fallback

Потвърдено: последният бензинов Golf излиза догодина

Шефът на VW все пак остави отворена вратата за двигателя с вътрешно горене

През 2024 г. Volkswagen ще пусне на пазара сериозен фейслифт на осмото поколение на своя Golf, който ще бъде и последната версия на легендарния модел с двигатели с вътрешно горене. Официалното потвърждение дойде от главния изпълнителен директор на компанията Томас Шефер пред германското издание Automobilwoche.

 

 

„Няма да изоставим емблематични имена като Golf, Tiguan и GTI, но ще ги пренесем в света на електрическите превозни средства“, заяви Шефер и обеща да запазят духа на Golf, а не просто да „окачат старата табела на новата електрическа кола“.

По-късно тази година германската марка възнамерява да пусне следващото поколение Passat (само като комби) и Tiguan. През 2024 г. ще се появи нов Tayron (компактен кросоувър за Китай), заедно с обновен T-Roc през 2025 г. Шефер каза, че това ще бъдат последните автомобили с ДВГ от следващо поколение и ще бъдат налични до 2030 г.

 

 

„T-Roc е последният с нов двигател с вътрешно горене в Европа, който виждаме на хоризонта – каза Шефер. - Разбира се, другите получават обновяване, но напълно нови превозни средства не са в плана след това. Поне не и засега."

През 2024 г. предстои „основно обновяване“ на Golf, за да се запази модела свеж и конкурентен до края на десетилетието. Не е планирано девето поколение с бензинови или дизелови двигатели, но ръководството на VW не го изключва напълно.

 

 

„Ако светът се развие напълно различно от очакваното до 2026 или 2027 г., тогава можем да пуснем и напълно ново превозно средство. Но не го вярвам и засега това не е планирано", каза Шефер.

Настоящото осмо поколение на Volkswagen Golf ще бъде последното на легендарния модел, задвижван от ДВГ. Електрическото, девето поколение Golf ще се появи към края на десетилетието, но не по-рано от 2028 г.

 

 

Компанията ще трябва да изостави сегашната си платформа за електрически превозни средства MEB и да пусне нова електрическа архитектура SSP. За разлика от MEB, платформата SSP ще може да поддържа по-широка гама от превозни средства, като например по-големи SUV.

В желанието си да запази легендарното име Golf, Volkswagen не иска да се откаже и от новата марка ID. Възможно е автомобилът от деветото поколение да се казва ID Golf.

 

 

Шефер намекна, че краят е близо за Polo, тъй като предстоящите регулации за емисиите Euro 7 ще направят суперминито твърде скъпо след добавянето на хибридна настройка.

VW възнамерява да продава само електромобили в Европа от 2033 г., две години преди забраната за продажба на нови автомобили с ДВГ да влезе сила в Европейския съюз.

 

 

fallback
  • #4
    До Тони ( преди 1 година )
    Твоят колега захарчето инсталира "сервизи" в софтуера на колата, а ти добавяш хибридна "настройка". Научете български. Английските изрази рядко се превеждат 1:1 на български.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Супер!Да закриват още от сега тия царевични пръчки чупливи, и да не забравят първо всичките си нафтови WC-та.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Това с Голф е чиста подигравка , защо го спират тези хорица, при положение че е автомобилилна икона .Кака можи такова нещо? Дано го върнат в I'd Golf дано до го върнат името Id голф 9 дано да стане, че тези id3 не може да се сравнят с легендата в автомобилите много , ще се радвам да го върнат по скоро.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    И какво ще продават от тука нататък? Електрически играчки дето не стават за нищо?
fallback
Последни