Базираният в Шанхай производител на електрически автомобили HiPhi се готви да представи четириместен електрически хиперавтомобил с четири врати, наречен A.
След като се обедини с друга китайска марка, WESAIL, за да използва части от съществуващия ѝ проект за хиперавтомобил Apollo, HiPhi ще си осигури батерията и двигателя. Резултатът? Мощност от 1305 конски сили, време за ускорение от 0 до 100 км/ч за малко повече от 2 секунди при максимална скорост от 460,27 км/ч. Доста впечатляващо, ако се окаже вярно.
Базиран на платформа 800V, моделът A разполага с три електрически двигатели: един отпред и два отзад. Те са съчетани с батерия от въглеродни влакна, за която се твърди, че разрежда 1,5 мегавата мощност в своя пик.
HiPhi казва, че това ще бъде постигнато с помощта на дизайн на ротор от въглеродни влакна, който използва иновативна технология за охлаждане с магнитен цилиндър. Предполага се, че това ще позволява на A да достигне 22 000 оборота в минута - почти два пъти повече от това, на което е способна съвременна кола от Формула 1.
Имам какво да се каже и за външния вид. Фаровете в стил GT-R са разделени от тънка светлинна лента, като винилова червена линия минава по външните ръбове на целия бодикит. Отзад е заложен подобен подход – задни светлини от една лента и вдигнат, разделен на две спойлер.
По-голямата част от тялото е покрито с въглеродни влакна с матов оттенък.
Шасито се възползва от активното управление на задните колела и разпределението на теглото почти 50:50. HiPhi залага и на векторизиране на въртящия момент, за да се подобри цялостното представяне.
„От ерата на двигателите с вътрешно горене до новата ера на интелигентната електрическа мобилност, най-добрите хиперколи трябва да представляват върха на иновативната технология, като същевременно отдават почит на класиката, демонстрирайки трансформиращата природа като начин да гледаме към бъдещето", изтъква основателят и главен изпълнителен директор на HiPhi Дейвид Дин.
Електрическият хиперавтомобил ще направи своя дебют на автомобилното изложение в Гуанджоу на 17 ноември, като официалното му производство ще започне в ограничени серии от първото тримесечие на 2025 г.