fallback

Polestar подготвя „изцяло климатично неутрален“ електромобил

Целта пред компанията е производството на такава кола да стартира преди 2030 година

Шведската марка електромобили Polestar обяви амбициозен ангажимент да пусне „изцяло неутрален по отношение на климата автомобил“ през 2030 г. като в момента компанията се намира в разгара на развойна програма, насочена към определяне на това как въздействието върху околната среда от процесите на доставка и производство може да бъде намалено.     Концепцията на Polestar O2 намеква каква ще е визията на бъдещите модели на компанията.

Програмата се нарича Polestar 0 – отражение на планираното въздействие върху околната среда. Ханс Персон, бивш шеф на научноизследователската и развойната дейност в Polestar, който сега е натоварен с реализирането на проекта, подчертава, че целта е да се създаде „сериен автомобил“, а не концепция.

По думите на Персон 10-годишната програма (която започна през 2020 г.) е разделена на три отделни етапа.

„Имаме подробен график, за да стигнем до там. Трябва да започнем производство през 2030 г. Три години преди тази точка трябва да започнем детайлно разработване на продукти в автомобилния бизнес: вероятно 36 месеца“, споделя още Персон.

Той добавя, че преди това компанията ще трябва да обърне внимание на архитектурата, като неговото подразделение ще „трябва да е готово с наистина задълбочени изследвания“ през 2025 г., за да може да изпълни целите си.

Развойната програма ще вземе предвид въздействието на всички материали, компоненти и процеси, използвани в конструкцията на автомобила.

„Ако направим пробив тази или следващата година, може да ги приложим при промяна на моделната година или в нова кола, лансирана през 2024, 2025 или 2026 г.“, добавя Персон.

Досега Polestar е интегрирала повече от 30 компании в проекта и демонстрира работата на някои от тях на своето събитие Polestar Day в Лос Анджелис.

Тук влизат седалки, направени от „стомана без изкопаеми горива“ от компания, наречена SSAB; пластмаси от Dama BioPlastics, които са направени от растителни отпадъци; и материал, наречен PaperShell, който превръща хартията обратно в дърво.

Това е предназначено да замени над 30-те полимерни пластмаси, които обикновено се оказват в автомобила. 

Шефът на дизайна на Polestar Максимилиан Мисони заяви от своя страна, че целта е да се създаде кола от проекта, която може да е различна от това, което „сме очаквали“ на фона на радикалния подход при изграждането ѝ, без употреба на изкопаеми горива. Всеки модел на Polestar се разработва и проектира със силен фокус върху устойчивостта, подчертават от компанията.    

fallback
  • #12
    винкело от Пернику ( преди 1 година )
    Кат ти нароша китарата с винкело,ще ти се изясни как се произвежда стоманата.
  • #11
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино Данчо, първо погледни Какъв е предмета на спора. Говорим за производство на стомана А тя може да бъде произведена от 100% рециклирана друга стомана с нисък въглероден отпечатък. Второ, вече уточних е възможно и добива на стомана от Желязна руда да става без използване на кокс като вместо него се използва водород, което намалява отделянето на вредни емисии с над 95%. Това последното го приеми за трето, а четвърто, всички ти знаят номерата господин многоников антиелектрик. Плащат ли добр
  • #10
    Данчо ( преди 1 година )
    Бустер,психопата неразбирач си ти.Чу гун се произвежда от желязна руда и кокс.Кокса е въглерод,който участва в сплавта наречена чу гун.Без производството на чу гун не може да се произведе стомана.
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Пожелавам им успех да произведат стомана без кокс."това ти ли си го писал? Пак да те питам дали ти плащат да се заяждаш, да лъжеш и манипулираш или все още си държиш на тезата че го правиш безплатно , защото по своите собствени думи си заядлив психопат който се забавлява като тормози останалите?
  • #8
    Гост ( преди 1 година )
    Който може ще ме разбере.Не съм очаквал точно ти многобустерния да ме разбереш.Ако знаеше как се произвежда стоманата,нямаше да се хванеш за зелената тъпотия,за стомана без въглероден отпечатък.
  • #7
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ти не разбираш написаното затова не можеш да схванеш че ти говоря че моркова оранжев в предишното мнение. Я си прочети мнението и виж дали някъде си писал за отделяне на въглероден диоксид при производство на стомана ? Функционалната грамотност не включва четене на мисли от разстояние. Ако искаш някой да ти отговори на това което мислиш е редно първо да го напишеш.
  • #6
    Гост ( преди 1 година )
    Мити4ен,кълвеш в Уикипедия като кълвач,но ти липсва функционална грамотност за да разбереш написаното.Въглерода изгаря още при 700 градуса,а стоманата се топи над 1300 градуса.Производството на стомана без да се отдели въглероден двуокис няма,без значение какво ще гориш.
  • #5
    MythBuster ( преди 1 година )
    По света има достатъчно стомана за рециклиране с възобновяема енергия. И колко пъти трябва да ти се обяснява, че кокс се ползва за производство на чу *** н, а не на стомана! Онова желязо, дето е смесено с големи количества въглерод. За да се превърне в стомана, трябва да бъде разтопено и да му бъде намален въглерода което също може да стане с възобновяема енергия. Да не говорим че вече има и методи за производство на стомана без горене на въглища и кокс, а с помощта на водород.
  • #4
    Гост ( преди 1 година )
    Пожелавам им успех да произведат стомана без кокс.
  • #3
    MythBuster ( преди 1 година )
    Интересно какви ли ще са изискванията за евро 7 но още по-интересно, какви ще станат при евро 8? Въглеродният отпечатък за производството и рециклирането на целия автомобил включително батерията да е по-нисък отколкото за производството на днешните бензинови автомобили? Ако цените на батериите паднат и електромобилите станат по-евтини, все трябва да събират някакви такси. Например че не караш екологичен електромобил или не го зареждаш с екологичен ток. Или отделяш фини прахови частици.
fallback
Последни