Ето един Volkswagen Golf GTI от 1983 г., който най-вероятно няма аналог. При този класически хот-хеч от първото поколение на модела стандартният 1,8-литров двигател е заменен от 2,0-литров турбомотор от Golf R, чиято мощност е над 400 к.с.
Както се вижда от видеото, публикувано в YouTube-канала AutoTopNL, управлението на автомобила, особено по магистрала, си е истинско приключение. Този GTI има толкова мощност, а предавките са къси, така че първа и втора са напълно безполезни. Едва на трета нещата си идват на мястото, но и тогава шофьорът трябва да държи здраво управлението и непрекъснато да прави корекции с волана.
Вижда се ясно, че колата не е предвидена за подобни скорости – ключалката на капака или е разхлабена или не е достатъчно здрава, като се налага на два пъти шофьорът да спре и да затваря. Страничните огледала също са проблем и се огъват навътре, като на моменти действат като елементарна активна аеродинамика.
Дори при умерени скорости звукът на двигателя е много шумен и след излизането на магистралата шофьорът е принуден да вика, за да бъде чут. В един момент GPS- скоростомерът показва, че колата достига максимална скорост от 239 км/ч. Това може да не изглежда чак толкова много, но определено за подобно превозно средство изисква пределна концентрация за шофиране.