fallback

Abarth 1500 Biposto Bertone - автомобилът, който сложи началото на една ера

Представена през 1952 г., това е първата кола от специалната работилница, основана от Карло Абарт

Abarth 1500 Biposto Bertone е представен на автомобилното изложение в Торино през 1952 г. Това е спортна кола, проектирана от Франко Скалионе за каросерията Bertone, предназначена да играе роля на вдъхновител за бъдещи продукции.

 

 

 

 

Автомобилът е проектиран да лансира новата марка, основана от Карло Абарт през 1949 г., и може да се счита за прародител на BAT (Technical Aerodynamic Berlinettes), т.е. опростените спортни автомобили, проектирани от една и съща каросерийна работилница за различни италиански производители за тестване на аеродинамиката и двигателите на бъдещето.

Рационализиран дизайн

Разглеждайки алуминиевата каросерия, става ясно, че Abarth 1500 Biposto Bertone е проектиран за максимална възможна аеродинамична ефективност. За да я получи, известният италиански дизайнер избира да оборудва каросерията с някои иновативни за времето си решения, като издълбаните калници и извитото предно стъкло.

 

 

 

 

Двата революционни елемента са комбинирани върху ново свръхлеко шаси с кутия, на което е монтиран четирицилиндровият двигател, произведен от Fiat . Обемът на двигателя, именно за да демонстрира възможностите на Abarth, е увеличен до 1,5 литра, което го прави способен да осигури до 75 к.с. мощност, получена благодарение на нов всмукателен колектор и двойни карбуратори Weber.

Уникален и вечен

Поради много високите производствени разходи, които такава "закръглена" каросерия би изисквала, Abarth решава да запази 1500 Biposto като уникален концептуален автомобил.

 

 

 

 

Въз основа на това, което компанията споделя по-късно, двукомпонентното извито предно стъкло и по-специално задното стъкло изиграват основна роля от тази гледна точка.

Но какво става днес? Точно през 1952 г., отново по време на автомобилното изложение в Торино, колата е закупена от двама предприемачи от Packard, Бил Грейвс и Едуард Маколи.

На следващата година, през 1953 г., автомобилът е продаден на журналиста Дик Смит, който остава негово притежание до 1970 г. , преди да бъде прибран в гараж. Накрая, през 2003 г., колата е продадена на търг от Christie's за около 279 000 евро и впоследствие е реставрирана с проект, продължил седем години.  

 

fallback
fallback
Последни