fallback

Renault показа спортен хечбек с шофьорска седалка в средата

Новият Alpine A290_β е версия на електрическия Renault 5

Френската марка Alpine, собственост на Renault Group, представи спортна версия на електрическия Renault 5. Концептуалният Alpine A290_β има ярък външен вид и оригинално вътрешно оформление, в което се откроява мястото на шофьора, което е в средата на купето.

 

 

Новият Alpine A290 е хечбек в B-сегмента с електрическо задвижване, който всъщност е спортна версия на бъдещия електрически автомобил Renault 5, който е обещан да бъде пуснат в производство от 2024 г.

Alpine A290_β е с дължина само 4,05 м, ширина 1,85 м и височина 1,48 м. „Нарязаният“ му дизайн е в духа на класическото Renault 5 от 80-те години. Хечбекът има елементи от въглеродни влакна и спойлер на покрива, а калниците са разширени. 20-инчовите джанти имат много странен вид.

 

 

Новият модел получава познатите четворни светлини, заедно с вертикални задни светлини, извлечени от състезателния автомобил за издръжливост A470. Завършен е в прахово бяло, контрастиращо с частично черния капак и покрив, докато долната част на каросерията има карбонови повърхности със сини вложки.

Решението автомобилът да се нарече A290_β се основава на глобалната стратегия за именуване на марката Alpine. Имената започват с буквата А, последвана от три цифри. Числото 2 означава B-сегмент, а 90 е бъдещата гама Lifestyle на марката. Гръцката буква бета (β) показва междинна фаза до официалното пускане на производствения автомобил през 2024 г.

 

 

В информация на компанията се казва, че A290_β е първият етап от новата ера на Alpine, първата стъпка към изцяло електрическия Dream Garage. A290_β отваря нова глава в историята на Alpine, като марката се докосва до своето спортно наследство и същност и се впуска в нови сегменти, започвайки с градски спортен автомобил. Готовият за производство A290_β ще бъде последван от кросоувър GT-X Over и електрически заместител на A110, разработен съвместно с Lotus.

Оформлението на интериора е много необичайно, като шофьорът е в центъра, а двама пътници седят отстрани. Воланът е плосък, а предният панел по дизайн наподобява болид от „Формула 1“. В декорацията са използвани кожа и карбон.

 

 

Представен през 1976 г., Renault 5 Alpine е сред първите „горещи“ хечбеци, като влиза в продажба дори преди Volkswagen Golf GTI. Тъй като R5 е на път да бъде възкресен като електромобил, съживява се и спорната версия чрез A290_β.

Подобно на Renault 5, новият Alpine A290_β е изграден върху платформата CMF-BEV. Очаква се да бъде оборудван с двигател с мощност 218 к. с. Концепцията е с по-твърда настройка на окачването, три режима на шофиране и спирачки Brembo.

 

Още снимки - вижте в галерията

 

 

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Доста зле бих казал. Все пак е концепция, а те рядко са хубави, но са футуристични. Има неща, които, ако се доразвият и напаснат ще се получи чудесна количка. Виждам някакъв потенциал, но дали ще се случи е друга тема.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Като го погледнах и получих епилептичен припадък.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Претрупано извращение, което не грабва с нищо. Антитеза на добрия дизайн.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Тва в джантата екран ли е?
fallback
Последни