Американската компания Ford официално отвори вратите на емблематичен завод с 93-годишна история в Германия, който се намира в Кьолн и е започнал работа през 1930 г. Там са произведени повече от 18 милиона автомобила, включително Model A, Taunus, Capri, Granada и Fiesta.
След инвестиция от 2 милиарда долара на практика Ford изгради на територията на историческия завод изцяло ново съоръжение, като върху 125 хектара има нова производствена линия и завод за сглобяване на батерии с най-модерно оборудване.
В новият Cologne Electric Vehicle Center ще се произвеждат само електромобили, като целта е да бъдат 250 000 годишно до края на 2026 г. Кьолнският център за електрически превозни средства ще бъде първият завод на Ford за сглобяване на автомобили с нулеви емисии в световен мащаб.
Наред с новия изцяло електрически Ford Explorer, базиран на Volkswagen и който ще бъде само за европейския пазар, американският производител планира да представи друго превозно средство в близко бъдеще, наречено спортен кросоувър.
Ford ще използва нови процеси, машини и технологии, за да постигне въглеродна неутралност. Електричеството и природният газ, използвани за работата, ще бъдат сертифицирани като възобновяеми.
Местният доставчик на енергия ще компенсира съответните емисии от завода от името на Ford. Този местен доставчик ще намали експлоатационните емисии с 60% през 2026 г. и 100% до 2035 г., което съответства на строгите разпоредби на Европейския съюз за емисиите в автомобилната индустрия.
Ford обещава, че заводът ще използва нови свързани машини, за да направи превозните средства по-ефективни и да помогне на работниците. Това включва използването на роботи и технология за добавена реалност, които ще улеснят работещите.
„Отварянето на центъра е началото на ново поколение чисто производство - каза Бил Форд, изпълнителен председател на компанията. - Това съоръжение ще бъде един от най-ефективните и екологично отговорни заводи в цялата индустрия.“
„Кьолн EV Center е водеща витрина в автомобилната индустрия за преминаване от традиционно производство на автомобили към електрически превозни средства“, каза Мартин Сандер, генерален мениджър на Ford Model e Europe.