Volkswagen ще отбележи 50-ата годишнина на Golf през следващата година с представянето на обновен модел от осмо поколение, като изпълнителният директор на компанията Томас Шефер намекна, че това вероятно ще бъзе последната версия с двигател с вътрешно горене на най-продавания хечбек в света.
В компанията-п производител планират да увеличат жизнения цикъл на модела на повече от обичайните 7 години, като беше при неговите предшественици и той да се продава поне до 2033 г, когато Volkswagen ще премине към изцяло електрически автомобили. Модернизираният Golf (Ml 8.5) ще се предлага само с автоматична скоростна кутия с двоен съединител,като част от усилията за по-нататъшно намаляване на средните CO2 емисии за автопарка на компанията.
Както при предстоящото трето поколение Tiguan и деветото поколение Passat, обновеният Golf, моделна година 2024, приема новата платформа MQB Evo на VW. Тя е с ревизирана структура с по-твърди опори за задната ос, което, наред с други промени, повишава цялостната твърдост на каросерията.
Volkswagen вече е съсредоточил голяма част от вниманието си върху plug-in хибридни задвижвания на Golf. Версиите eHybrid и GTE използват двигател EA211 Evo -1,5-литров четирицилиндров с турбокомпресор, който замери по-стария 1,4-литров EA211. В комбинация с електромотор от ново поколение мощността на двете версии ще бъде увеличена с 11 к.с. при eHybrid и с 15 к.с. при GTE, твърди британското издание Autocar. Съобщава се още, че батерия с по-голям капацитет осигурява и на двата модела електрически пробег от 100 км по WLTP.
В компанията обръщат особено внимание на технологиите, като модернизираният Golf ще получи нова информационно-развлекателна система. От компанията посочват, че замяната на използваните по-рано чипове Qualcomm с по-усъвършенствано устройство на Samsung е само „първата крачка“ пълната промяна на софтуера на модела.
Сред новите системи за подпомагане на водача, планирани за Golf, е актуализиран асистент за паркиране с автоматизирана функционалност. Той позволява на хечбека да маневрира дистанционно в местата за паркиране чрез смартфон, не само по права линия. Допълнителна функция Trained Park Assist позволява маневри с дължина до 50 метра, което означава напълно самостоятелно паркиране.
Volkswagen реагира на критиките към осмото поколение Golf с актуализирани цифрови контроли и по-висококачествени материали В оборудването на модела е включен нов 10,4-инчов инструментален дисплей и 12,9-инчов централен екран на информационно-развлекателната система, а „плъзгачът“ на климатичния контрол вече свети за използване през нощта.
Дигиталното меню за информационно-развлекателната система също е опростено, с въведени по-големи икони в опит да бъде много по-лесно за използване. Допълнителни промени са съсредоточени върху волана, който получава традиционни бутони на мястото на капацитивните контроли на днешния Golf. Има и нова централна конзола и преработени тапицерии на вратите – последните с това, което Volkswagen нарича „Atrilur“. Това е рециклиран материал, подобен на Alcantara в моделите Golf от горния клас.
VW планира преминаване към мека хибридна електрификация като част от хода да направи Golf съвместим със строги нови правила за емисиите. Съществуващите 1.0-литров трицилиндров двигател (EA211) и 1.5-литров четирицилиндров бензинов агрегат ( EA211 Evo) се очаква да запазят сходни мощности, като първият осигурява 110 к.с., а вторият или 130 или 150 к.с. Същото се отнася и за версиите с 2,0-литрови бензинови и дизелови двигатели.