняг. За да се преборим с такъв проблем, има радикално решение: преходът от безрамкови четки към рамкови чистачки. Дизайнът им осигурява по-прътно прилягане на гумения елемент към стъклото, което често се превръща в решаващ фактор през зимата.

Чистачките могат да „размазват“ и по други причини, не само поради не съвсем подходящ дизайн. Общата сила, притискаща чистачката към стъклото, се осигурява от пружина, монтирана в рамото на чистачката на предното стъкло. Има тенденция с времето тя да отслабва. Което се проявява основно при по-стари автомобили.

Освен това подобен ефект се наблюдава, когато собственикът на автомобила редовно ги оставя в повдигнато състояние, докато епаркиран - за да не замръзнат чистачките към стъклото. Отплатата е разтягане на въпросните пружини и недобро прилепване на гумените пера към стъклото.

Решаването на този проблем е доста просто. Сменяме лошо работещия еластичен елемент с нов. Освен това не е необходимо да използвате „оригинална пружина“. Евтините аналози, като правило, също служат не по-лошо.

При по-старите автомобили лошото почистване на предното стъкло през зимата може да се получи и по още една причина: поради луфт във втулката за закрепване на рамото към така наречения трапец на чистачките. Когато няма подходяща твърдост във връзката, няма и достатъчно притискаща сила. Лесно е да откриете тази разхлабеност: просто хванете рамото с ръка и леко го разклатете - всичко ще стане ясно веднага. Неизправността обикновено се отстранява чрез просто затягане на разхлабената гайка.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    и "безрамковите" чистачки си вършат добре работата, стига да са в срок на годност. Ако нещо мажат - нови е решението. Нищо сложно ;)
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    ...като си купите нови. Имаше и разни пособия за "заточване" на гумите, но зависи колко са стари. Като цяло това е дребен консуматив, че да се *** някой
fallback
Последни