fallback

40-годишен VW Golf GTI е труден за удържане на магистрала

Управлението на доработения хот-хеч е истинско предизвикателство (ВИДЕО)

Ето един Volkswagen Golf GTI от 1983 г., който най-вероятно няма аналог. При този класически хот-хеч от първото поколение на модела стандартният 1,8-литров двигател е заменен от 2,0-литров турбомотор от Golf R, чиято мощност е над 400 к.с.

Както се вижда от видеото, публикувано в YouTube-канала AutoTopNL, управлението на автомобила, особено по магистрала, си е истинско приключение. Този GTI има толкова мощност, а предавките са къси, така че първа и втора са напълно безполезни. Едва на трета нещата си идват на мястото, но и тогава шофьорът трябва да държи здраво управлението и непрекъснато да прави корекции с волана.

Вижда се ясно, че колата не е предвидена за подобни скорости – ключалката на капака или е разхлабена или не е достатъчно здрава, като се налага на два пъти шофьорът да спре и да затваря. Страничните огледала също са проблем и се огъват навътре, като на моменти действат като елементарна активна аеродинамика.

Дори при умерени скорости звукът на двигателя е много шумен и след излизането на магистралата шофьорът е принуден да вика, за да бъде чут. В един момент GPS- скоростомерът показва, че колата достига максимална скорост от 239 км/ч. Това може да не изглежда чак толкова много, но определено за подобно превозно средство изисква пределна концентрация за шофиране.

fallback
  • #10
    Ами ( преди 1 година )
    стоков Golf 3 бензин 1.8 спокойно поддържа 200 на магистрала, така че, за този GTI 240 изобщо не е проблем.
  • #9
    до 4 ( преди 1 година )
    Ми купи си го ве, или си го направи ти. Пък аз ще си карам сувчето с 1.2 2022, и ме боли шмайзера за такива 40 годишни експерименти, на които капака им ще ти изскочи пред очите.
  • #8
    До #6 ( преди 1 година )
    Вземи им обясни как да ги правят. Иначе сподели колко години се изреждаха на 24те часа, Тойоти, Койоти, Пежо, Гацо-Бацо и те така...Race Touareg им показваше какво може дизела на пясък, там където това гориво беше отписвано. Във WRC-то пак същото. Относно голфчето, достатъчно приятно за каране е. Навремето Голф 2 GTI 16v спокойно си движеше с 220-240
  • #7
    До ха ха му ( преди 1 година )
    Ти още ли не си разбрал че сегментите се определят от други хора, а не от мен, а аз само ти казвам кое в кой сегмент е. За разлика от тебе който като чуе mercedes c клас и си мисли че е в сегмент с, а щом е mercedes значи е в луксозния сегмент. Откъде да знаеш че това са два различни сегмента и от мерцедесите само s клас е в луксозния?
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    VW не разбраха, че да слагаш мощни двигатели по колите не е достатъчно, има си и други тънкости.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Тъкмо щях да напиша, че Голф МК1 ГТИ е 1.6, но се оказа че за около година, преди да почнат МК2 се монтира и 1.8 Както и да е...това си е хазарт.
  • #4
    Онуфри ( преди 1 година )
    предпочитам го пред всяко псевдо сувче за града с 3 цилиндъра 1.0 моторче за косачка
  • #3
    Лаврентий Берия ( преди 1 година )
    Ами... хазартен тип! Всяко не-заводско изпълнение е опасно за живота. Но пък, адреналин - знаеш! И все пак - опасно и неразумно! Има и умора на материалите, има и не до там сметната за това натоварване ходова част, и т.н. Въобще, опита да докараш пит-бул чрез пластична операция на дакела винаги си е рискован. Но пък, поздравления за хъса.
  • #2
    Стоян ( преди 1 година )
    Подобни експерименти са опасни - возилото не е приспособено да понася такива натоварвания, не се знае / ако сте учили "Съпромат"/ кое как ще реагира! И в кой момент?...
  • #1
    Муахаха ( преди 1 година )
    Според определението на теслапитеците това е премиум автомобил! :-) :-) :-)
fallback
Последни