fallback

Dacia Bigster - какво да очакваме от новия флагман на румънците?

Удължената версия на Duster ще предложи простор и практичност, съчетани с атрактивна цена

Duster може да е най-важният модел в гамата на Dacia, но не е тайна, че румънците разработва нов по-голям и също толкова здрав SUV, който ще се превърне във флагман на марката. През 2021 г. компанията представи концепцията Bigster, а през 2025 г. тя ще излезе на пазара като сериен модел, комбинирайки предимствата на Duster с по-просторна кабина за конкурентния C-SUV сегмент.

Очаква се производственият модел да отразява стила на Dacia Bigster Concept, но с някои смекчени характеристики, съобщава изданието Carscoops, което разкрива подробности за бъдещия модел. Именно неговата концептуална версия въведе новия стил на марката, включващи емблемата „Dacia Link“ и новата решетка, които вече са възприети от цялата гама на румънския производител.

Художниците на автомобилното издание представиха и своето виждане за външния вид на кросоувъра, според което промените при серийния модел спрямо концепцията ще включват по-конвенционални LED графики, различни лети джанти и няколко детайла на броните.

От друга страна, се очаква моделът да запази ясно изразените калници с квадратни арки, огромните предпазни плочи и големия просвет на концепта, който ще бъде подобен на този на следващото поколение Duster. Всъщност двата SUV-а ще споделят няколко панела на каросерията, включително цялата предна скоба и вероятно задните светлини, което ще направи Bigster да изглежда като разтегнат Duster.

Просторен интериор

Практичността е ключов аспект от идентичността на Dacia и Bigster ще предложи достатъчно вътрешно пространство. Моделът ще се предлага както в триредова 7-местна конфигурация, така и в стандартна 5-местна версия, предназначена за за тези, които дават приоритет на товарното пространство. Това би го направило вторият 7-местен модел на Dacia, заедно Jogger. Освен това се очаква новата гама аксесоари на Dacia да подобри „приключенския“ характер на Bigster, което го прави идеален спътник за къмпинг и дейности на открито.

Таблото на Bigster потенциално може да бъде споделено със следващото поколение Duster като мярка за спестяване на разходи. Най-елементарното базово ниво на оборудване вероятно ще се откаже от сензорен екран, като избере решения за интегриране на смартфони и може да няма усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS). Този рентабилен подход има за цел да предостави бюджетна опция за клиентите.

В другия край на спектъра ще има висококачествено оборудване „Extreme“, популярен избор в други модели на Dacia. Тази облицовка ще включва голям дисплей на информационно-развлекателната система и дигитален инструментален панел, отбелязвайки първото за марката. Допълнителните характеристики могат да включват издръжлива и водоустойчива тапицерия от плат, цветни акценти в цялата кабина и текстурирани повърхности за подобряване на усещането за твърда на допир пластмаса.

Най-дългата Dacia

Концепцията Dacia Bigster е с дължина 4,6 метра, което я поставя в непосредствена близост до автомобили като Nissan X-Trail и Skoda Kodiaq в по-големия D-SUV сегмент. Ако този размер се запази в производствената версия, това ще направи Bigster най-дългият модел на Dacia, надхвърляйки 4547 мм на Jogger.

Въпреки по-големите си размери, Bigster ще бъде изграден върху архитектурата CMF-B, която обикновено е запазена за по-малки автомобили в рамките на Renault Group. Тази платформа трябва да стане основа за цялата гама на Dacia, като вече служи като основа за модели като Sandero, Sandero Stepway, Logan, Jogger и Duster. Подобна стратегия за споделена архитектура позволява на Dacia да предоставя своите автомобили на по-благоприятна за бюджета цена.

Опции за бензин и хибрид

Очаква се опциите за задвижване на Bigster да съответстват на тези на следващото поколение Duster, включвайки както бензинови, така и хибридни възможности. Следователно, той ще включва 1,2-литровия трицилиндров двигател на Renault, оборудван с 48V мека хибридна система за намаляване на емисиите, съчетана със система e-AWD.

Като се има предвид значението на стабилното представяне извън пътя за флагмана на SUV на Dacia, както Bigster, така и Duster се очаква да предложат поне една конфигурация на задвижването, която доставя мощност към четирите колела.

Твърди се още, че Bigster ще се предлага със самозареждащ се хибриден двигател, различен от текущата настройка в Dacia Jogger Hybrid, и вероятно ще използва следващото поколение E-Tech технология на Renault. Освен това има спекулации за възможността за plug-in хибридна (PHEV) версия, която ще бъде първата за Dacia.

Не на последно място, румънската марка може да предложи SUV и с двугоривен (LPG/бензин) двигател, който да служи като алтернатива на спрения дизел по отношение на ниските експлоатационни разходи.

Изгодна цена

Dacia има за цел да постави конкурентни цени на Bigster, като го изравни с модели от сегмент по-долу. Това позициониране го прави привлекателна опция за тези, които търсят достъпен, но просторен и здрав на вид SUV. Очаква се Bigster да се насочи към базовите версии на автомобили като Skoda Karoq/Kodiaq и Citroen C5 Aircross, вместо да се конкурира с по-премиум SUV предложения като Peugeot 3008/5008.

Като цяло, Dacia Bigster вероятно ще бъде най-евтиният C-SUV в Renault Group, идващ на по-ниска цена от Nissan Qashqai и Renault Austral, които са базирани на по-сложната CMF-C архитектура. Предполага се, че цените започват от едва 22 000 евро, което представлява около 3000 евро повече спрямо следващия Duster.

Бъдещият Bigster ще пристигне при европейските дилъри някъде през 2025 г., една година след Duster. Той се очаква да дебютира по-късно този месец преди пускането му на пазара през 2024 г., което ни дава по-добра представа какво да очакваме от по-големия му брат. Двата SUV-а ще се произвеждат в един завод в Миовени (Румъния).

fallback
  • #7
    xcom ( преди 1 година )
    Чакай да ти предложат нов 3.0 турбодизел, балък.
  • #6
    Факт!-тически ... ( преди 1 година )
    перфектен за лов на балъци..или риболов на такива беше?
  • #5
    Факт ( преди 1 година )
    За лов е перфектен
  • #4
    Dacia Bigster!! ( преди 1 година )
    За най-големите неуДачници!
  • #3
    Джон ( преди 1 година )
    Уау, както казват милениълите. 50-60 хил за три цилиндъра и "мек" хибрид? За твърд изобщо не искам да знам цената.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Кво ше атакуваш с кола за 50 бона? Мачу Пикчу? Двойка дизел, ръчка, ми некъде 2004-2005 има такива. Зимай некое Сузуки и газ.........Има и Рекстони
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Дизайна и геометрията на концепта предполагат добра проходимост. Има добър ъгъл на атака и голям просвет както и потенциал да събере по големи гуми с малко повдигане. Ама тия двигатели 1.2 с 3 цилиндъра ще убият всичко. Как може такава излагация? На това нещо му трябва минимум 2.0 TDI и ръчна скоростна кутия със много къса първа предавка. (То е ясно че истинска раздатка няма да му сложат) ама поне да има една бавна скорост.
fallback
Последни